וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחד יכול: טייס יצר סרטון שמסביר איך להנחית מטוס בחירום

18.2.2016 / 9:29

ישנם לא מעט דיווחים על טייסים שלוקים בליבם במהלך טיסה, שיכורים, או לא כשירים לטוס מסיבות אחרות. אז טים מורגן, טייס בחברת דלתא, יצר סרטון המסביר להדיוטות מה עליהם לעשות כדי להנחית מטוס בשלום, גם ללא להם רקע בטיס

טייס יצר סרטון שמלמד איך להנחית מטוס/צילום: Tim Morgan

זה הסיוט של כל נוסע, וכנראה לא סביר שיקרה, אבל בטח הייתם שמחים לדעת איך להנחית את המטוס שבו אתם טסים במקרה חירום שבו הטייסים לא כשירים, נכון? אז טים מורגן, טייס בחברת דלתא האמריקנית, שגם טסה לישראל, יצר סרטון המחשה בן עשר דקות, המסביר להדיוטות בפירוט רב מה עליהם לעשות כדי להנחית מטוס בואינג 737 בשלום, גם מבלי שיהיה להם רקע מסוים בטיס.


עוד על טייסים בוואלה! תיירות:
הטיסה התעכבה, הטייס הציע את הדיילת כ"פיצוי" לנוסעים
דיילות התפשטו בקוקפיט, הטייסים שיתפו פעולה
טייסים נתנו לכוכבת פלייבוי להטיס מטוס, ופוטרו
חברת התעופה שאף אחד לא רוצה לטוס איתה


הסרטון שהועלה ליוטיוב בשבוע שעבר כבר צבר מעל 300 אלף צפיות. בעזרת המשחק מחשב של מיקרוסופט, "סימולטור טיסה", מסביר הטייס צעד אחר צעד מה יש לעשות כדי להנחית את המטוס. בעזרת צילומים של הסימולטור, כולל דגש על הכפתורים שיש ללחוץ עליהם ומה הם עושים, מסביר מורגן את סדר הפעולות מההתחלה ועד לנחיתה הרצויה.

"למרות שיש למטוס מערכת נחיתה אוטומטית", אומר מורגן, "עדיין יש צורך בהתערבות אנושית לנחיתה, כמו גם שבכל מטוס תא הטייס שונה מאחר". אולם הדבר הראשון לדבריו שיש לעשות לפני שמתחילים ללחוץ על כפתורים וכדומה, הוא ליצור קשר עם בקרי התעופה והפיקוח.

לאחר קבלת הנחיות ממגדל הפיקוח, יש לדאוג להפחתת מהירות המטוס, כמו גם להנמכתו כדי להביאו לנחיתה בטוחה.

טים מורגן בפעולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully