וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש במעיל החדש של נורת' פייס שהוא עולה 4,000 שקל?

שי יגל

6.2.2020 / 9:08

בחברת נורת' פייס (The North Face) הציגו טכנולוגיית בדים חדשה, ה-Futurelight, שלטענתה משלבת אטימות גבוהה למים עם יכולת "נשימה" גבוהה במיוחד. שי יגל טס עד לצרפת כדי לבדוק בגובה של 3,800 מטרים, מעיל שמחירו יכול להגיע לאלפי שקלים. היה שווה?

מעיל Futurelight של נורת' פייס. נורת' פייס,
מ-1,200 ועד כמעט 4,000 שקלים, תלוי בסוג המעיל. מעיל נורת' פייס בטכנולוגיית Futurelight/נורת' פייס

חברת The North Face משיקה את טכנולוגיית הבדים החדשה שלה Futurelight, שלטענתה משלבת אטימות גבוה במיוחד למים, יחד עם יכולת "נשימה" גבוהה בהרבה מכל מה שאנחנו מכירים היום.

מדובר בחתיכת טענה שהייתי חייב לבדוק בעצמי, מה שאילץ אותי לנסוע כל הדרך לשאמוני שבאלפים הצרפתיים כדי לברר האם יש אמת בפירסום. ומה יותר טוב מהתנאים הקשוחים של הרי האלפים הגבוהים כדי לקחת את הבדים החדשים אל הקצה?

ציון דרך: מדור בדיקת ציוד הטיולים שלכם בוואלה!

אז על מה בעצם מדובר? אחרי שנים רבות של עבודה עם הבדים מתוצרת חברת Gore, הידועים בשם Gore-Tex החליטו ב-The North Face שהגיע העת לצאת לעצמאות עם בד המיוצר בטכנולוגיית ננו-ספינינג שהגיעה במקור מעולם הטכנולוגיה הרפואית. התוצאה היא בד המורכב ממרבד של סיבים ננו מטרים, המאפשר שילוב טוב במיוחד בין אטימות למים לבין יכולת נידוף, ועם זאת מייצר תחושת בד רכה שלא מזכירה תחושה של חומר קשיח ואטום למים. השימוש בטכנלוגיה הזו נעשה כבר בעבר על ידי חברות כמו Outdoor Research ו-Mountain Hardwear, ולא ממש שינה את העולם, אבל ב-North Face טוענים שהפעם זה באמת הדבר הבא, מה גם שמדובר בחברה המסוגלת להשקיע משאבים רבים יותר ב"חינוך" שוק.

מעיל Futurelight של נורת' פייס. נורת' פייס,
בנורת' פייס לקחו טכנולוגיית ננו-ספינינג שהגיעה במקור מעולם הטכנולוגיה הרפואית/נורת' פייס

בואו נראה מה המעיל יודע לעשות במינוס 10 מעלות

זה כבר כמה חודשים שאני רוצה להניח את ידי על הבד הזה. כשחברה כמו The North Face, ששולטת כמעט בשליש משוק ביגוד ה-Outdoor בעולם, עוברת מהמנייה הבטוחה של גורטקס למשהו חדש - זה לא יכול להיות סתם גימיק. הסיכון פשוט גדול מדי, זה חייב להיות יותר מזה. והנה כמה חודשים אחרי יציאת המוצרים הראשונים, אני מוצא את עצמי יחד עם עוד כמה עיתונאים מרחבי אירופה בשאמוני, בירת הסקי התלול וטיפוס ההרים של העולם, וכולם מתים מסקרנות ורק רוצים לעלות על ההר כדי לבחון האם זה באמת הדבר הבא.

כרגע השיקו בחברה שלוש סדרות של ביגוד המבוסס על הטכנולגיה החדשה, שבכל אחת מהן היחס שבין האטימות למים ולרוח, לעומת יכולת הנשימה שונה, וכך גם עובי הבד ומשקל המעילים. סידרת ה-Summit הקשוחה והגבוהה ביותר לתנאי קור קיצוניים, ה-Steep סדרת הביניים המיועדת לגולשי סקי וסנובורד וה-Flight - הסדרה הקלילה, שמתאימה יותר לריצה, רכיבה על אופניים וטרקים ופחות לתנאי הקיצון של ההרים הגבוהים.

אני בחנתי בעיקר את סדרת ה-Summit וקצת את סדרת ה-Flight. הדבר הראשון שמרגישים כשמחזיקים את המעיל ביד הוא תחושת הבד הייחודי. עוד לפני שבדקתי את היכולות של המעיל, כבר ברור לי שיש פה משהו אחר. הבד מרגיש קרוב יותר לסווטשרט מאשר למעיל שעמיד לגשם, רוח ובעצם לכל דבר שאלוהים זורק עליך שם בחוץ. הבד רך, והתנועה איתו מרגישה נוחה וטבעית בשונה ממעילים אטומים אחרים, שכוללים תחושה קשיחה של ניילון ולא פעם מלווים כל תנועה בקולות רקע של חיכוך.

אבל עם כל הכבוד לבד נעים, אנחנו פה כדי לראות מה המעיל הזה יודע לעשות טוב יותר מאחרים. רגע האמת מגיע ויחד איתו העלייה אל ההר. הרכבל לוקח אותנו אל פסגת אגיל דו מידי (Aiguille du Midi) הר שבגובה 3,800 מטרים מעל פני הים. הטמפרטורה בפסגתו עומדת על מינוס עשר מעלות, והרוח חזקה למדי. היציאה מתחנת הרכבל החמימה והיפה כוללת הליכה על סכין שלג עם מדרון תלול בשני צידיו. הרוח הקרה חזקה במיוחד לאורך השביל הצר והחשוף. זה הזמן לעבור למצב הרים, אני סוגר את המעיל על הקסדה והרוח נעלמת כמעט לגמרי, המעיל חוסם אותה כמעט לחלוטין, הרי מדובר על המעיל מסדרת ה-Summit שנועד בדיוק למקומות האלו. אבל לחסום את הרוח זה החלק הקל, לאפשר זרימה של אויר החוצה (נשימה) זה האתגר האמיתי.

מפה מתחיל יום טיפוס אינטנסיבי שכולל כמה קטעים תלולים, כלומר הרבה עבודה של הגוף, בתוספת שמש חזקה ואם המעיל אטום מדי מתחילים להזיע מהר מאוד. לאורך הדרך עוצרים לא מעט פעמים, לאבטח האחד את השני, לנוח רגע ומדי פעם ליהנות מהנוף המטורף. בכל הזמן הזה, בין אם בתנועה במאמץ או בעצירה לא נאלצתי לפתוח את המעיל.

פסגת הר אגיל דו מידי באלפים הצרפתיים. שי יגל, אתר רשמי
בגובה של כמעט 4,000 מטרים, המעיל עדיין "נושם". הר אגיל דו מידי/אתר רשמי, שי יגל

זה הזמן לבדוק כמה הזעתי

בסוף היום אנחנו חזרה בתחנת הרכבל, מוכנים לרדת לעיירה. השרירים כואבים והבירה מחכה. זה הזמן לבדוק כמה הזעתי אחרי כל זה. שורה תחתונה - אני לא יכול להגיד שלא הזעתי כלל, כנראה שאין משהו שהוא לגמרי נושם, אבל היה יום עם שמש חזקה ופעילות מאומצת ולמרות שאין לו פתחי אוורור בבתי השחי - לאורך כל היום לא הרגשתי צורך לפתוח אותו לטובת איוורור, ואת הזיעה גיליתי רק בסופו של היום. אין ספק כי למעיל יכולת נשימה הכי גבוהה שניתן למצוא כיום, אבל אני עדיין לא בטוח אם היא גבוהה יותר מאשר במעילי Topend מקבילים.

על הדרך עוד הספקתי לקחת את המעיל הקליל מסדרת ה-Flight לריצה באוויר הקפוא של האלפים בחורף. המעיל הזה הוא "סרט" אחר לגמרי. קליל, נושם, נוח ובעיקר משמר את תחושת הבד הרכה והטבעית. לצערי לא הספקתי לבדוק אותו יותר מדי, כי בניגוד לאחיו הקשוח הוא מרגיש כמשהו שיוכל לעבוד נהדר במזג האויר הישראלי, לטיולים ארוכים או ריצות בארץ בחורף, לטרקים באירופה ואפילו לרכיבת אופניים. אני אוהב שציוד ה-Outdoor שלי יכול לשמש למגוון רחב של שימושים, ובעיקר אם הוא גם יוכל לשמש אותי ביום יום - ואת המעיל הזה לגמרי הייתי לובש גם לטיול חורף במדבר או בגולן, וגם לסיבוב בעיר במזג אויר מעט גשום או עם רוח.

בד ה-Futurelight הוא לגמרי משהו חדש, ולדברי אנשי North Face בעתיד הלא רחוק הוא יוטמע ברוב מוצרי החברה ויאפשר להפך כמעט כל בגד לאטום למים ולרוח. אבל כרגע מדובר על ציוד הקצה, עם תג מחיר שמתחיל ב-1,200 שקלים למעיל הריצה ועד כמעט 4,000 שקלים למעילים הקשוחים ביותר. כבר השנה ישולב הבד גם בנעליים שמייצרת החברה והם ישווקו בארץ החל מהאביב הקרוב.

שי יגל מעיל Futurelight של נורת' פייס. שי יגל, אתר רשמי
לאורך כל היום לא הרגשתי צורך לפתוח את המעיל לטובת איוורור". שי יגל באלפים הצרפתיים/אתר רשמי, שי יגל

הכותב היה אורח של חברת The North Face בשאמוני.

  • עוד באותו נושא:
  • מעיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully