וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדפסת בגדים במלון ומתקן לאחסון חוויות: כך נטייל ב-2040

לטוס במטוס עם אולם קולנוע, לקבל המלצות בטכנולוגיית מציאות רבודה, לעבור את נמל התעופה בלי דרכון, לשמור את הזיכרונות מהטיול במתקן חכם ואולי גם להתשגר ממקום למקום בלחיצת כפתור. סקר אירופי רחב-היקף בדק כיצד ייראה עולם התיירות בעוד 20 שנים

תיירות בעתיד. Shutterstock, ShutterStock
57% היו מעוניינים במערכת זיהוי פנים שתזרז את התהליכים בנמלי התעופה/ShutterStock, Shutterstock

על מה אתם חושבים כאשר אתם מדמיינים את תיירות העתיד בעוד 20 שנים? ובכן, יש מי שחקרו לעומק את המחשבות הללו, במחקר רחב-היקף שנערך ברחבי אירופה בקרב 10,000 מטיילים ותיירים.

51 אחוזים מתוכם סבורים בעתיד הקרוב ניתן יהיה לטייל בחלל, בעוד ש-15 אחוזים בטוחים כי בטווח זמן זה, נצא ליעד הנבחר באמצעים כגון הייפרלופ (Hyperloop), מערכת הסעת המונים על-קולית, ואף באמצעי שנראה לעתים בסרטי מדע בדיוני - טלפורטציה (Teleportation) - השתגרות שמבוססת על העברת אובייקטים מנקודה לנקודה, מבלי לעבור ביניהן. 10 אחוזים אף סבורים כי בעוד 20 שנים, נוכל אף לנוע בזמן.

הייפרלופ מערכת הסעת המונים על-קולית תיירות בעתיד. Shutterstock, ShutterStock
האם בקרוב נצא ליעד במערכת הסעת המונים על-קולית? הייפרלופ/ShutterStock, Shutterstock

מטוסי העתיד: קולנוע, מיטה ואוכל ממסעדה

ואם חוזרים לאמצעי תחבורה מההווה, כגון מטוסים, 58 אחוזים סבורים כי יש לספק במטוסי הנוסעים וויי-פיי ושירותי סטרימינג ללא תשלום וללא הגבלה. 53 אחוזים מצפים למטוסי נוסעים על-קוליים ו-39 אחוזים ממתינים למטוסים חשמליים והעברת טיסות ארוכות בשינה במיטה ולא על מושב המטוס. 35 אחוזים ירצו כי בעתיד ניתן יהיה לבחור את המזון במטוס, שיגיע ממבחר מסעדות שונות, וגם מנבאים כי במטוסי העתיד יהיה אולם קולנוע וחדרי משחקים.

אתר Tourism Review מדווח כי התקדמות טכנולוגית נוספת שאותה חוזים 12 אחוזים מהמטיילים שהשתתפו בסקר, כוללת שימוש במתקנים אלקטרוניים מתקדמים שתפקידם יהיה לאחסן את הזיכרונות מהחוויות בטיול. וזאת, בשונה משימור הזיכרונות באמצעות תצלומים.

המטיילים גם נשאלו באשר לשירותים עתידיים רצויים, ו-57 אחוזים מהם היו מעוניינים במערכת זיהוי פנים שתזרז את התהליכים השונים בנמלי התעופה, כולל ויתור על השימוש בדרכון. 33 אחוזים היו מעוניינים בהדרכה מותאמת אישית ביעד שלהם, באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה (AR) שאף תציע להם המלצות מידיות בכל זמן.

30 אחוזים מצפים לעשות שימוש בטכנולוגיית הדפסת תלת-ממד שתוצע במקומות הלינה ותאפשר הדפסה של בגדים ופריטים נוספים לטיול. 28 אחוזים ירצו להיעזר ברובוטים שימתינו להם ביעד.

עוד בוואלה!

ההרשמה בעיצומה: בניית המלון הראשון בחלל יוצאת לדרך

לכתבה המלאה
מטוס תיירות בעתיד. Shutterstock, ShutterStock
33 אחוזים היו מעוניינים בהדרכה מותאמת אישית ביעד שלהם, באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה/ShutterStock, Shutterstock

ההבדלים בין נשים וגברים

המחקר אף מצא הבדלי העדפות בין גברים ונשים. בעוד שגברים סברו כי התניידות באמצעות הייפרלופ תהיה סבירה יותר, הרי שנשים שמו דגש רב יותר על טכנולוגיית הטלפורטציה. באשר להתקדמות מטוסי הנוסעים, הנשים העדיפו את תחום הוויי-פיי והסטרימינג החופשי, בעוד שהגברים הוקסמו דווקא ממהירות על-קולית. הן גברים והן נשים הסכימו כי טכנולוגיית זיהוי הפנים בנמלי תעופה היא המרתקת מכולן.

וישנם גם הבדלים הקשורים בגיל הנשאלים. כך למשל, בני דור ה-Y (ילידי שנות ה-80 וה-90) סברו כי מחירי התיירות יירדו באופן בולט בעתיד, בעוד שבני דור ה"בייבי בום" (ילידי 1964-1946) סברו כי המחירים לא ישתנו משמעותית. בני הדור הצעיר אף בטוחים יותר כי רוב השינויים באופי התיירות ינבעו מאמצעים טכנולוגיים מקדמים. בני כל הגילים הסכימו כי תיירות החלל תהיה פופולרית בעתיד הקרוב.

כ-60 אחוזים מהנשאלים סבורים כי עתיד התיירות לא יביא עמו הפחתה במחירים. לדעתם, מחירי החופשות בשנת 2040 יהיה דומה למצב כיום, או רק מעט נמוך יותר. עם זאת, רבים מבין אלו שסבורים כי המחיר אכן יירד, סבורים כי הטכנולוגיות העתידיות שבהן ייעשה שימוש, ינגישו את תחום התיירות לקהל יעד גדול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully