וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון

22.5.2014 / 16:07

למה אסור לגעת באור ליד המיטה, מהו המקום שהכי מלוכלך בחדר בגלל סקס ואיזה אביזר לא מנקים אף פעם - לקראת עונת החופשות, כמה סודות מחדר המיטות שיהוו עבורכם חומר (ניקוי) למחשבה

חדרנית חדר מלון. ShutterStock
לנקות עד 15 חדרים ביום, פלא שהם מטונפים?! חדרניות במלון/ShutterStock

מאות אלפי משפחות מתכננות בימים אלו את חופשת הקיץ שלהן. כולם יודעים כיצד היא תתנהל, פחות או יותר: ישנים במלון, אוכלים ארוחת בוקר (ואולי גם ערב) בחדר האוכל, קופצים לבריכה או לטבילה בג'קוזי, ולא משנה אם זה במלון 3 כוכבים או במלונות יוקרה.

אבל מה שלא כולם יודעים, הוא שהעטיפה שנראית לנו יוקרתית ונקייה - מסתירה בחלק מן המקרים מפגעים תברואתיים לא קטנים, שיכולים לפגוע בנו ובבריאות ילדינו.


עוד על החופשה שלכם במלון בוואלה! תיירות:
ללא סלולר, סיגריות או ילדים: חופשה אחרת באילת
למה חופשה בארץ עולה כל כך הרבה?
10 המלונות הטובים במזה"ת: 3 מהם מישראל


קצת רקע לפני ה"עובדות המלוכלכות":
חדרנית במלון (האמור מתייחס לשני המינים) שנחשב טוב, מנקה בין 15-12 חדרים ביום במשמרת בת שמונה שעות. משכורתה של חדרנית במלון היא שכר מינימום או קצת מעל, כשברוב מלונות הנופש ומלונות היוקרה העירוניים בארץ קיים מחסור מתמשך בחדרנים/יות. ואם לא די בכך, עוזרת בית שעובדת בניקיון בבתים בגוש דן מרוויחה 50 אחוזים יותר לשעת עבודה, מאשר חדרנית במלון יוקרה - אז למה שירוצו לעבוד במלון?!

בעיית הניקיון בחדרי המלון אינה מוגבלת אך ורק לישראל. המציאות היא שבכל העולם הבעיות דומות. מחקרים מדעיים שערכו אוניברסיטאות מובילות בארה"ב - אוניברסיטת יוסטון, דרום קרולינה ואוניברסיטת PURDUE, ואשר הוצגו בשנה שעברה בכנס השנתי של האיגוד האמריקני למיקרו-ביולוגיה, הציגו תמונה מלוכלכת משהו.

האביזר שנגוע ביותר בחיידקים ובקטריות בחדרי המלונות שנדגמו הוא שלט הטלוויזיה. כן, קראתם נכון. שלט הטלוויזיה בחדר המלון שלכם הוא מדגרה לחיידקים ובקטריות בכמויות שלא הייתם מעלים על דעתכם. המלצת החוקרים: לעטוף את השלט בחדר בשקית ניילון וכך להשתמש בו.

שלט רחוק חדר מלון. ShutterStock
האביזר הכי מטונף שנמצא ליד הראש שלכם. שלט טלוויזיה במלון/ShutterStock

החדרניות מעבירות את הלכלוך מחדר לחדר

אם לא די בזה, אז מקום נוסף בחדר שבו נמצאת כמות החיידקים הגדולה ביותר היא לחצן הדלקת וכיבוי האור ליד המיטות. שום חדרנית, כנראה, לא טורחת "להעביר ניגוב" על מתגי החשמל בחדרים, וכנראה שגם לא מצפים ממנה. המחקר מגלה גם, שרצפות חדר האמבטיה בחדרים שנדגמו היו מזוהמות בחיידקים קוליפורמים, שבכמויות גבוהות עלולים לגרום לבעיות בריאותיות.

החדרניות עוברות מחדר לחדר, ובמקרים רבים מעבירות חיידקים עם הציוד שבו הן משתמשות לניקוי חדרי האמבטיה. המגבים והסמרטוטים מעבירים את החיידקים והבקטריות מחדר אמבטיה אחד לשני ומשם לחדרי האירוח.


עוד בוואלה! תיירות:
תיירים נוהרים לראות סלעים בצורת איבר מין בטורקיה
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
הטבע הישראלי: תמונות מרהיבות שאתם חייבים לראות


מה רצוי לעשות: הביאו איתכם מגבוני ניקוי לחים, רצוי עם אלכוהול ועברו על דלפק השיש בחדר האמבטיה, הכיור, האסלה, ידית דלת חדר האמבטיה והראש של המקלחון. עדיף לוותר על הכוסות בחדר האמבטיה או לשטוף אותן טוב טוב עם סבון כלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חדרנית חדר מלון. ShutterStock
הסמרטוט המטונף מעביר את החיידקים. חדרנית בעת ניקוי חדר/ShutterStock

אורחים "חונכים" את המיטה עם סקס

מחדרי האמבטיה נעבור לחדר האורחים. מיטה במלון היא מקום "מועד לפורענות". אורחים רבים שמגיעים למלון "חונכים" את המיטה עם סקס. חלקו פרוע, חלקו קצת פחות. המקום הנגוע ביותר, תאמינו או לא, הוא כיסוי המיטה והכריות הדקורטיביות שמונחות עליו. אלו אינם מוחלפים בכל שהייה, ועוברים מאורח לאורח. לפעמים הלהט גובר על האסתטיקה, והרבה זוגות "חוגגים" על כיסוי המיטה, שייתכן וחגגו עליו כמה שעות לפני. בקרב המלונאים מתבדחים, שאם לא נזהרים, מספיק לשכב על הכיסוי ואפשר להיכנס להריון ...

גם בטיסות המצב לא משהו: הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים

ומה עם השטיח? בגלל העומס על החדרניות, לא תמיד הן מספיקות לשאוב את השטיח מקיר לקיר בחדר ורבים מהאורחים הולכים יחפים, מגיעים למלון אחרי יום ארוך של טיול מיוזע - והכל עובר לשטיח ולאורחים הבאים. שלא נדבר על שערות שנופלות על השטיח ושאר פירורים שהעין לא מסוגלת לקלוט.

עוד מקום שעלול להעביר לכם חיידקים הוא דלי הקרח. מומלץ שלא להשתמש בו אלא אם יש בו שקיות פלסטית חד-פעמית ואין נגיעה בין הקרח לפלסטיק שבדלי.

גם מכונת הקפה היא לא הדבר הכי נקי שיש. עדיף שתוותרו על שימוש בה ותרדו למסעדה או ללובי ותזמינו קפה. אם בכל זאת לא הצלחתם להתאפק, תפעילו את המכונה פעם-פעמיים עם מים ללא קפה ורק בפעם השלישית תשמשו בה עם מים נקיים.

הטלפונים בחדרים גם הם בדרך כלל לא עוברים חיטוי נאות, ולכן מומלץ לנקות את המקשים ואת השפופרת עם מטלית אלכוהול לחה או מגבון ניקוי לפני השימוש בהם.

ג'קוזי חופשה רומנטית חדר מלון. ShutterStock
נהנים במים המבעבעים? היו פה זוגות אחרים לפניכם ש"נהנו" לא פחות. ג'קוזי במלון/ShutterStock

כיף בג'קוזי? תחשבו יותר בכיוון של פטריות

יש לכם ג'קוזי בחדר? עדיף שתוותרו גם על הפינוק הזה. מפטריות ברגליים ועד נוזלי אהבה - הכל תמצאו שם. ועוד לא נגענו בשטח הציבורי. מסעדות, בריכת שחייה, חדר כושר, סאונה - ושם באמת אנו לא יכולים לעשות הרבה חוץ מלסמוך על כך שבית המלון דואג לביקורת ומקפיד על הנחיות משרד הבריאות המקומי.

אז נכון, אנחנו לא יוצאים לחופשה על מנת לנקות ולדאוג להיגיינה וניקיון. אנחנו מצפים שהמלון או הצימר שבו אנו מתארחים ומשלמים ממיטב כספנו, ידאג לכך.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להימנע מחיידקים?

* בדקו מהו הדירוג של המלון. דירוג המלון בדרך כלל מלווה בסטנדרטים גם בנושא הגיינה וניקיון.
* היעזרו ב"חכמת ההמונים". קראו באתרים כמו טריפ אדוויזור, Booking.com מה האורחים ששהו במלון כותבים על נושא הניקיון והתברואה.
* חפשו את המלון ברשת. היכנסו ל'גוגל' תקלידו את שם המלון ביחד עם המילה "ניקיון", "תברואה".
* היו חדרנים בעצמכם. אם בכל זאת בחרתם לצאת למלון עם ניקוד נמוך, מכיון שה"דיל" פיתה אתכם, אל תשכחו להביא איתכם את חומרי הניקוי מהבית.

שתהיה לכם חופשה נעימה (ונקייה)!

ומה מגעיל אתכם במלון? ספרו לנו בטוקבקים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully