וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 דרכים לטוס כמו מקצוען, ששום נוסע מתמיד לא מכיר

תביאו חטיף מהבית, תרגיעו עם האלכוהול, שבו ליד החלון והזמינו ארוחה מיוחדת. קבלו טיפים וטריקים שיעבירו לכם את הטיסה הארוכה בכיף. ולמה צעיף הוא פריט חובה במטוס?

ספק 500

בווידאו: כרית-הערסל שתרדים אתכם טוב-טוב בטיסה

אז נכון, חופשות במקומות מרוחקים טומנות בחובן ריגוש גדול, אבל ההגעה לשם עלולה לעיתים להיות סבל לא קטן, גם אם אתם מורגלים בטיסות ממושכות. אז איך הופכים את הסיוט המתמשך לקצר יותר, לפחות מבחינת התחושה? קבלו 20 טיפים וטריקים לטיסה נוחה ורגועה יותר.

1. הצטיידו מראש בחטיפים
אם נתקפתם ברעב בזמן הטיסה, יש לכם שתי ברירות: להישאר רעבים או לרכוש מזון סמלי במחיר שערורייתי. מה עושים? מצטיידים מראש בנשנושים עשירים בחלבון, שמספקים תחושת שובע מתמשכת: שקדים, חמאת בוטנים, קרקרים, גבינה, יוגורט או חטיפי אנרגיה.

2. בחרו את מזונכם בקפידה
אתר החדשות Business Insider מדווח על מחקר שמצא כי מזון עתיר פחמימות כגון ספגטי, לחם מלא ושיבולת שועל מסייעים להתמודדות עם יעפת (ג'ט-לג).

3. הזמינו ארוחה מיוחדת
אם יצא לכם לשבת במטוס ליד מישהו שהזמין מנה צמחונית, אתם כבר יודעים שארוחות מיוחדות הן הארוחות הראשונות שמוגשות. למה טוב לקבל אוכל לפני כולם? בעיקר כדי לסיים ולהצליח להירדם לפני כולם. מה עוד יש חוץ ממנה צמחונית? מארוחה נטולת גלוטן ועד אוכל כשר, כמובן.

4. אל תתמלאו
מחקרים מצאו כי יכולת העיכול שלנו נפגמת מעט בזמן טיסה. אז לאכול זה בסדר, אבל אל תתמלאו. העצה הטובה ביותר היא לאכול ממש לפני הטיסה, ובזמן שאתם במטוס – לאכול דברים קטנים כחטיפים. ואם אתם כבר אוכלים ארוחות במטוס, עדיף מזון חם, הקל יותר לעיכול, על פני מזון קר.

5. שתו, שתו, שתו
מומחים מייעצים לשתות במהלך הטיסה יותר מאשר בזמן רגיל, ויש אף מחקרים הקובעים בדיוק כמה נוזלים מומלץ לצרוך באוויר. למה? בעיקר כי טיסה היא עניין מייבש למדי. אז אל תחכו עד שממש תרגישו צמאים, ובקשו מעת לעת מהדייל/ת כוס מים.

6. הימנעו מקפאין...
קפאין ישאיר אתכם ערים, מיובשים ולפעמים גם מתוחים. ותרו.

7. ...ושתו תה ירוק
ללגום תה ירוק נטול קפאין בזמן הטיסה יעשה לכם רק טוב. הוא גם בריא וגם מסייע בתסמיני היעפת.

עוד באותו נושא

טיסה קלה: 9 דברים שאסור לכם ללבוש לטיסה

לכתבה המלאה
ארוחה במטוס אוכל בטיסה מטוס. ShutterStock
הזמינו מנה מיוחדת, כך תאכלו ראשונים בטיסה/ShutterStock

8. תרגיעו עם האלכוהול
אם אתם מהטיפוסים שנרדמים אחרי כוס יין, אז כן - מומלץ להוריד בקבוקון בתחילת הטיסה. אך קחו בחשבון שלמרות העייפות שהוא גורם, האלכוהול נוטה לעיתים דווקא להמריץ למשך זמן-מה. ועוד לא דיברנו על העובדה שעודף אלכוהול עלול לגרום להתייבשות ולתשישות. אתם בהחלט לא רוצים להגיע ליעד החופשה שלכם במצב הזה.


עוד טיפים לפני שאתם ממריאים:
לקראת טיסה ארוכה: 15 טיפים קטנים שעושים הבדל גדול
לחסוך זמן וכסף: אפליקציות חינם שכל מטייל בעולם צריך
8 מיתוסים שחייבים להפריך בקשר לטיסות
מדריך לישראלים: כך תתגברו על התור הארוך בנתב"ג ובדיוטי פרי


9. לבשו בגדים נוחים
נכון, מכנסי טרנינג לא יהיו הלבוש ההולם לטיסה, אבל בהחלט כדאי להגיע עם בגדים נוחים, משוחררים - וארוכים.

10. לבשו שכבות
חם, קר, חם, קר. זוהי המהות של טיסות ארוכות, וכדי להימנע מהשינויים הקיצוניים הללו, מומלץ ללבוש שכבות של בגדים, שניתן להסיר ולהחזיר בקלות. ו"שכבות" לא אומר טי-שירט ומעיל עבה, אלא באמת שכבות.

11. תביאו צעיף
כל מי שמבין יודע - צעיף הוא פריט חובה לטיסות. וזה לא רק בגלל שהוא תמיד נראה טוב עליכם, אלא גם כי הוא יכול לשמש כשמיכה לעת מצוא ואף כתמיכה לגב (ראו בהמשך).

12. תביאו כרית צוואר
כרית צוואר ("כרית טיסות") היא פריט חובה נוסף - הצוואר שלכם יודה לה. היא גם תעניק לכם שינה שלווה ונעימה יותר.

13. תמכו בגב
מיהם האנשים שתכננו את מושבי הטיסה, מבלי להתחשב בצורתו של הגב האנושי? הרי המושב, בצורת C, לעולם לא יכיל כראוי את עמוד השדרה, בצורת S. התוצאה: כאבי גב וצוואר מציקים. מה עושים? תוחבים למרווח שבין המושב לגב התחתון שמיכה קטנה, כרית, צעיף מגולגל – ושומרים על עמוד השדרה בצורתו הטבעית.

14. תנעלו נעליים אמיתיות
בזמן חירום, אתם לא רוצים להיתפס עם כפכפים. נעליים סגורות ונוחות יהיו הפתרון על כל צרה שלא תבוא: אש במטוס, זגוגיות מנופצות, רסיסים שונים. הן גם יסייעו לכם להימלט באופן יעיל יותר במקרה חירום.

נוסע ישן במהלך טיסה. ShutterStock
את מכירים את זה, אבל לפעמים שוכחים - כרית שינה לטיסה/ShutterStock

15. הצטיידו באטמי אוזניים
השאגה המתמשכת של מנועי הסילון מביאה עמה תחושת לחץ נפשי לא נעימה. הפתרון: אוזניות שמע מבטלות-רעשים או אפילו אטמי אוזניים. באופן טבעי, הם יעלימו מכם גם רעשים נוספים שיפריעו לכם לנמנם. בכי של תינוקות, למשל.

16. הביאו כיסויי עיניים
נכון, זה לא יהיה הלוק הכי מחמיא שלכם, אבל מסתבר שכיסויי עיניים מפחיתים את הסימפטומים של יעפת.

17. תזיזו את הגוף. במושב
תרגילי אימון במושב המטוס הם רעיון מצוין, וישנן אף חברות תעופה שמעודדות לעשות זאת, באמצעות הוראות מפורטות. התדירות: 3-4 דקות בכל שעת טיסה. כך למשל, הרמה קטנה של כפות הרגליים וסיבובן באוויר, ביצוע תרגילי "פוינט" ו"פלאנק" של כפות הרגליים, סיבובי כתפיים קדימה ואחורה ועוד.

18. תביאו סוללת גיבוי
טיולים הם זוללי הסוללות הגדולים ביותר של הטלפונים הסלולריים. לפני, בזמן ואחרי הטיסה אתם משחקים בהם, מסמסים, בודקים את מזג האוויר ביעד ומה לא. מומלץ להגיע לטיסה עם סוללה מלאה, וגם עם סוללת גיבוי (חיצונית), ליתר ביטחון.

19. שבו ליד החלון
לא רק בגלל הנוף, אלא בזכות העובדה שיש לכם "קיר" פרטי להניח עליו את הראש. בנוסף, אף אחד לא יפריע את שנתכם בעודו מבקש לצאת לשירותים ושום עגלת מזון לא תפגע בכם.

20. שבו מעל הכנף
מומחי תעופה רבים טוענים כי ישיבה מעל כנף המטוס מפחיתה את התחושות הלא נעימות הנגרמות ממערבולות אוויר.

seperator

יש לכם טיפים נוספים שיעבירו את הטיסה בקלות? כאן זה המקום לשתף אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully