וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 דרכים לשרוד טיסה במושב האמצעי במטוס

18.8.2014 / 13:20

לא פעם קורה שאתם "זוכים" לקבל את המושב האמצעי במטוס, זה שדחוס בין שני נוסעים שלוקחים לכם את משענת היד ומקשים עליכם לצאת לשירותים. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להנעים את הטיסה? הנה כמה טיפים יעילים

טיסה שינה במטוס שעמום בטיסה. ShutterStock
טיסה נעימה זו כבר לא תהיה. לטוס במושב האמצעי במטוס/ShutterStock

בכל טיסה ממוצעת ישנם לפחות כ-50 אנשים שנתקעו במה שנחשב לסיוט הכי גדול במטוס - המושב האמצעי. גם כשמשני צדיך אנשים קרובים אליך לא מדובר בחוויה נעימה, אבל כשאלה זרים מימינך ומשמאלך - המועקה גדולה אפילו יותר.

הצפיפות במרחב האינטימי והקטן יוצרת מבוכה גדולה, הקרב על משענות היד עלול להיות קשה ומפרך, ולפעמים מעורבים בסיפור גם ריחות לא נעימים, שהופכים את החוויה לסיוט מתמשך. להלן תשע דרכים להקל על החוויה ולהפוך את הטיסה לנסבלת (כתוב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים).


עוד על הטיסה שלכם:
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
מה הדבר שהכי מפריע לכם בטיסה?
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה

1. פתח את המגש, והנח ראשך

מגש הפלסטיק הרעוע עשוי להתגלות ככרית קסם. אומנם בדרך כלל הוא משמש כשולחן קטן לשתייה ואוכל, אבל במצב מצוקה כזה, הוא יכול לשמש כפתרון אידיאלי. איך תחמוק מהצרה? פשוט תירדם, ותן לזמן לעבור. פרוש לך מעיל קטן (אם כרית צוואר מביכה אותך), הנח ראשך, וצלול לשינה. כך או כך, עדיף לא להניח את הראש ישירות על המגש מחשש לזוהמה.

2. כיסוי עיניים בדרך לשינה עמוקה

לא כולם נרדמים בקלות, וחלקנו צריכים תנאים נוחים יותר בשביל שינה בטיסה. לשם כך, יש להצטייד בעזרים מקלים. מה למשל? קנה לך כיסוי עיניים, השג לך כרית מכל סוג (מוטב להצטייד מראש), התכסה בשמיכה, ותקווה לטוב. אזהרה: אם אתה נוחר, תהפוך לסיוט לחבריך. אם אתה מיטלטל, תמיד קיים סיכוי שתמצא את עצמך מתעורר על כתפי שכן עצבני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

3. תשקיע באוזניות, וצלול לעולמך

שווה להשקיע קצת כסף ולקנות לך אוזניות משובחות, על מנת לנטרל כל רעש מסביב. אולי ככה תצליח לשכוח מהמצב הלא נעים שאליו נקלעת, עם האזנה למוזיקה טובה, האזנה לפסקול איכותי בזמן צפייה בסרט, או כל דבר שיסיח את דעתך.

נוסע ישן במהלך טיסה. ShutterStock
כמה פריטים שיקלו עליך לטוס במושב האמצעי. כיסוי עיניים וכרית/ShutterStock

4. הגדר טריטוריה

אל תוותר על הזכויות שלך. אל תוותר על המקום שלך. למעשה, בגלל שנתקעת במושב האמצעי, ההגינות אומרת שמגיע לך אפילו קצת יותר מקום משני החברים שמקיפים אותך, שיכולים להתנחם בחלון או להתמתח במעבר. לכן זה מקובל מאוד שהאיש במושב האמצעי זוכה להנחה, ויכול לקבל את שתי המשענות. הילחם על זכותך הבסיסית.

5. נצל את מרחב הברכיים

מאחר שנגזרה עליך צפיפות מלחיצה, נסה למתוח את הברכיים ככל שניתן ולהילחם על כל סנטימטר. תזכור, כל סנטימטר חשוב! תוכל להשתמש ב"מגן הברכיים" כדי לשמור על מקום, או שתוכל פשוט לבקש מהנוסע שבשורה לפניך שיתחשב בך מעט ולא יישען לאחור, ולא יקטין עוד יותר את המרחב המצומצם שלך. הבעיה: גם הוא במושב האמצעי, וגם הוא במצוקה. ייתכן שלא תהיה לך ברירה אלא להישען, ובכך להעביר את הקורבן שמאחוריך את אותו הסיוט בדיוק.

6. תעסיק את עצמך

קנה ספר. תביא אייפד. משחקי מחשב. מגזינים. מוזיקה. סרט. חלומות בהקיץ. משהו. אולי זה הזמן להתחיל לצייר, או לכתוב את הרומן שתמיד רצית. כל דבר שיסיח את דעתך, שישכיח ממך את המצב הנורא שאליו נקלעת. דבר אחד אל תעשה - אל תבהה במסך המטוס שמציג את המסלול ליעד ומחשב באיטיות מדכאת את המרחק שלך מהנחיתה. זה יכול לשבור את רוחו של כל אדם.

7. ערכת הישרדות

תאגד את כל הסעיפים הנ"ל בחבילה אחת, ושתהיה זמינה. כלומר, הכרית, כיסוי העיניים, האוזניות, הספר, המוזיקה. שהכול יהיה מוכן בתיק קטן לידך, עדיף שיהיו בו גם שוקולדים. כל נחמה תעזור.

8. פשוט תבקש שיעבירו אותך

העובדה שנתקעת במושב האמצעי לא אומרת שזו גזירה שאי אפשר לשנות אותה. לפעמים המטוס לא מלא לחלוטין, וישנם כיסאות פנויים במעבר או ליד החלון. גם אם בעמדת הצ'ק אין כבר אמרו לך שאין אפשרות להחליף, אל תוותר. אחרי ההמראה שאל את הדיילת האחראית על מקומות פנויים (עדיף שתעשה זאת מעט לפני שעגלת האוכל חוסמת את המעבר), ותתפלא לגלות שאולי לא הכל אבוד.

9. בפעם הבאה תתנהג אחרת

הדרך הכי טובה לחמוק מהמושב האמצעי היא להימנע מזה מלכתחילה. כלומר, כבר כשאתה מזמין את הכרטיס, תנסה לברר אם אפשר להבטיח מקום ליד החלון. כמו כן, נסה לעשות צ'ק אין מוקדם באינטרנט. כמו כן, נסה להגיע מוקדם יותר לשדה התעופה. עשה הכל, הכל, כדי שהטראומה לא תחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully