וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה התל אביבית שנכנסה לדירוג "השכונות המגניבות בעולם"

שכונת ארויוס בליסבון היא השכונה הכי קולית בעולם, כך לפי דירוג חדש של מגזין "טיים אאוט" העולמי. אבל גם שכונה תל-אביבית דורגה במקום די גבוה מתוך 50 ערים. "יש פה אווירה קסומה במיוחד ביום שישי בצהריים", כתבו עליה

צילום: זיו ריינשטיין עריכה: רן צימט

בווידאו: עוד שכונה תל אביבית שכדאי לבקר בה

השכונה שאליה אתם מגיעים בביקור בעיר זרה בחו"ל, עושה לעתים את ההבדל הגדול. השאלה היא כיצד למצוא את ה-שכונה, בה"א הידיעה, כזו שתיצור עבורכם חוויה טוטאלית.

ככה הבריטים רואים אותנו: 48 שעות בתל אביב

מגזין Time Out, המתפרסם בערים גדולות רבות בעולם, מדרג מדי שנה את השכונות הכי מגניבות בערים השונות. מתוך 50 ערים שדירג המגזין בעולם, יש גם שכונה תל-אביבית שדורגה במקום ה-15 והופכת להיות הדבר החם בעיר הלבנה. עוד נגיע אליה. בינתיים, הנה 10 השכונות הכי קוליות בערי העולם, כאשר הדירוג מתבסס על סקר מקיף שבו לקחו חלק 27 אלף משתתפים ברחבי העולם.

10. פילסן (Pilsen), שיקגו

אחד האלמנטים הבולטים ביותר כאן הם ציורי הקיר ואמנות הרחוב המגוונת, מה שהופך את פילסן לאחת השכונות הקוליות ביותר בעיר. עד כה, השכונה נותרה יחסית מתחת לרדאר של המוני התיירים, ויש בה סצנת אמנות ייחודית.

9. אמבחדורס (Embajadores), מדריד

אין שום שכונה במדריד שמתקרבת לרמת הקוליות והגיוון של שכונה זו (שניצבה בראש הטבלה בדירוג של 2018). כאן תוכלו למצוא כמה מן המקומות היותר אותנטיים שבעיר.

8. אסטוריה (Astoria), ניו יורק

זוהי כנראה הנקודה הכי מגוונת בעיר כולה, והיא משופעת במסעדות משובחות, אמנים מרתקים, תושבים לבביים ושפע של תרבות. ויש בה גם כמה בתי מלון קטנים ומצוינים, במחירים סבירים בהחלט, יחסית למרכז העיר.

7. שטרסבורג סן-דני (Strasbourg-Saint-Denis), פריז

שכונה טרנדית ואופנתית שבה תמצאו את כל מה שרק תרצו: מסעדות טובות, ברים מדליקים, תושבים מעניינים, מרכזי תרבות וחיי לילה שוקקים. וכל זאת, בסמוך לאטרקציות המרכזיות של פריז.

6. ווטרפרונט (Waterfront), הובראט (אוסטרליה)

השכונה, המצויה בבירת מדינת טסמניה שבאוסטרליה, חבה את משיכתה למוזיאון האמנות הנחשב MONA שנפתח בה בשנת 2011, ומיד הביא אליה מבקרים חובבי אמנות ותרבות. אליהם הצטרפו מאוחר יותר גם פודיז נלהבים, חובבי יין ואוהבי טבע.

5. פיליפין-טאון ההיסטורית (Historic Filipinotown), לוס אנג'לס

השכונה, הנקראת בקצרה HiFi, גדושה בשיק מקומי ואופי תרבותי הייחודי לה. יש כאן מסעדות אסיאתיות מצוינות (וחדשות נפתחות כל העת), והמרחב כולו משקף את הצדדים הטובים ביותר של לוס אנג'לס.

4. ודינג (Wedding), ברלין

השכונה השקטה, הממוקמת בחלק הצפוני של מערב ברלין, מציעה חוויה אותנטית, עם ניחוח בינלאומי. כאן לא תמצאו תיירים רבים, אלא ברלינאים אמיתיים. בקיצור, זה המקום להרגיש כמו מקומיים.

3. אוניקאן (Onikan), לגוס (ניגריה)

עבר, הווה ועתיד מתמזגים בהרמוניה בחלק ההיסטורי של העיר לגוס שבניגריה. יש בה גינות פרטיות לצד בסיסים צבאיים, ושפע של רחובות צרים שבהם מבנים אדריכליים בסגנון הקולוניאליסטי. זאת לצד תושבים שרבים מהם משתייכים לסצנת התרבות והאמנות המקומית.

2. שימוקיטזאווה, (Shimokitazawa), טוקיו

שימוקיטזאווה בטוקיו מזכירה את היחס שבין ברוקלין לשאר שכונות ניו יורק. רק שהיא הרבה יותר קולית. היא מסחרית פחות מהשכונות הידועות יותר, כגון שיבויה ואחרות, אבל יש בה ווייב מחתרתי מקורי משלה. היא צעירה, כיפית וגם זולה יחסית למקומות אחרים בטוקיו.

1. ארויוס (Arroios), ליסבון

את המקום הראשון בדירוג תופסת ארויוס, שכונה שבה קהילה רב-תרבותית ומגוונת להפליא. נדמה כי כל הזמן קורה פה משהו, במקום שמאכלס חבר'ה צעירים, אמנים מעניינים ואנשים שהגיעו לכאן מהעולם כולו.

seperator

"שוק הכרמל: הכי קול בתל אביב"

כאמור, במקום 15 ברשימה ניצבת שכונה תל-אביבית - כרם התימנים ושוק הכרמל. עורכי הדירוג של "טיים אאוט" כתבו עליה כי "תמצאו בה גולשים שזופים, מטפלים פיליפיניים, חובבי אוכל רעבים, תרמילאים מרחבי העולם וגם תושבים חסרי גיל ממוצא תימני, המציעים אוכל ביתי".

עוד הם מוסיפים כי האווירה האותנטית בכרם התימנים נותרה כשהיתה, למרות הפיתוח העירוני המואץ סביבה. באותה נשימה, מזכירים עורכי הדירוג את שוק הכרמל. "זהו השוק המוכר ביותר של תל אביב, והמקום הכי קולי להסתובב בו, בין דוכני ירקות, פירות, תכשיטים וחמסות". עוד ממליצים כאן על מסעדת "הבסטה", על בר "המנזר" המיתולוגי ועל דוכני האמנים במדרחוב נחלת בנימין. "יש פה אווירה קסומה במיוחד ביום שישי בצהריים", מסכמים עורכי הדירוג הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully