וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האותיות הקטנות: כך תחסכו כסף בחופשה הגדולה בקיץ

תמר גרזון

8.6.2015 / 5:42

למרות הביקוש הגבוה לחופשות בקיץ, יש לא מעט דרכים להוזיל את החופשה המיוחלת. אז למה כדאי לבחור דווקא יעד שכולם טסים אליו? האם כדאי לטוס בחבילה או לפצל טיסה ומלון? ואיך מקבלים הנחות לאטרקציות - 7 כללי זהב ששווים הרבה כסף

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
אפשר להוזיל את החופשה שלכם גם בקיץ. יוון/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

הקיץ כבר כאן, והחופשה המשפחתית כהרגלה עומדת על הפרק. לרוב המשפחות מדובר בעלות כלכלית גבוהה ובמסע של התלבטויות והתחבטויות: לאן לנסוע? איזה יעד כדאי? ומתי ניסע? הכנה מקדימה, בדיקת התקציב שעומד לראשותכם והבנה כי ניתן להוזיל את החופשה הן קריטיות ומועילות.


עוד על חופשת הקיץ שלכם:
כבר הכנתם דרכונים? אלו היעדים החמים לקיץ 2015
לנפוש עם הילדים בקיץ: הדברים שחשוב לדעת
משופינג ועד לינה בזול: ישראלים ממליצים בחו"ל


רגע לפני שעולים על המטוס ונפרדים מסכומי כסף גדולים, חשוב להבין כי הקיץ היא העונה החמה ביותר בעולם התיירות, ולמרות הביקוש הגבוה עומדות בפניכם מספר דרכים להוזיל את החופשה המיוחלת. הנה הן לפניכם.

1. בחרו ביעדים מרובי טיסות

ככל שהיעד שאליו אתם רוצים לנסוע יותר פופולרי ומבוקש - כך יטוסו אליו יותר חברות תעופה כקו מועדף, ומכאן שתהיה תחרות על לב וכיס הנוסעים. מגוון החברות המאפשרות טיסה לאותו יעד - מוביל, כאמור, לשוק תחרותי והמרוויח העיקרי הוא הצרכן שוכל לבחור את הטיסה הכי זולה עבורו. לדוגמה, ברלין הפכה ליעד הפופולרי ביותר בכמעט כל קטגוריה - משפחות, רווקים, זוג או בודדים. בחירה ביעד כמו ברלין, מפחיתה את מחירו של כרטיס הטיסה.

2. בחירת שדה התעופה

ישנם יעדים שאליהם ניתן להגיע ממספר שדות תעופה. יש לבדוק ולהשוות טיסות עבור היעד שאליו תטוסו בין שדות תעופה שונים, דבר היכול להוזיל את כרטיס הטיסה שלכם.

לדוגמה, סלובניה היא אחד היעדים הפופולריים כיום לטיולי משפחות. אל סלובניה ניתן להגיע מווינה, מינכן, זאגרב ולובליאנה. ביער השחור בגרמניה, למשל, ניתן לנחות בשדה התעופה במינכן, שטוטגרט או פרנקפורט.

3. פצלו והרכיבו

זה אומנם נשמע טריוויאלי, אבל עדיין לא מספיק משפחות מיישמות את האפשרות הזו. חבילות הנופש הן הכי נוחות להזמנה, אך אינן בהכרח תמיד הכי משתלמות כלכלית. אם תשקיעו מעט מזמנכם ותעשו סקר שוק, תוכלו להרכיב בעצמכם את החופשה. את הטיסות תוכלו להזמין מחברה אחת, ואת המלונות באופן עצמאי, לרשותכם אתרי השוואות בינלאומיים ומקומיים לעזור לכם.

עוד באותו נושא

מותו של סוכן (הנסיעות)

לכתבה המלאה
חופשה פרטית. ShutterStock
לפעמים משתלם לפצל את חבילת הנופש ולהרוויח כמה שקלים/ShutterStock

4. לואוקוסט

טיסות הלואוקוסט נתפסות כטיסות שמתאימות בעיקר לחופשה קצרה, או לקהל יעד של צעירים ולאו דווקא למשפחות. אבל לפני שאתם פוסלים את האפשרות על הסף, כדאי לבדוק. הוספה של כבודה לבטן המטוס תעלה כ-40 דולרים, משפחה של זוג הורים ושני ילדים יכולה להסתפק ב3-2 מזוודות, שזה 120-80 דולרים תוספת, ובחישוב הכללי מול מחירי טיסות סדירות או צ'רטר, זה יכול להיות משתלם יותר.

5. הנחות לכניסה לאטרקציות

מסתבר שלא רק הישראלים אוהבים אתרי קופונים והנחות. ישנן לא מעט אטרקציות שיש להן אתרים, או גישה לאתרי קופונים שאותם תוכלו לרכוש מראש כחלק מההכנה לחופשה. כמו כן, מומלץ להזמין מראש כרטיסי כניסה לאטרקציות ומוזיאונים, מאחר ותחסכו הרבה זמן המתנה מיותר במהלך החופשה, ולעיתים הזמנה מראש דרך אתר האינטרנט הרשמי של אותה אטרקציה חסכונית יותר. ניתן ללמוד הרבה מהמחירון עצמו באתרי האטרקציות ולכוון את זמן הגעתכם בהתאם.

למשל, הגעה לפארק אירופה שבגרמניה ליומיים תזכה אתכם במחיר מופחת (אגב, מי שמגיע עם הילד/ה שלו ביום הולדתם לפארק אירופה מקבל כניסה חינם). רכישה ישירה של כרטיסי כניסה לפארק השעשועים "אפטליג" שבהולנד דרך האתר שלהם תזכה אתכם בהנחה של 2 אירו לאדם וכרטיסים מוזלים לפארק יורו דיסני ושלל אטרקציות, מוזיאונים והצגות בצרפת דרך אתר fnac.

פארק המים של רודוס. פייסבוק, אתר רשמי
בדקו מחיר באתר האינטרנט של האטרקציה. פארק המים ברודוס/אתר רשמי, פייסבוק

6. מה באמת כולל ה"הכל כלול"?

בחרתם בחופשת "הכל כלול" - בדקו מה באמת המלון נותן, והאם זה מספק אתכם. לעיתים יש תוספות גבוהות על שתייה אלכוהולית, והמסעדות שבמלון לא כלולות בהסדר. גם בכפרי הנופש באירופה תאלצו לשלם תוספות על מגבות, סדינים וכיוצא בזאת.

ביעדי בטן-גב בדקו את המענה שניתן לילדים בתחום המלון והאם הוא מתאים לאופי המשפחתי שלכם. אם הגעתם למלון בעל אופי רומנטי מדי, ילדכם ישתעממו במהרה והאטרקציות מחוץ למלון יעלו יותר.

7. לא חייבים מלון 5 כוכבים

זה לא חדש שתשלום על לינה במלונות הוא חלק נכבד מההוצאות על חופשה בחו"ל. ככול שדירוג ורמת המלון גבוהה יותר - כך המחיר בהתאם. דרך מצוינת להפחית את עלויות הטיול, אם לא מדובר בחופשת בטן-גב, היא למצוא אלטרנטיבת לינה זולה יותר דוגמת הוסטלים, המקבילה בארץ לבתי ספר שדה ואירוח כפרי.

לרוב, משפחות יוצאות לטייל בבוקר וחוזרות בערב. באם השימוש במלון הוא למטרת לינה בלבד, כדאי לשקול היטב האם דרוש לכם מלון ברמה כה גבוהה, זו יכולה להיות גם חוויה נחמדה עבור הילדים. את הפינוק תשמרו לחופשה זוגית, אחרי הקיץ.

seperator

*הכותבת היא מנכ"לית טרווליסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully