וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו הפריטים הכי מזוהמים בחדר המלון שלכם

מחקר אקדמי של אוניברסיטת יוסטון אסף דגימות מלא מעט פריטים בחדרי מלון, ואל תשאלו כמה חיידקים ומחלות מחכים לנו שם: משלט הטלוויזיה ועד מכונות הקפה - הנה הדברים שאולי תרצו מלהימנע מלגעת בהם במהלך החופשה הבאה שלכם

צילום מסך

אולי הפתרון פשוט לישון במלון מקרח. צפו

מבט ראשון לחדר בית המלון מגלה מיטה מוצעת במצעים ריחניים, חלונות מבריקים וחדר אמטיה ושירותים מצוחצח. אבל עם תחלופה יומית של מבקרים שונים בכל לילה וצורך יום יומי בניקיון מחדש - מלונות יכולים להיות שורצי חיידקים, ומחקרים שונים מצאו כמויות מדאיגות של בקטריות העלולות לגרום למחלות כמעט על כל דבר בחדרים שבהם אנחנו מתארחים.


עוד על כתבות בנושא בוואלה! תיירות:
נחשפו המקומות הכי מזוהמים במטוס, וזה לא השירותים
הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים


משלטי הטלוויזיה ועד מכונות הקפה - הנה הדברים שאולי תרצו מלהימנע מלגעת בהם במהלך החופשה הבאה, או לכל הפחות לקחת איתכם אליה בקבוקון של ג'ל לחיטוי.

מתגי תאורה

מתגי תאורה הם בין המשטחים המזוהמים ביותר בחדרי מלון, כך לפי מחקר שערכה אוניברסיטת יוסטון. לצורך המחקר אספו החוקרים דגימות מ-19 משטחים בתשעה חדרי בתי מלון שונים ובחנו הימצאות של בקטריות העלולות לגרום למחלות, בהן החיידק הצואתי אי-קולי.

כל הדגימות בחנו מספר יחידות בקטריות היוצרות מושבות חיידקים (CFU) לסטימטר מרובע. המחקר מצא כי על המתגים הגיע מספר ה-CFU הממוצע לשיא של 112 ומספר גבוה של חומר צואתי, מה שהופך את מתגי תאורה למשטחים המזוהמים ביותר בחדר בית המלון.

עוד באותו נושא

הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון

לכתבה המלאה

שלטי הטלוויזיה

שלטי הטלוויזיה דורגו גם הם במקום גבוה במחקר של אוניברסיטת יוסטון, עם כמות CFU של 67.6 וכמות גבוהה של חומר צואתי שנמצאה עליהם. כאשר צוות הניקיון של המלון אחראי על ניקיונם של עשרות חדרים בזמן קצר, אין זה פלא ששלטי הטלוויזיה נותרים פעמים רבות מאחור ואינם זוכים לתשומת לב מספקת במהלך ניקיון החדרים.

חולי הניקיון שביננו יעדיפו לנקות אותם בעצמם עם מטלית ובה חומר אנטי-בקטריאלי, או אפילו לעטוף אותם בכובע רחצה (אם המלון מספק כזה) כדי להגן על ידיהם מהחידקים.

שלט רחוק חדר מלון. ShutterStock
נמצאה כמות גבוהה של חומר צואתי. שלט טלוויזיה/ShutterStock

כוסות שתייה

תמונות מזעזעות ממצלמות נסתרות שפורסמו לאחרונה באמצעי התקשורת בארצות הברית, הראו כיצד עובדים בבתי מלון מזניחים את ניקיון כוסות השתייה ומביאים לכך שהאורחים מקבלים לשימוש כוסות מזוהמות. כך, למשל, רשת פוקס ניוז באטלנטה הראתה כיצד עובד מלון מכניס כוס לכיור מטונף ואחר כך מרסס אותה בחומר ניקוי מבקבוק שעליו כתוב "לא לשתייה", וכל זאת רגע לפני שהוא מייבש אותה ומחזיר אותה למדף. בצילומים אחרים נצפתה חדרנית מנקה כוסות עם סמרטוטים שבהם השתמשה לנקות משטחים אחרים ברחבי חדר המלון.

כלי מיטה

במקרים רבים כלי המיטה אינם עוברים ניקיון בתדירות גבוהה כמו זו של מצעי המיטה, כך שלעיתים קרובות אורחי המלון עלולים להיחשף לשאריות ביולוגיות של האורחים הקודמים - כמו נוזלי גוף, שיער, שאריות עור או אפילו דם.

מחקר שהזמינה חברת "Check Safety First" המייעצת לבתי מלון וחברות תיירות, מצא כי מזרנים וכיסויי מיטה מוחלפים רק לעיתים נדירות ועלולים להכיל בקטריות מסוכנות. החברה ציינה' כי לאורחים הזכות לבקש כלי מיטה נקיים, וכי תיירים החוששים מפני חרקים שעלולים להתחבא במיטה, יכולים לחפש באינטרנט את מסד הנתונים של מלונות שהתגלו בהם חרקים, ולהימנע מביקור בהם.

מגבת חדר מלון. ShutterStock
כיסויי מזרנים ושאר כלי מיטה לא מנוקים כמו שצריך/ShutterStock

לחצני הטלפון

אולי תרצו להעביר ניגוב מהיר על לחצני הטלפון לפני שאתם מבצעים את השיחה הראשונה לקבלה, לשירות החדרים, או לכל הפחות להתקשר מהטלפון האישי שלכם. המחקר של אוניברסיטת יוסטון מצא, כי ממוצע הזוהמה שעל לחצני הטלפון בחדרי בתי המלון שנבדקו עמד על CFU של 20.2. לצורך השוואה, מדובר במספר גבוה יותר מזה שנמצא על הווילונות, על המשענות הראש של המיטה ועל ידיות חדרי האמבטיה.

מכונות קפה

לפי פרסום של רשת ABC NEWS, מרבית חדרני בתי המלון פשוט שופכים מים לתוך מכונות הקפה כדי לנקות אותן משאריות השימוש ולא מנקים אותם כראוי, מה שעלול להביא להתפתחות של בקטריות בתוכן. יש גם מקרים קיצוניים יותר, למשל, חדרן בסינסנטי אוהיו שניקה את קומקום הקפה של המכונה עם "ליזול" - חומר המשמש לחיטוי בתי שימוש.

אחד אחר נתפס במצלמת ABC כשהוא משתמש באותה מטלית לנקות את מכונת הקפה שבה השתמש לנקות את רצפת חדר השירותים. ברשת הדגישו כי גם אם מכונת הקפה נראית נקייה - מוטב לנקות אותה לפני השימוש הראשון.

טלפון חדר מלון מצעים. ShutterStock
צריכים לחייג לקבלה? רק לא באצבע חשופה/ShutterStock

כלי ניקוי

החוקרים לקחו דגימות גם מכלי הניקוי והציוד של עובדי בתי המלון, בהם כפפות, מטליות וספוגים - ומצאו כי הם בקלות נשאו בקטריות מחדר לחדר. הפריטים שנבדקו היו נגועים במגוון רחב ובכמות גבוהה במיוחד של בקטריות, למשל, רמת ה-CFU בספוגים עמדה על לא פחות מ-500.

seperator

עורכי המחקר ציינו כי פרקטיקות הניקיון משתנות בין מלון מלון, וכמעט ואין ביניהן כל אחידות. מלונות אחדים היו נקיים הרבה יותר מאחרים, וברבים מהם העובדים הסתמכו אך ורק על הערכה חזותית שלהם לרמת הניקיון הנדרש - ובפועל הותירו את החדרים כשהם נראים טוב, אבל מזוהמים.

כך או כך, בחופשה הבאה שלכם, לא משנה באיזה מלון אתם, כדאי שתדעו במה פחות לנגוע, ושכדאי לשטוף ידיים או לפחות להצטייד בג'ל לחיטוי.

שתהיה חופשה בריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully