וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפ הקטן מהשף, שיישדרג לכם את הארוחות במטוס

10.7.2018 / 11:18

שף ידוע חושף טיפ פשוט וזול שיגרום לארוחות שלכם במטוס להיות הרבה יותר טעימות. בקבוקון קטן - ואתם מסודרים. וגם: מה הקשר בין לחות האוויר לחוש הטעם שלנו?

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

בווידאו: טסים בקיץ? דעו מהן זכויות הטיסה שלכם

יש לו מרקם חשוד, גוונים דהויים, הוא עטוף באריזת פלסטיק צמודה ובאופן כללי, כל-כולו משדר תפלות. בקיצור, כל מה שאתם לא רוצים להיתקל בו בטיסה ארוכה ומשעממת. אז נכון, זה לא סוד שהאוכל במטוסים נזקק לשיפור של ממש, אך השף הבריטי הידוע ג'ייסון אתרטון (Jason Atherton) מציע טריק פשוט להפליא, שישדרג את טעמי ארוחות הטיסה לאין שיעור.


עוד על האוכל בטיסה שלכם:
משווים ארוחות באוויר: מה כתבו על אל על, ישראייר וארקיע?
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה
דיילים חושפים: אלו המשקאות שאסור לכם לשתות בטיסה


אתר news.com האוסטרלי מדווח כי אתרטון, שמסעדתו הלונדונית אוחזת בכוכב מישלן, נחשב לתייר נלהב, ורק בשנה שעברה גמא בטיסות 800,000 קילומטרים סביב העולם. עם זאת, הוא מנסה כל האפשר להימנע מהמזון המוגש במטוסים. לדבריו, את הטריק הפשוט הזה שמע מחברו הטוב, השחקן ג'וד לאו, שתמיד עולה לטיסות עם בקבוקון של טבסקו, אותו רוטב מוכר המופק מפלפלים חריפים.

"מאחר שאני ממליץ לבעוט בארוחות של המטוס, אני מסוגל להעביר טיסה של 12 שעות מבלי לגעת בו. אך אם אני טס לאוסטרליה למשל, מה שאורך כ-24 שעות - כבר אין לי ברירה", אומר אתרטון, שנוהג לשלוף את הטבסקו במצבים כאלו. "אני פשוט מטביע את הבשר ברוטב שלי, והטעם משתפר".

רוטב טבסקו. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
פשוט להטביע את הבשר ברוטב המוכר הזה. טבסקו/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

הקשר בין לחץ אוויר לחוש הטעם

יהיה זה הגיוני לחלוטין לקבוע שתוספת חריפה, כמו רוטב טבסקו, משפרת את טעם המזון במטוס המשייט בגובה רב, שבו תא הנוסעים מתאפיין בלחץ אוויר מווסת. במצב כזה, החושים שלנו מתקהים למדי.

למעשה, לחץ האוויר המווסת בשחקים משפיע באופן דומיננטי על חוש הטעם שלנו - במיוחד בכל הקשור למתיקות ומליחות. יש אף מי שטוענים שבמצב כזה, אנו מאבדים עד 30% מהיכולת שלנו לחוש בטעמים אלו.

בראיון שהתפרסם במגזין Quartz, טען השף הניו יורקי אלפרד פורטייל (Alfred Portale) כי בעת שהוא פיתח מתכונים לארוחות המוגשות בחברת התעופה "סינגפור איירליינס", היה עליו לשים דגש מיוחד על מה שהוא כינה "תיבול אגרסיבי".

לדבריו, "עשינו שימוש במלח ובפלפל, אך לעתים קרובות גם הוספנו תבלינים ארומטיים במיוחד או מתוקים במיוחד, כדי 'להקפיץ' את הטעמים".

עוד באותו נושא

אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?

לכתבה המלאה

שף גורדון רמזי פותח את הפה

ובעבור מי שלא יכולים לסבול את האוכל במטוס, גם הוא עטוף כולו ברוטב טבסקו - כדאי לדעת: אתם לא לבד. השף והסלב הבריטי גורדון רמזי, סיפר בשנה שעברה כי "אין שום מצב שאני נוגע באוכל במטוסים. עבדתי עם חברות תעופה במשך 10 שנים, אז אני יודע היטב כיצד המזון הזה מוכן ומוגש, וכמה זמן עובר מרגע שמכינים אותו ועד שהוא מוגש", הוא מספר. במקום זאת, הוא פשוט ממליץ לרכוש כמות נאה של מזון משובח ממעדניות שיש בנמלי התעופה - גבינות, פירות ויין טוב - ולעלות איתו למטוס.

עם זאת, לא יזיק אם לפני הנסיעה הבאה שלכם לחו"ל, תדלגו למכולת השכונתית תשלפו 12-10 שקלים מהארנק ותרכשו בקבוקון קטן של רוטב טבסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully