Ring Road, איסלנד. Shutterstock, ShutterStock
Ring Road, איסלנד/ShutterStock, Shutterstock

טבע לפנים: כבישי הנוף היפים באירופה

יומיים בדרך החוצה את הרי פירנאים, שלושה ימים ב"דרך הרומנטית" בגרמניה או שבוע ב"סובב איסלנד"? קבלו שבע דרכי נוף אירופיות שיעיפו לכם את הראש

טיולים בדרכי נוף טומנים בחובם תחושה של חופש אמיתי, של תנועה מתמדת ובעיקר - של נופים מרהיבים המגיעים בזה אחר זה.

לפני מספר חודשים כתבנו כאן על 10 כבישי הנוף המרגשים בעולם. כעת, הגיע הזמן להישאר קרובים לארץ - ולבחור באחד (או ביותר) משבע דרכי הנוף היפים באירופה כולה, כפי שהומלצו באת התיירות Tourism Review.

הדרך הרומנטית, גרמניה

המסלול: מווירצבורג (Würzburg) לפוסן (Füssen), במדינת בוואריה
אורך: 415 ק"מ
זמן נדרש: שלושה ימים לפחות
הדרך הרומנטית (The Romantic Road) שבבוואריה עומדת מאחורי השם המחייב שלה. יש בה עיירות בסגנון ימי הביניים וטירות לרוב. המסלול מתחיל בעיר ווירצבורג, המתאפיינת באדריכלות בארוקית, שלעתים מזכירה את ארמון ורסאי. המשך הטיול יביא אתכם אל הטירה הקסומה נוישוונשטיין (Neuschwanstein) בדרום בוואריה. ובין לבין, תגלו כפרים קטנים שנדמה כי דבר לא השתנה בהם מאז ימי הביניים. כך למשל, העיירה רוטנבורג אוב דר טאובר (Rothenburg ob der Tauber), שעדיין מוקפת בחומה קדומה. מומלץ לשריין כמה ימים בכדי לגלות את כל האוצרות שדרך זו מציעה.

הדרך הרומנטית, גרמניה. Shutterstock, ShutterStock
הדרך הרומנטית, גרמניה/ShutterStock, Shutterstock

Ring Road, איסלנד

המסלול: נקודת התחלה וסיום בער הבירה רייקיאוויק (Reykjavík)
אורך: 1,300 ק"מ
זמן נדרש: שבוע לפחות
איסלנד הפכה באחרונה לשם חם במיוחד. האי הקטן באזור החוג הארקטי זוכה לכמויות גדלות והולכות של תיירים הפוקדים אותה. הסיבה פשוטה: שפע של נופי פרא געשיים, מעיינות חמים, גייזרים וקרחונים מרהיבים. נוסף על כך, התושבים נחשבים מכניסי אורחים, ואף יש להם חיבה גדולה לנושאים על-טבעיים. מה שאומר שיש סיכוי שתחזרו מכאן עם אמונה עזה בפיות וטרולים. שמה הרשמי של דרך ה-Ring Road היא פשוט "כביש מספר 1", והיא סובבת את האי כולו.

Ring Road, איסלנד. Shutterstock, ShutterStock
Ring Road, איסלנד/ShutterStock, Shutterstock

הדרך האטלנטית הפראית, אירלנד

המסלול: מהעיירה קינסייל (Kinsale) למאלין הד (Malin Head), בחוף המערבי
אורך: 2,500 ק"מ
זמן נדרש: שבועיים
לפני שנים ספורות, העלו האירים רעיון: חיבור הכבישים שבאזור החוף המערבי לכדי מסלול נופי אחד. כך נולדה הדרך האטלנטית הפראית (Wild Atlantic Way), מהעיירה קינסייל שבדרום ועד מאלין הד שבצפון. זוהי ככל הנראה דרך הנוף החופית הארוכה ביותר בעולם (כך לפחות טוענים כאן). בין האטרקציות שממתינות לכם בדרך: כביש הטבעת היפה Ring of Kerry, האי סקליג מייקל (Skellig Michael) ובו מנזר מסתורי, ואזור גלישת הגלים מהפופולריים בעולם, במחוז דונגאל (Donegal).

הדרך האטלנטית הפראית, אירלנד. Shutterstock, ShutterStock
הדרך האטלנטית הפראית, אירלנד/ShutterStock, Shutterstock

האלגלנדסקיסטן, נורווגיה

המסלול: מהולם (Holm) אל Godøystraumen, בחוף המערבי
אורך: 430 ק"מ
זמן נדרש: שלושה ימים
דרך הנוף המפורסמת ביותר בנורווגיה היא טרולסטיגן (Trollstigen, "מדרגות הטרולים"), הנעה בין הרים נישאים ומציעה מבטים אל פיורדים מרשימים. עם זאת, היא קצרה מאוד, והיא נמשכת שעתיים בלבד (וגם זאת, בהנחה שאתם עוצרים בכל נקודת תצפית בדרך).

לכן, בכדי לקבל חוויה נורווגית של דרך אמיתית, נסו את האלגלנדסקיסטן (Helgelandskysten), שכל-כולה נופים פנורמיים המגיחים בזה אחר זה באזור החוג הארקטי. וכן, גם פה תפגשו כמובן פיורדים לרוב.

האלגלנדסקיסטן, נורווגיה. Shutterstock, ShutterStock
האלגלנדסקיסטן, נורווגיה/ShutterStock, Shutterstock

רוטה דה-לה פלטה, ספרד

המסלול: מסביליה (Seville) לאוביידו (Oviedo), במערב ספרד
אורך: 800 ק"מ
זמן נדרש: שבוע
הראשונים שיצרו דרכים מרהיבות ברחבי אירופה היו הרומאים, שרישתו את רחבי האימפריה שלהם כבר לפני כאלפיים שנים. לאחר שירדו מעל במת ההיסטוריה, הדרכים עדיין נותרו בשימוש, ולעתים גם פותחו, הורחבו ושופצו במרוצת ההיסטוריה. דרך רומית לשעבר שכזו היא רוטה דה-לה פלטה (Ruta de la Plata), שחולפת בנופיה של דרום ספרד.

המסע הזה מתחיל בסביליה, במקום שבו נטמן מגלה הארצות כריסטופר קולומבוס, והוא ממשיך לצד חופי האוקיינוס האטלנטי, עד לעיר אוביידו. לצד הדרך ישנם שרידים רומיים קדומים ועיירות מעניינות, בהן הער סלאמנקה (Salamanca), המכונה "עיר הזהב" ונחשבת לאחת מגולות הכותרת בטיול. כמו כן, דרך זו תביא אתכם אל כמה תענוגות קולינריים, בהם יקבים משובחים.

רוטה דה-לה פלטה ספרד. Shutterstock, ShutterStock
רוטה דה-לה פלטה בספרד/ShutterStock, Shutterstock

גרנד טור, שוויץ

המסלול: חוצה שוויץ
אורך: 1,600 ק"מ
זמן נדרש: לפחות שבוע (אם כי אפשר לדגום רק חלקים מהמסלול)
בשנת 2015, השיק ארגון התיירות המקומי Switzerland Tourism את הדרך הזו, העונה לשם "גרנד טור" (Grand Tour), החוצה את שוויץ ונמשכת כ-1,600 ק"מ. היא תפגיש אתכם עם 44 אטרקציות מהעיקריות בשוויץ, כאשר שבעה מהם הוכרזו אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

המסלול תוכנן בעיקר בעבור תיירים זרים, אבל משמש גם שוויצרים רבים, שמגלים דרכו את חלקיה היפים של המדינה.

דרך גרנד טור, שוויץ. Shutterstock, ShutterStock
דרך גרנד טור, שוויץ/ShutterStock, Shutterstock

חוצה הפירנאים

המסלול: לאורך הרי הפירנאים, ספרד וצרפת
אורך: 450 ק"מ
זמן נדרש: יומיים
שמה הרשמי הוא N260, וזוהי כנראה הדרך ההררית היפה באירופה. הדרך המהירה מתחילה לאורך חופי הים התיכון בספרד, והמשכה במאות קילומטרים על פני הפירנאים. מומלץ גם להמשיך מעבר ההרים סופורט (Somport Pass) שבצרפת, ומשם לחזור אל נקודת ההתחלה. לצד נופי הפרא האדירים, מציעה לכם דרך זו לגלות כפרים חמודים, פנינות קולינריות וגם מוזיאון מיוחד במינו המוקדש לאמן הנודע סלוודור דאלי: מוזיאון Teatre-Museu בהעיר פיגרס (Figueres).

העיירה פורטבו ג'ירונה בפירנאים שבספרד. Shutterstock, ShutterStock
העיירה פורטבו ג'ירונה בפירנאים שבספרד/ShutterStock, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully