וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תטוסו בזול: הסודות שסוכני הנסיעות היו מעדיפים שלא תדעו

24.1.2015 / 7:56

הגיע הזמן לחשוף את האמת ולהבין את השטיקים שעומדים מאחורי המחיר שאתם משלמים על חופשה משפחתית בבורגס, טיסה לברלין, או רכב שכור בקרואטיה. הנה הסודות שסוכני הנסיעות מעלימים מכם ושיחסכו לכם הרבה כסף

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: צפו בישראלי שטייל ב-115 מדינות וחושף איך הוא טס בזול

אם שאלתם את עצמכם איך זה שסוכני הנסיעות ממשיכים להתקיים בבטחה, למרות שלא תמצאו עתידן אחד או אקטואר שיבטיח לכם שהמקצוע הזה לא ייכחד בעתיד, אז כדאי שגם תענו לעצמכם את התשובה האמיתית: בגללכם. אין פה כוונה להטיל אשמה חלילה, אחרי הכל מדובר במגזר עסקי לא קטן שמפרנס משפחות ומעסיק עובדים, אבל כל עוד אתם ממשיכים לשלם להם עמלות נדיבות על מוצרי התיירות שלכם, אין להם סיבה להיעלם.


עוד טיפים שיוזילו לכם את החופשה:
נוהגים בחו"ל? כך תוזילו את מחיר השכרת הרכב בחופשה
האותיות הקטנות: כך תחסכו כסף בחופשה הגדולה בקיץ
מזול מאוד ועד יקר: כך תלונו בברלין בכל תקציב


בטח גם אתם כבר שמעתם את הביטוי "מהפכת האינטרנט" וישר שייכתם אותו למאבק שמקיימים סוכני נסיעות על עתידם האפל. ובכן, טעיתם. לפחות חלקית. סוכני הנסיעות של פעם פשוט עברו מטמורפוזה מחנות ברחוב בן יהודה לאתר אינטרנט מתוחכם, שמטרתו היא אחת: ללכוד אתכם ולגרום להבין שזה עכשיו או אף פעם. או יותר נכון, עכשיו זה זול, מחר תשלמו כפליים. מלכודת, כבר אמרנו? אבל הגיע הזמן לחשוף את האמת ולהבין את השטיקים שעומדים מאחורי המחיר שאתם משלמים על חופשה משפחתית בבורגס, טיסה לברלין או ניו יורק, קרוז בקאריביים או רכב שכור בקרואטיה.

אז הנה הם, הסודות שסוכני הנסיעות היו מעדיפים שלא תדעו. חלקם אולי מוכרים לכם אבל אם אתם מוכנים לשלם את העמלות הגבוהות, לפחות תדעו מי גוזר את הקופון.

1. סוכנות נסיעות היא מעין סופר מרקט

האינטרנס של סוכנות נסיעות הוא אחד ויחיד: למכור לכם נופש במחירים הכי גבוהים כדי להרוויח את העמלות הכי גבוהות. כמעט תמיד סוכן הנסיעות שלכם יודע שיש כרטיס טיסה או חבילה זולה יותר אבל המשמעות היא שהוא יקבל עמלה נמוכה יותר ולפיכך אין לו כל עניין להציע לכם אותם. הדרך הכי טובה שלכם להגיע למחיר הזול ביותר הוא לגרום לו להשוות ולא להציע את המחיר הראשוני. ברגע שיבין שיש בידכם כרטיס טיסה זול יותר ושעמלתו נמצאת בסכנה, תשמחו לדעת שהוא השיג את המחיר הנמוך ביותר שקיים.

עוד באותו נושא

הישראלי שטייל ב-115 מדינות מגלה: כך תמצאו טיסות זולות

לכתבה המלאה

2. אנשי עסקים משלמים יותר

עם כל הכבוד לחבילת הנופש המשפחתית שזה עתה רכשתם לעצמכם ולמשפחה המורכבת שלכם בעשרות אלפי שקלים, בשביל הסוכן זה כסף קטן. עמלות המתקבלות עבור מוצרי נופש הן נמוכות יותר ואת הכסף הגדול הם עושים מאנשי עסקים בעלי מועדי טיסות קשיחים ככל האפשר. מנכ"ל של תאגיד עסקי שטס לוושינגטון או הונג קונג במחלקת עסקים שווה להם פי כמה מחבילת נופש משפחתית ביוון.

סוכני נסיעות. ShutterStock
הכירו את השם המכובס - דמי טיפול/ShutterStock

3. על עמלת אפס שמעתם?

ובכן, אם עדיין לא, תדעו שמדובר בהמצאת המאה. חברות התעופה ומארגני התיירות שלא מעוניינים לשלם עמלת מכירה לסוכני הנסיעות החילו לפני כמה שנים את עמלת האפס, כלומר מכירה בלי עמלה. אבל בכך הן אפשרו לסוכני הנסיעות להוסיף למחיר כרטיס הטיסה עמלה כרצונם, בלבד שלא תהיה רשומה על כרטיס הטיסה. כך יוצא שבמקום לגבות עמלה של 7% עבור כרטיס של לופטהנזה או אייר פראנס, הסוכן, שלא מקבל את עמלתו מחברת התעופה מקבל אותה מהלקוח בשיעור כפול ולעתים אף יותר. השם המכובס שניתן לתהליך הזה נקרא "דמי טיפול" וביכולתכם להתמקח עליו כאוות נפשכם.

4. לבטל את דמי הביטול

לא פעם שמעתם מסוכני הנסיעות שכרטיס טיסה אינו בר ביטול והקנס עליו גבוה מאוד. ובכן, תחשבו שוב. חוק הגנת הצרכן מאפשר לבטל כרטיס טיסה שנרכש מחברות תעופה סדירות ולקבל את מחירו פחות 5% או 100 שקלים, תלוי בתקופה בה נרכש, אבל מעבר לכך ביכולתכם לקבל החזר כספי גם אם תרצו לבטל בשלב מאוחר יותר. כרטיס טיסה הוא אמנם מוצר מתכלה אבל חברת התעופה לא תתקשה למכור אותו מחדש במחיר גבוה, בעיקר אם מדובר בעונות מבוקשות כמו קיץ או חגים. במקרים רבים, הקנס שמטיל סוכן הנסיעות הוא גבוה רק משום שהוא חושש לאבד את עמלתו.

5. איפה הכסף?

רכשתם כרטיס טיסה וביקשתם לבטלו אחרי פרק הזמן שמאפשר חוק הגנת הצרכן. סוכן הנסיעות עשוי לתרץ לכם שהכסף כבר עבר לחברת התעופה והדבר יגרור קנס גבוה. אז ככה, ראשית, הכסף של כרטיסי הטיסה כולם עובר למסלקה ייעודית בכל 18 לחודש ומשם מנותב לחברות התעופה. אם אתם מבקשים החזר לפני התאריך הזה ונאמר לכם שזה בלתי אפשרי. תבקשו באופן נחרץ יותר.


הכתבות החמות בוואלה! תיירות:
אסקפיזם מהחורף: הבריכות המדהימות בעולם שיצר הטבע
אטרקציה בניו יורק: תא אוננות עם לפטופ ברחוב, ובחינם
המטוס המתפרק: ההמצאה שתציל אלפי נוסעים באוויר
עובדי מלון חושפים: לא מחליפים סדינים, רק מנקים שערות
מסתבר שפצצות יכולות ליצור את החוף המרהיב בעולם

סוכני נסיעות. ShutterStock
ההמלצה היא לא לסמוך על "מחיר זול ביותר" של סוכן הנסיעות/ShutterStock

6. תזמינו עכשיו כי מחר המחיר יעלה

תרגיל ידוע של כל קמעונאי הוא ליצור מחסור מדומה כדי להגביר את הביקושים. העניין הוא שהוא אף פעם לא לבד ותמיד יש מי שמוכר את אותו מוצר בפחות כסף. בתחום התיירות קוראים לזה ערוצי הפצה, וככל שהם רבים ככה הם זולים יותר. לכאורה נראה ברור שחברת התעופה שמשווקת כרטיסי טיסה תעדיף לתת את המחיר הטוב לסוכן הנסיעות שמוכר את מוצריה בנאמנות, אבל האמת היא שהיא למעשה מתחרה בו ואת המחיר הטוב ביותר תעדיף לשמור ללקוחותיה באופן ישיר ולחסוך את עמלת הסוכן. לפיכך ההמלצה היא לא לסמוך על "מחיר זול ביותר" אצל שום סוכן נסיעות בארץ או בחו"ל. פשוט חפשו אצל חברת התעופה.

7. נקו את ה- Cookies שלכם

חיפשתם כרטיס טיסה או מלון באינטרנט ובדקתם כמה הצעות. לפתע קפצה מולכם פרסומת שהציעה מחיר משתלם ליעד אותו חיפשתם. כמובן שמיהרתם לרכוש את המלון או הטיסה לפני שבמחיר יעלה. כמה שעות אחר כך נתקלתם באותו באנר עם מחיר יקר יותר ושמחתם לנפשכם. ובכן, מדובר בתעתוע מוכר שייעלם ברגע שתמחקו את ה- Cookies מהמחשב שלכם. אז גם תוכלו לראות שהמחיר לא ממש השתנה ואולי אפילו ירד.

מחלקת עסקים. ShutterStock
מחלקת עסקים. נוסעים עסקיים משלמים את המחיר הגבוה מכולם/ShutterStock

8. להזמין מראש, למי זה מועיל?

שנים חינכו אותנו שהזמנות מראש יבטיחו לנו את המחיר הטוב ביותר. בין אם מדובר במלון או טיסה או השכרת רכב, אבל את מי בעצם זה משרת? ובכן, בעיקר את הספקים, כלומר חברת התעופה ובעל המלון, שמבטיחים לעצמם כסף בכיס בשלב מוקדם עמם אפשר לממן הוצאות אחרות. אבל עליכם, זה לא ממש משפיע. נכון, אולי תחסכו לעצמכם כאב ראש אבל לא את הכסף. אז מה לעשות? להשתמש בטכנולוגיה המתקדמת ולהוריד אפליקציות מנטרות מחיר שיידעו להתריע בפניכם בכל פעם שמחיר המלון שלכם או הטיסה ירד גם אחרי ששילמתם. בתחום הטיסות מדובר באפליקציה FairFly ובתחום המלונות זהו האתר RoomsNinja שיעמוד עבורכם על המשמר. תתפלאו לגלות שבמקרים רבים יהיה לכם כדאי יותר לבטל ולהזמין מחדש במחיר המוזל.

9. הזמינו הכל מהארץ, זה הכי טוב

כולכם מכירים את ההמלצה הזאת, שיצאה כמובן מפיו של סוכן הנסיעות או מי משלוחותיו. הבעיה היא שמדובר בהמלצת שווא, כי ברוב המקרים אם תחפשו ישירות אצל ספק מקומי ביעד אליו אתם נוסעים תזכו לשלם מחיר זול יותר ותחסכו את פערי התיווך. סוכנות הנסיעות היא מעין סופר מרקט, זוכרים? וככזאת היא מרוויחה את לחמה מפערי תיווך. אבל גם היא יודעת שחברת השכרת רכב איטלקית או מפעיל סיורים צרפתי יהיה זול יותר בצרפת או באיטליה מאשר בישראל.

10. מלון קונים באינטרנט

בעוד כרטיסי טיסה נחשבים לעיקר פרנסתם של סוכני הנסיעות, המלונות כבר איבדו מזמן את נאמנותם ופנו לערוצי ההפצה המקוונים כמו booking.com, trivago ודומיהם. אבל תסמכו על סוכני הנסיעות שלא יוותרו כל כך מהר על השלל. בשנים האחרונות החלו אותם אתרי הזמנות בינלאומיים לחתום הסכמי עמלות עם סוכני נסיעות ולחשוף אותם למחירים הנמוכים שלהם. מה זה בעצם אומר? שאם תראו אצל אתר אינטרנט ישראל מודעה של booking.com, trivago תדעו שמדובר במחיר שכולל עמלת מכירה וניתן להשיג אותו זול יותר אצל המקור.

11. נחשו איפה קונים ביטוח נסיעות

ברירת המחדל היא לרכוש את ביטוח הנסיעות אצל סוכן הנסיעות, הרי ממילא כבר קניתם ממנו את הטיסה והמלון. אבל מה אם תדעו שמחיר הביטוח אצל סוכן הנסיעות יקר בעשרות אחוזים לעומת סוכן ביטוח למשל? ודאי שלא תרגישו את פערי המחיר, שעומדים לרעתכם באופן מובהק, משום שהם מגולמים בחבילת הנופש שלכם והרי גם ככה מדובר בכמה דולרים בודדים בכל יום. כסף קטן בשבילכם. לעומת זאת, עבור סוכן הנסיעות מדובר בכסף הקל ביותר שזרם לידיו.

12. סוכני הנסיעות שונאים לואו-קוסט

למען האמת, עצם המונח גורם להם לעצבנות יתר. מדוע? משום שהלואו-קוסט הוא חגיגה צרכנית של ממש אבל הם לא מוזמנים לקחת בה חלק. אבל גם כאן, תהיו בטוחים שהם האחרונים לוותר על השלל. שלל מנועי ההזמנות החדשים שהקימו והאפליקציות נועדו כולם לצורך מטרה אחת: לגבות ממכם עמלות יתר מופקעות. גם הם יודעים שרבים מהנוסעים חוששים מהזמנות באינטרנט והם כמובן ישמחו לעשות זאת עבורם תמורת כמה עשרות דולרים לכל כיוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully