וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה חשפה: כך מנקים שירותים, רצפה וכיור עם אותה מגבת במלונות 5 כוכבים

19.11.2018 / 7:30

מצלמות נסתרות שהוטמנו בחדרי רחצה, תיעדו עובדי ניקיון במלונות יוקרה בסין, כמו "הילטון", "ריץ קרלטון" ו"וולדורף-אסטוריה", מנקים את האסלה, הכיור והכוסות באותה מגבת מטונפת. הסרטונים זכו ללמעלה מ-30 מיליון צפיות ועוררו סערה במדינה

המצלמה חשפה: כך מנקים שירותים, רצפה וכיור עם אותה מגבת במלונות 5 כוכבים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

המפקח על ענף התיירות בסין פתח בימים אלו בחקירה בעקבות מספר ניכר של דיווחים על רמת היגיינה נמוכה בכמה מלונות חמישה כוכבים, בהם כאלו המשתייכים לרשתות בינלאומיות. זאת לאחר שסרטונים בעניין זה הגיעו לרשתות החברתיות והפכו להיות ויראליות.

כתבת וידאו בנושא, שהועלתה בשבוע שעבר על ידי כוכב רשת מקומי בשם Huazong, מראה כיצד צוותי ניקיון בכמה וכמה מלונות יוקרה, עושים שימוש בפיסת בד אחת או במגבת יחידה כדי לנקות הן את אסלת השירותים, הן את כוסות המים והן את הכיור. לעתים, אותה מגבת אף שימשה לניקוי הרצפה. הסרטונים הועלו לראשונה אל הרשת החברתית Weibo, גרסה סינית של טוויטר.

הסרטון, שאורכו כ-12 דקות, מציג אף מקרים אלו במלונות בסין, בבעלות רשתות כגון הילטון, קונרד, וולדורף-אסטוריה, ריץ-קרלטון, כמו גם שרתון (רשת מריוט) ולה-רויאל מרידיאן.

מצלמה חשפה איך מנקים חדרי שירותים במלונות יוקרה בסין. צילום מסך יוטיוב, מערכת וואלה! NEWS
החדרנית מנקה את האסלה עם מגבת ולאחר מכן את הכוסות/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך יוטיוב

מצלמות נסתרות ב-147 מלונות

אתר Channel News Asia מדווח כי הסרטונים צולמו באמצעות מצלמות נסתרות שהוטמנו בחדרי הרחצה, ועד כה זכו בלמעלה מ-30 מיליון צפיות. Huazong מספר כי בשש השנים האחרונות ביקר ב-147 מלונות חמישה כוכבים ומלונות בוטיק ברחבי סין, ותיעד בהיחבא את המראות.

משרד התרבות והתיירות הסיני פרסם הצהרה, לפיה הדיווחים מדאיגים, והם יתוחקרו ברחבי המדינה. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי הסרטונים גרמו לסערה בענף התיירות המקומי. "אם זה המצב במלונות חמישה כוכבים, מעניין לדעת מה קורה במלונות שלושה כוכבים?", תהה אחד המגיבים לסרטונים.

עוד באותו נושא

צפו: חדרניות תועדו מנקות חדרי מלונות יוקרה עם מברשת מהאסלה

לכתבה המלאה
מצלמה חשפה איך מנקים חדרי שירותים במלונות יוקרה בסין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מבריקה את הכוסות עם אותה מגבת ששימשה לניקוי חדר האמבטיה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גל של התנצלויות

עד כה, כבר פרסמו מספר רשתות התנצלות על המקרים שתועדו, והבטיחו לשפר את איכות השירות. חלקם,
כך למשל, מלון Bulgari בשנגחאי, המנוהל על ידי רשת מריוט העולמית, התנצל וקבע כי המקרה יתוחקר וינקטו צעדים לשיפור המצב. התנצלות דומה התקבלה גם מרשת ריץ-קרלטון, שציינה כי תחמיר את כללי העבודה בתחום. בסרטון שצולם במלון זה, עובד הניקיון אף עושה שימוש בשמפו בכדי לנקות את הכוסות בחדר הרחצה. "אנו מתנצלים עמוקות על המקרה וחוקרים אותו ברמות הגבוהות ביותר", נמסר מהרשת.

ממלון מרידיאן אוריינטל שבשנגחאי (Mandarin Oriental), השייך לרשת ארבע העונות (Four Seasons), נמסר כי "לא נסבול התנהגות מעין זו של מנקים, בחדרי האורחים שלנו. ננקוט בכל הנדרש בכדי לוודא עמידה בסטנדרטים בתחום הניקיון". גם רשת וולדורף-אסטוריה פרסמה התנצלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully