וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ייאמן: המטוס הראשון בעולם שימריא בצורה אנכית

מטוס אזרחי חדש שמפותח בימים אלה אמור לחסוך לנוסעים מאות שעות טיסה, היות והוא ימריא כמו מסוק, ללא צורך במסלול, ועם זאת ישמור על מהירות של מטוס פרטי. העיצוב מרהיב ואלגנטי, והוא מתוכנן לטוס עד 2,000 ק"מ. המחיר: 12-10 מיליון דולרים ליחידה. צפו

אתר יצרן

פיתוח חדשני למטוס נוסעים מהיר בעל אפשרות להמראה ונחיתה מאוזנות, מבטיח "לשנות לנצח את תיירות האוויר" וצפוי לאפשר הגעה ליותר מקומות בעולם בפחות זמן - וכמעט מכל נקודה על פני כדור הארץ. המטוס החדש מדגם "TriFan 600" מפותח על ידי חברת התעופה האמריקאית "XTI Aircraft" ועלה לאחרונה כפרויקט להשקעה באתר מימון ההמונים "Start Engine".


עוד על מטוסים מדהימים בוואלה! תיירות:
מדהים: המטוס שייקח אתכם מניו יורק ללונדון בשעה
צפו: איך זה לטוס במטוס נוסעים ללא חלונות
מפחיד ומרגש כאחד: צפו במטוס השקוף של העתיד


המטוס החדיש יישלב את היכולת של מסוק להתרומם באוויר בצורה אנכית מעל פני הקרקע (שאמנם כבר קיימת אך לא במטוס נוסעים) ואת מהירות הטיסה הגבוהה של מטוסים פרטיים. העיצוב והטכנולוגיה החדישים שלו אמורים לייתר את הצורך במסלולי המראה ונחיתה המחייבים תיירים להמריא ולנחות משדות תעופה, ובתיאורה - הוא עשוי לחסוך למטיילים מאות שעות טיסה מיותרות בכל שנה.

ה-"TriFan 600" עשוי מחומרים קלי-משקל מבוססי סיבי פחמן. הוא מצויד בשלושה מנועי פלופלור מתקדמים שדוחפים אותו כלפי מעלה (אחד בכל צד, ואחד בחלקו האחורי) ושני מנועי טורבו חזקים במיוחד שיאפשרו לו להגיע למהירות טיסה של 400 קמ"ש תוך 90 שניות ולגובה טיסה מקסימלי של כתשעה קילומטרים בתוך 11 דקות. פיצ'רים נוספים במטוס המשוכלל הם אפשרות לטייס אוטומטי ומערכת המראה ונחיתה ממוחשבת.

מטוס TriFan 600. startengine.com, אתר יצרן
עשוי מחומרים קלי-משקל מבוססי סיבי פחמן. ה-TriFan 600/אתר יצרן, startengine.com
מטוס TriFan 600. XTI Aircraft Company 
startengine.com, אתר יצרן
יכולות של מסוק ומהירות של מטוס. ה-TriFan 600/אתר יצרן, XTI Aircraft Company startengine.com
מטוס TriFan 600. XTI Aircraft Company 
startengine.com, אתר יצרן
המטוס מצויד בשלושה מנועי פלופלור מתקדמים שדוחפים אותו מעלה/אתר יצרן, XTI Aircraft Company startengine.com

"נוחות יוצאת מגדר הרגיל"

ומה בדבר חווית הטיסה? בחברה מתארים את המטוס כבעל "חלל פנימי מרווח במיוחד, עם משטחים בעיצוב אלגנטי ואפשרויות היי-טק מתקדמות". לדבריהם, חלל הנוסעים יעניק "נוחות יוצאת מגדר הרגיל" עם כורסאות מהודרות ומסכי טלוויזיה פרטיים ויהיה בו די מקום למטען נסיעות סטנדרטי. המטוס מתוכנן להכיל טייס ועמו חמישה נוסעים, ולטוס למרחק של עד 2,000 קילומטר.

על אף שבתחילה הוא מיועד לשרת נוסעים למטרות עסקים ולהעניק להם חוויית טיסה של מחלקה ראשונה מתקדמת, מפתחי המטוס מאמינים כי להשקת ה-"TriFan 600" תהיינה בעתיד השלכות על נוסעים גם מסקטורים אחרים - מנסיעות למטרות נופש ועד למטרות חירום ומטרות רפואיות. החברה מאמינה שגם אנשים שיבקשו להגיע ליעדים שלא ניתן לנחות בהם באמצעות מטוסי נוסעים רגילים בגלל תנאי שטח, ייהנו לבסוף משירותיו.

המחיר הראשוני של המטוס צפוי לעמוד על בין 10 ל-12 מיליון דולר ליחידה, ובחברה מתכננים להשתלב עמו בתעשיית המטוסים הפרטיים, אשר על פי ההערכות צפויה להגיע עד לשנת 2033 להיקף של 353 מליארד דולרים בשנה.

עוד באותו נושא

ככה ייראו מטוסי העתיד. ספויילר: הולך להיות ממש צפוף

לכתבה המלאה
מטוס TriFan 600. XTI Aircraft Company 
startengine.com, אתר יצרן
מיועד לנוסעי עסקים אך בעתיד יהפוך למסחרי. ה-TriFan 600/אתר יצרן, XTI Aircraft Company startengine.com
מטוס TriFan 600. XTI Aircraft Company 
startengine.com, אתר יצרן
נוחות מקסימלית ועיצוב חדשני. כך המטוס נראה מבפנים/אתר יצרן, XTI Aircraft Company startengine.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully