וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונציה זה למתחילים: הקרנבלים הכי טובים באיטליה

חיים קוזניץ

25.1.2016 / 9:41

בחודש פברואר הקרוב יחגגו עשרות אלפי מקומיים ותיירים מכל העולם את הקרנבלים השונים באיטליה. מתלבטים לאיזה קרנבל להגיע ועל מה אפשר לוותר? דירגנו עבורכם את הטובים יותר והטובים פחות

פסטיבל המסכות, ונציה. ShutterStock
פברואר יהיה חם באיטליה. קרנבל המסיכות בוונציה/ShutterStock

הקרנבלים היפים והעליזים באיטליה, שיתקיימו במהלך חודש פברואר הקרוב, מושכים אליהם עשרות אלפי מקומיים ותיירים מכל העולם. גם מקומם של התיירים הישראלים לא נפקד, וחברות רבות מציעות טיולים לקרנבלים שונים, ויש לא מעט שבוחרים בטיולים עצמאיים.

כדאי לדעת שהמילה "קרנבל" משמעותה "סילוק הבשר" או "פרידה מהבשר" (מלטינית: carni = בשר, vale = פרידה). מקור הקרנבל הוא מסורת נוצרית דתית. הנוצרים הקתולים באירופה נהגו להתנזר מבשר ומכל הנאה גופנית אחרת במשך 40 לפני חג הפסחא, כהזדהות עם סבלו של ישוע. לפני צום הבשר התקיימו חגיגות זלילה וחטאים, שכללו מסיבות רחוב, ריקודים, תחפושות ומסיכות.

הקרנבלים נחגגים בכל רחבי איטליה, מדרומה לצפונה, ואי אפשר לבקר, או להשתתף בכולם. רבים מתלבטים לאיזה קרנבל להגיע ועל מה אפשר לוותר. לאלה מצורף סולם לדירוג 5 הקרנבלים הידועים ביותר ( 5 - חובה , 1 - אפשר לוותר).

קרנבל הניוקי בוורונה

מתי: 24/2/17, שעת התחלה 14:00.

הקרנבל השמח והנהדר הזה, שמסמל את תום תקופת הרעב והחולי מזה כ-400 שנה, כולל מצעד ארוך של תחפושות, מוסיקה ותזמורות, רקדנים, רקדניות ובובות ענק. מסלול הקרנבל נמשך לאורך 6 ק"מ, מאזור הכיכר המרכזית (פיאצה ברא) ועד לסיומו בשעות הערב בכיכר סן זנו, שבה מחלקים מנות של ניוקי לקהל החוגג. האווירה מסביב היא עליזה, שמחה ומדבקת. לדעת רבים זה הקרנבל המוצלח והיפה ביותר באיטליה.

דירוג: 5 - חובה להגיע, אסור לוותר. כניסה בחינם.

אתר הקרנבל: http://www.larenadomila.it/bacanal.htm

פיאצה ברה ורונה. ShutterStock
מכאן מתחילה התהלוכה. פיאצה ברה ורונה/ShutterStock

קרנבל קרבות התפוזים באיבראה

מתי: 26/2/12 וב-29/2/17. שעת התחלה: 13:00.

הקרנבל המסעיר, המצחיק והכי מטורף. ההיסטוריה של קרנבל איבראה (Ivrea) החלה לפני כ-800 שנה כשויולטה, בת הטוחן שעמדה להתחתן, הובילה מרד נגד השליט המקומי, שדרש ממנה לבלות במיטתו את הלילה הראשון שלה כאשה נשואה. היא ערפה את ראש העריץ בסכין שהחביאה מתחת לשמלתה והציגה לתושבי העיר את ראשו הכרות. כך החלו הקרבות נגד צבא העריץ, כשהתושבים השליכו אבנים ומכל הבא ליד על החיילים. המרד הסתיים בניצחון האזרחים, ומאז חוגגים תושבי העיר בקרבות של תפוזים (המגיעים מסיציליה), שמסגרתם תוקפים "אזרחים" את ה"חיילים" שמגיעים במרכבות. שמח, ססגוני, מלהיב ומדליק.

דירוג: 4 - מומלץ ביותר, שווה. כניסה בחינם.

אתר הקרנבל: http://www.storicocarnevaleivrea.it/English/foundation/why-a-foundation/

קרנבל קרבות התפוזים באיבראה. ShutterStock
קרנבל קרבות התפוזים באיבראה/ShutterStock

קרנבל המסיכות בוונציה

מתי: בכל יום מה- 11/2 עד ל-28/2.

הקרנבל המפורסם והידוע מכולם, שמסמל את האווירה המתירנית והנהנתנית של ונציה ההיסטורית, במסגרתו עניים יכולים לנהוג ולהראות כאצילים וגבירות חסודות עוטות מחלצות מופקרות. במהלך השנה רבים שוקדים להכין לקראת הקרנבל תחפושות מושקעות ביותר, איתן הם הולכים בכיכר סן מרקו, מצטלמים עם כל המבקשים ומשתתפים בתחרות התחפשות שנחגגת בכיכר בשעת אחר הצהריים. המוני תיירים גודשים את סמטאות העיר היפה והייחודית בעולם, שאליה כדאי להגיע תמיד.

דירוג: 3 - כדאי להגיע ולו בזכות ונציה. בחינם (בערבים מתקיימות מסיבות בתשלום).

אתר הקרנבל: http://www.carnevale.venezia.it/en/

קרנבל המסכות בוונציה. רויטרס
אווירה מתירנית ונהנתנית. קרנבל המסיכות בוונציה/רויטרס

קרנבל הבובות בויארג'ו

מתי: בפברואר בתאריכים הבאים: 5, 12, 18, 26, 28. שעת התחלה: 15:00.

קרנבל ססגוני של בובות ענק, שמקיים מסורת של כ-200 שנה, כאשר תושבי ויארג'ו (Viareggio) מכינים בובות הומוריסטיות של פוליטיקאים מקומיים ובינלאומיים. חלק מהבובות מתנשאות לגבהים של מעל 20 מטרים. הקרנבל מתקיים בשטח מתוחם ומגודר במרכז העיר.

דירוג: 2 - נחמד. כניסה בתשלום (בקופות במקום).

אתר הקרנבל: http://viareggio.ilcarnevale.com/en/home

קרנבל הבובות בויארג'ו. ShutterStock
מסורת של כ-200 שנה. קרנבל הבובות בויארג'ו/ShutterStock

קרנבל ימי הביניים בפרארה

מתי: 26.2. שעה: 14:00.

העיר היפה והסימפטית פרארה (Ferrara), שבמחוז אמיליה רומאנה בצפון איטליה, מקיימת את קרנבל הרנסנס שכולל תהלוכת תחפושות ומסיכות בסגנון ימי הביניים, תזמורות וריקודים. כדאי להגיע ולו כדי לטייל בעיר העתיקה, שמוגדרת כאחת היפות באיטליה, עם היסטוריה יהודית עשירה.

דירוג: 1 - אם אתם בסביבה כדאי לקפוץ. כניסה בחינם.

אתר הקרנבל: http://www.ferraraterraeacqua.it/en/ferrara/events/events-and-initiatives/folklore-and-festivals/renaissance-carnival-in-ferrara


חיים קוזניץ הוא מדריך טיולים ומספר סיפורים.

פרארה איטליה. ShutterStock
יפה וסימפטית. פרארה, איטליה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully