וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות לשמאלנים": הישראלי המכוער גם במסעות לפולין

22.8.2016 / 14:03

משלחת בני נוער שביקרה ביער לופוחובה בפולין, שבו נרצחו כמעט כל יהודי העיירה טיקטין בבורות ירי, גילתה לתדהמתה דגל ישראל ועליו הכיתוב "יאללה המשך מוות לשמאלנים". ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מתחקר את פרטי האירוע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם אתר זיכרון כבר אינו קדוש. הדגל ועליו הכתובת הגזענית ביער לופוחובה, פולין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנחנו אולי רגילים, לצערנו, לפגוש בישראלי המכוער בחופשות שלנו בחו"ל וגם בארץ, אבל מתברר שיש מי ביננו שמשחית אפילו את דגל המדינה ועוד במקומות הכי קדושים לעם היהודי בחו"ל.

משלחת של בני נוער נסעה לפני כשבועיים למסע מחנות בפולין וביקרה, בין השאר, גם ביער לופוחובה שבו הוצאו להורג כמעט כל יהודי העיירה טיקטין באוגוסט 1941, ובסך הכל כ-3,000 גברים, נשים וילדים. הנאצים ריכזו את התושבים ורצחו אותם בתוך שלושה בורות ירי גדולים, שכוסו לאחר מכן על-ידי הפולנים. המשלחת שבאה לאתר הרצח, שכיום משמש כאנדרטה עם לוחות זיכרון ומגן דוד, נדהמה לגלות דגל ישראל על אחד הבורות, כשעליו הכתובת "יאללה המשך מוות לשמאלנים". הדגל נתלה על אחד משלושת קברי האחרים, שהפכו לאתר זיכרון.

השמדת יהודי טיקטין נערכה על-ידי אנשי הגסטאפו, ובתוך יומיים, ב-26-25 באוגוסט 1941 (כלומר בדיוק לפני לפני 75 שנה), נרצחה כמעט כל הקהילה של הכפר שחיה באזור מאות בשנים.

גיל פארן, יו"ר ארגון מדריכי פולין, סיפר בשיחה לוואלה!, שמשלחת בני נוער מעמק המעיינות ביקרה ביער לופוחובה, ואחד הנערים מצא את הדגל שהונח על אחד משלושת קברי ההמונים במקום. "הנער הביא את הנושא לעניין הצוות החינוכי, ואחד המדריכים העלה את העניין בפוסט בפייסבוק", אמר.

אנדרטת הטבח ביהודי טיקטין יער לופוחובה בפולין. ,dr.avishai teicher ויקיפדיה, צילום מסך
בורות ההריגה הפכו לאתר זיכרון. אנדרטאות ביער לופוחובה, פולין/צילום מסך, ,dr.avishai teicher ויקיפדיה

"נראה כי שנאת האחים לא פחתה"

יום לאחר מציאת הדגל, הוביל גיל משלחת נוער אחרת לאתר. "זה נעלם כי החבר'ה לקחו את הדגל איתם וניקו ומחקו את כתובת הנאצה", הוא מסביר. "החלטתי כיו"ר ארגון מדריכי פולין שחורתים על דגלנו להנחיל את כבוד האדם באשר הוא אדם, לא להישאר ללא תגובה, ולכן פניתי למשרד החינוך". במכתב ששיגר פארן, הוא כתב: "בשבוע המתחיל בתשעה באב ומציין את חורבן בית ראשון ושני ותחילת גלות ישראל מארצו, ומסתיים היום בט"ו באב - חג האהבה, נראה כי שנאת האחים לא פחתה ואנו רחוקים מאוד מהגאולה. בעקבות האירוע הופצה להנהלת משרד החינוך פניה ובה בקשה לגינוי פומבי של בכירי המשרד את האירוע ולבדיקתו".


עוד על הישראלי המכוער בוואלה!:
צואה בבריכה והטרדה מינית: גילויים חדשים מהתפרעות הישראלים בקפריסין
שובו של הישראלי המכוער: משפחה טינפה יחידת נופש באיטליה
חברת נסיעות ישראלית: "ערסים, אל תטוסו איתנו"



ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מתחקר את פרטי האירוע ומנסה לאתר את המעורבים. במקביל, ייצא השבוע מכתב חידוד למנהלים, אודות מהי בשלות נכונה ליציאה למסע ומהן מטרות המסע. התלמיד שכתב את הדברים, כך נראה, ממש לא הבין למה הוא שם".

למרות האירוע המצער, מזכיר פארן כי "למרות שלצערנו אנו שומעים על תופעות חריגות במסעות לפולין, שמעיבות על המפעל החינוכי החשוב הזה, חשוב להציג את התמונה המלאה ובה מרבית המסעות מקיימים תהליך נכון של הכנה ובחירת המשתתפים שחווים חוויה חשובה, וחבל שמעט אנשים לא ראויים גורמים נזק תדמיתי למפעל כל כך חשוב".

עוד באותו נושא

ד"ש ממשפחת לוי שכתבה את שמה בשמורת טבע בגיאורגיה

לכתבה המלאה
אנדרטת הטבח ביהודי טיקטין יער לופוחובה בפולין. סול במול, ויקיפדיה, צילום מסך
אתר הזיכרון לנרצי טיקטין מעוטר בדגלי ישראל באחד המסעות בחורף/צילום מסך, סול במול, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully