וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו 13 חברות התעופה הגרועות בעולם. ואיפה דורגה אל על?

קבלו את דירוג 13 חברות התעופה הגרועות בעולם - עם לא מעט הפתעות מסקרנות, כשמתוכן 6 טסות באופן תכוף מאוד לארץ. ואיזה ציון קיבלה אל על בנושא איכות השירות והדיוק (האמת, מפתיע)?

צילום מסך

בווידאו: חברת WOW איירליינס, שדורגה כחברת התעופה הכי גרועה

אתר התעופה AirHelp, המספק ייעוץ ושירותים משפטיים לנוסעים שטיסתם התעכבה או בוטלה, פרסם לאחרונה דוח שבו הוא מדרג 72 חברות תעופה בעולם - והממצאים בהחלט מפתיעים.

אסקפיזם, זה אנחנו! כבר עשיתם לייק לפייס של וואלה! תיירות?

הדוח השנתי, המתפרסם על ידי החברה זו הפעם השישית, מדרג את חברות התעופה בהתבסס על איכות השירות, אחוזי הדיוק וטיפול בתלונות. על פי שלושת הפרמטרים הללו, נקבע הדירוג הסופי.

אתר Business Insider מדווח כי במקרים שבהם לא היו נתונים מספקים באשר לאחד או יותר מהפרמטרים הללו, לא נכללה חברת התעופה הספציפית בדוח. זו הסיבה שסך הכל נכללו בו 72 חברות.

מבט בתחתית הרשימה, החושף את 13 חברות התעופה הגרועות בעולם, טומן בחובו הפתעה: שש מתוכן הן חברות תעופה אירופאיות, ושש מתוך ה-13 טסות לישראל ובאופן תכוף מאוד. הנה הדירוג.


עוד על חברות תעופה בוואלה! תיירות:
אל תטוסו איתן: דירוג חברות התעופה הכי מסוכנות בעולם
דורגו חברות התעופה הכי בטוחות ל-2017. אל על בפנים?
חברת התעופה שאף אחד לא רוצה לטוס איתה
10 חברות התעופה הטובות בעולם שלא שמעתם עליהן

מטוס של חברת קוריאן אייר. ShutterStock
מקום שביעי מהסוף עקב טיפול בתלונות ברמה נמוכה. קוריאן אייר/ShutterStock

מקום 13 מתחתית הרשימה - טאפ פורטוגל (Tap Portugal): החברה מפורטוגל קיבלה את הציון 6.4 מתוך 10. החברה, הידועה כ"חברה עם אנשי הצוות הנאים ביותר בעולם" זכתה לציון נמוך של אחוזי דיוק (69%), לניקוד של 6.05 בטיפול בתלונות ו-6 באיכות השירות. ככזו, היא ניצבת במקום ה-60 בדירוג הכולל של חברות התעופה.

מקום 12 - חברת Jet2.com: החברה הבריטית קיבלה את הציון 6.37. היא עומדת אמנם בזמנים (85%), איכות השירות סבירה (ציון 7) אך הטיפול בתלונות לוקה בחסר (ציון 3.83).

מקום 11 - תאי איירווייס (Thai Airways): עם ציון כולל של 6.36, מדורגת החברה במקום נמוך בנושא הדיוק (69%) והטיפול בתלונות (4.18). עם זאת, איכות השירות גבוהה יחסית (8).

מקום 10 - ג'ט איירווייס (Jet Airways): החברה ההודית קיבלה ציון כולל של 6.2, כאשר אחוזי הדיוק עומדים על 65%, איכות השירות בציון 7 והטיפול בתלונות - 5.62.

מקום 9 - אארולינאס ארחנטינס (Aerolineas Argentinas): חברת התעופה הלאומית של ארגנטינה, עם ציון כולל של 6.2, מתהדרת באחוזי דיוק טובים יחסית (85%), איכות שירות בציון 7 אך הטיפול בתלונות לוקה בחסר - ציון 3.59.

מקום 8 - איבריה (Iberia): החברה הספרדית מקבלת את הציון 6.13, כאשר הדיוק זוכה ל-84%, איכות השירות בציון 8 אך הטיפול בתלונות (2.30) מוריד את הציון הכללי במידה ניכרת.

מקום 7 - קוריאן אייר (Korean Air): החברה הדרום קוריאנית, בציון של 6.13, מתאפיינת באיכות שירות טובה (ציון 8), אך דיוק לוקה בחסר (64%) וטיפול בתלונות ברמה נמוכה (3.72).

עוד באותו נושא

מי חברת התעופה הנקייה, ומי המזהמת ביותר בעולם?

לכתבה המלאה
מטוס של חברת התעופה הפורטוגלית טאפ TAP. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
זכתה לציון 6 באיכות השירות. חברת TAP הפורטוגלית/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock
נוסע ישראלי מת במהלך טיסה של איבריה איירליינס 3 במאי 2017. ShutterStock
ציון לאיכות השירות 8, אך בטיפול בתלונות 2.30. איבריה הספרדית/ShutterStock

מקום 6 - ריינאייר (Ryanair): עם ציון כללי של 6.03, החברה האירית אמנם מדייקת יחסית בטיסותיה (86%), אך איכות השירות בציון 6 והטיפול בתלונות בציון 3.27.

מקום 5 - אייר מאוריציוס (Air Mauritius): החברה הלאומית של מאוריציוס מקבלת ציון כולל של 5.99. איכות השירות אמנם בציון 8, אך אחוזי הדיוק הם 69% וציון הטיפול בתלונות עומד על 3.33.

מקום 4 - איזיג'ט (Easyjet): חברת הלואו-קוסט הבריטית קיבלה ציון 5.66, עם אחוזי דיוק של 79%, איכות שירות בציון 8 וטיפול בתלונות בציון נמוך מאוד - 1.31.

מקום 3 - פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס (Pakistan International Airlines): החברה הפקיסטנית קיבלה ציון כולל של 5.43, כאשר אחוזי הדיוק עומדים על 61%, הטיפול בתלונות בציון 4.22 ואיכות השירות - ציון 6.

מקום 2 - רויאל ג'ורדניאן (Royal Jordanian): שכנתנו ממזרח, חברת התעופה הירדנית, קיבלה ציון כולל של 5.13. אחוזי הדיוק שלה טובים יחסית (83%), אך בכל הקשור לטיפול בתלונות - המצב מאוד לא מזהיר - ציון של 0.83 בלבד מתוך 10. איכות השירות בציון של 6.

מקום 1 - וואוו אייר (Wow Air): במקום האחרון (או הראשון, תלוי מהיכן מסתכלים) בדירוג חברות התעופה הגרועות בעולם, עם ציון של 5.04, ניצבת חברת התעופה האיסלנדית. אחוזי הדיוק שלה הם 75%, אך הציונים על טיפול בתלונות (1.68) ואיכות השירות (6) מציבים אותה בתחתית הרשימה.

מטוס ריינאייר נוסעים בורדינג. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מקום 6 מהסוף. ריינאייר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock
חברת WOW אייר וואו. צילום מסך
החברה הכי גרועה בדירוג, הרבה בגלל חוסר טיפול בתלונות. וואוו אייר/צילום מסך

מי במקום הראשון ואיפה נמצאת אל על?

מעניין לגלות כי במקומות הראשונים בדירוג ניצבת קטאר איירווייס (Qatar Airways), ולאחריה לופטהנזה (Lufthansa) ואיתיחאד איירוויס (Etihad Airways) מאבו דאבי.

ומה באשר לחברת התעופה הלאומית שלנו? אל על קטפה את המקום ה-17 והמכובד ברשימה, עם ציון כולל של 7.90. היא קיבלה ציון גבוה במיוחד בנושא הטיפול בתלונות (9.4), ציון של 8 באחוזי הדיוק, אך ציון נמוך יחסית בנושא איכות השירות (6.3).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully