וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: חדרניות תועדו מנקות חדרי מלונות יוקרה עם מברשת מהאסלה

31.12.2017 / 13:16

חדרניות בבתי מלון יוקרתיים בסין תועדו במצלמה נסתרת, כשהן מנקות את החדרים במברשת אסלה ומשפשפות בעזרתה את הכוס לשטיפת הפה, הכיור ושאר ריהוט בחדר. בנוסף, שטפו את הרצפה עם מים מהאסלה וקיפלו מגבות על הרצפה

צלמים זמניים מורשים

שורה של מלונות חמישה כוכבים בסין בהם שרתון, קמפינסקי ושנגרי-לה, עומדים במרכזו של סקנדל סניטרי לאחר שצוותי הניקיון שלהם נתפסו בעדשת מצלמה נסתרת מנקים את החדרים בסטנדרטים שהם לא פחות ממזעזעים. בין היתר, צולמו העובדים עושים שימוש במברשות שניקו בעזרתן את האסלה בשירותים, כדי לנקות גם כוסות שתייה, או אמבטיות. למרבה הצער, זו אפילו לא הפעם הראשונה שבה זה קרה בשנה החולפת בקרב מלונות יוקרה.

מועצת העיר חרבין, בירת מחוז היילונגג'יאנג שבצפון-מזרח סין, שבשטח השיפוט שלה נמצאים אותם מלונות, אישרה כי המקרים הובאו לידיעתה וכי יינקטו נגדם צעדי ענישה בעקבות הממצאים. המקרים התפרסמו במסגרת תחקיר שערך אתר החדשות פרווידאו. עורכי האתר שלחו תחקירנית שהתקבלה לעבודה בצוותי הניקיון של המלונות, וזו התקינה מצלמות נסתרות שעקבו אחר עובדי ועובדות המלונות שהגיעו לנקות את החדרים.

כך למשל, במלון קמפינסקי נתפסה אחת המנקות כשהיא מספיגה מגבת במים מתוך האסלה ומנקה באמצעותה את הרצפה, ובהמשך ניקתה עם אותה מברשת הן את האסלה והן את כוסות השתייה מזכוכית שהוצבו בחדר. במלון שנגרי-לה השתמש עובד המלון במברשת האסלה כדי לנקות באמצעותה את האמבטיה, ואמר לתחקירנית "כשיש אורחים בחדר, אל תנקי ככה". במלון שרתון צולם המנקה פורש שמיכה על רצפה מלוכלכת על מנת לקפל אותה.

חדרנית מנקה חדר מלון בסין עם מברשת מהאסלה. youtube, מערכת וואלה! NEWS
עם מים מהאסלה ומגבת ניקו את הרצפה/מערכת וואלה! NEWS, youtube
חדר מלון קמפינסקי בחרבין סין. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
יש חדרים גם ב-400 דולר ללילה. חדר מלון בקמפינסקי חרבין בסין/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

בתי המלון: "המעשים אינם מקובלים"

וכאשר המעשים מגובים בצילומים, למלונות לא הייתה אפשרות להכחיש. מלון קמפינסקי חרבין פרסם הודעה שבה נמסר, כי הצות מביע "צער עמוק" על החריגה מהנהלים שהתבצעה, וכי מאז המקרה ננקטו צעדים על מנת לוודא שכל חברי צוות הניקיון מקפידים על סטנדרטים גבוהים של היגיינה.

במלון שנגריה-לה ומלון ריזורט-גרופ אמרו לעיתונות המקומית, שהם פתחו בחקירת האירוע וכי המעשים "אינם מקובלים". שני המלונות הודיעו גם הם כי ישפרו את הליך ההתלמדות של העובדים ויגבירו את הפיקוח על מנת לוודא שכל העובדים מקפידים על סטנדרטי האיכות. מלון שרתון חרבין פרסם התנצלות בעקבות החשיפה, והודיע כי יעבירו את כל עובדי הניקיון השתלמות מחודשת עוד השבוע.

למרבה המבוכה, זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים שמקרים כאלה מתרחשים בין כותלי מלונות יוקרה מהשורה הראשונה בסין. בספטמבר האחרון היו אלה אינטרקונטיננטל בייג'ינג סניטליום, הילטון בייג'ין, מריון בייג'ין ושנגרי-לה בייג'ין בין שורת מלונות חמישה כוכבים שנחשפו ברמת הגיינה נמוכה. אז הייתה זו בדיקה יזומה ועצמאית של רשויות הבריאות במדינה, שכללה בדיקות של הסדינים וחדרי השירותים והאמבטיה באמצעות אור אולטרה סגול, לכאורה בין ביקורים של אורחים שונים. הבדיקה העלתה כי במקרים רבים הם לא נוקו כלל.

חדרנית מנקה חדר מלון בסין עם מברשת מהאסלה. youtube, מערכת וואלה! NEWS
הסמרטוט שניקו איתו את האסלה, שימש לניקוי כוסות שתייה/מערכת וואלה! NEWS, youtube
חדרנית מנקה חדר מלון בסין עם מברשת מהאסלה. youtube, מערכת וואלה! NEWS
החדרנית מקפלת את השמיכה על השטיח/מערכת וואלה! NEWS, youtube

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully