וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד השמור של אירופה: הכל על טיול משפחתי באוסטריה

שלומית יפת-ביאליק

22.7.2015 / 7:10

אוסטריה הקטנה והשקטה התפרסמה בעיקר בזכות תיירות הסקי בחורף, ונראה שהקהל הרחב עדיין לא גילה את אוצרותיה בקיץ. מחבל זלצבורג, דרך טירול ועד וינה - הנה הטיפים הכי חשובים לחופשה משפחתית נוסח אוסטריה

www.austria.info

אוסטריה היא אחת הארצות היפות ביותר באירופה. היא התברכה בנופים עוצרי נשימה של הרים נישאים, קרחונים אדירים ואגמים קסומים, לצד כפרים ציוריים ומטופחים וערים ססגוניות. אך בעוד שארצות כמו שוויץ וצרפת זכו ליחסי ציבור נרחבים, אוסטריה הקטנה והשקטה התפרסמה בעיקר בזכות תיירות הסקי בחורף, ונראה שהקהל הרחב עדיין לא גילה את אוצרותיה בקיץ.


עוד על חופשת הקיץ המשפחתית שלכם:
האותיות הקטנות: כך תחסכו כסף בחופשה הגדולה בקיץ
לנפוש עם הילדים בקיץ: הדברים שחשוב לדעת
בדקנו: כמה נשלם על חופשה ביוון לעומת חופשה בטורקיה?


האוסטרים שומרים ומטפחים את ארצם בצורה מעוררת התפעלות ובכל מקום נשמר הסדר והניקיון המופתי, מה שמאפשר לנו לבקר באתרים הנפלאים בקלות ובנוחות וליהנות מהתשתית התיירותית המעולה, ללא צפיפות וללא המוני תיירים.

יתרון נוסף ומשמעותי, הוא קשת המחירים הרחבה: יש באוסטריה הכל מהכל. דירות מאובזרות, גדולות ומרווחות בתוף נוף יפהפה בפחות ממאה אירו ללילה לכל המשפחה, ובתי מלון מפוארים המציעים פנסיון מלא, שכולל אוכל גורמה ופעילות לילדים מסביב לשעון, במחירים גבוהים יותר. יש את כל דרגות המחירים, וכל אחד יכול למצוא לעצמו בדיוק את מה שמתאים לו; עם טיסות לא יקרות, לינה בדירה והכנת חלק מהארוחות בעצמיכם, בשילוב שימוש יעיל בכרטיסי ההטבות המוצעות למבקרים - אפשר לתכנן טיול במחיר אטרקטיבי במיוחד ועם תמורה מעולה למחיר.

חופשה משפחתית אוסטריה. שלומית יפת ביאליק,
לא מעט אטרקציות אקסטרים באוסטריה. גשר תלוי בטירול/שלומית יפת ביאליק

מועד הנסיעה

הקיץ האוסטרי הוא מעט משונה. לצד ימים חמים ושטופי שמש, התברכה אוסטריה גם בגשמים מרובים, אבל כל עוד נוסעים בידיעה שעשוי לרדת גשם ומביאים לבוש מתאים, אפשרויות הטיול הן רבות ומגוונות.

בימים היפים והבהירים עולים אל פסגות ההרים, משתכשכים במי אגמים צלולים, גולשים בהנאה במגלשות ההרים המרובות ומגלים את הטבע ברגליים. בימים הגשומים אפשר לבקר במכרות המלח או במערות הקרח, לבקר במצודות ובמוזיאונים, לעשות שופינג בערים מקסימות ולרחוץ במרחצאות תרמיים נהדרים. מאחר שהחודשים יולי ואוגוסט הם החמים ביותר, אך גם הגשומים ביותר - מומלץ מאוד לטייל גם בחודשים מאי, יוני, ספטמבר ואוקטובר: בדיוק בזמן של חגי תשרי!

בחודשי החורף אוסטריה נחשבת לגן עדן לגולשי סקי, הואיל ויש בה אתרי סקי גבוהים מאוד, עונת הסקי היא ארוכה במיוחד, ונמשכת מנובמבר עד אפריל.

עוד באותו נושא

חופשה ביער השחור: טיפים לטיול המשפחות האולטימטיבי

לכתבה המלאה
חופשה משפחתית אוסטריה. שלומית יפת ביאליק,
בקיץ אפשר לטבול באחד מעשרות האגמים במדינה/שלומית יפת ביאליק

הטיסה ויעד הנחיתה

רוב המטיילים באוסטריה מתמקדים בשלושה אזורים, שהם היפים והמושכים ביותר: חבל זלצבורג (הידוע גם בכינוי זלצבורגרלנד Salzburgerland), חבל טירול (Tirol), ועיר הבירה וינה.

לטיול באזור זלצבורג וטירול כדאי לטוס למינכן שבגרמניה, הנמצאת כשעתיים נסיעה מיעדים אלו. למטיילים באזור זלצבורג כדאי לבדוק גם את האפשרות לטוס ללובליאנה שבסלובניה השוכנת כשעתיים נסיעה ממנו. שדה התעופה בווינה רחוק יותר, אך מגיעות אליו טיסות רבות, והמחירים עשויים להיות אטרקטיביים יותר מאשר מחירי הטיסה למינכן או ללובליאנה. במקרה שבחרתם לטוס לווינה אנו מציעים להגיע עד לחבל זלצבורג ולא להרחיק בנסיעה עד לטירול, שכן אז הנסיעות הן ארוכות.

חופשה משפחתית אוסטריה. שלומית יפת ביאליק,
ואיך אפשר בלי שטרודל תפוחים וגלידה? הקינוח האוסטרי הלאומי/שלומית יפת ביאליק

לינה

גם בחבל זלצבורג וגם בחבל טירול, אפשר ורצוי לערוך טיול כוכב: טיול שבו לנים במוקד אחד, ובכל יום יוצאים לטיולים בסביבה. מגוון האתרים הוא כה גדול כך שגם בשבוע, ואולי אף יותר, לא תספיקו לראות ולעשות את כל מה שיש באזור. כך גם מגוון מקומות הלינה הוא רחב וטווח המחירים הוא גדול: בתי מלון קטנים וגדולים, כולל בתי מלון המתמחים באירוח משפחות, צימרים המציעים לינה בלבד או לינה עם ארוחת בוקר ודירות מאובזרות בבתי חווה, במתחמי דירות, או בחניוני קמפינג.

המגוון הוא כזה, שכל אחד יכול למצוא את מקום הלינה המתאים לו מבחינת מיקום, מחיר ופעילויות במקום. למשפחות המטיילות באזור זלצבורג אני ממליצה לבחור דירה, לשהות של שבוע, למשל באזור הכפר פלכאו (Flachau), הממוקם בלב איזור זלצבורג, ליד כבישים מהירים, והגישה ממנו נוחה לכל הכיוונים.

אם הטיול הוא ארוך יותר, כדאי לפצל לשני מוקדי לינה: האחד בפלכאו והשני באזור צל אם זה/קפרון (Zell am See/Kaprun), עיירות השוכנות בצד המערבי של אזור זלצבורג. ככל שהשהות ארוכה יותר במקום הלינה, כך עלותו משתלמת יותר, ובדרך כלל גם קל יותר למצוא דירה לשבוע מאשר לימים בודדים.

גם באזור טירול אפשר ללון שבוע במקום אחד, למשל באחד הכפרים ליד אינסברוק, או לפצל לשני מקומות לינה - האחד באזור הנהדר שנקרא וילדר קייזר (Wilder Kaiser) והשני ממערב לאינסברוק. האפשרויות הן רבות וכל אחד יכול למצוא את השילוב הנכון בשבילו.

חופשה משפחתית אוסטריה. שלומית יפת ביאליק,
בחורף היא להיט - אבל מסתבר שגם בקיץ. חבל טירול, אוסטריה/שלומית יפת ביאליק

כרטיסי הנחה וכרטיסי אורח

מקומות לינה רבים מציעים למבקרים "כרטיס אורח" מקומי, המעניק הנחות או כניסות חינם לאתרים בסביבתו. בכל אזור מוצעים כרטיסי אורח שונים, כל אחד מציע הטבות אחרות והכדאיות שלהם משתנה ממקום למקום ומכרטיס לכרטיס. כך למשל, באזור קפרון וצל אם מוצע כרטיס
"Zell am See-Kaprun summer card" בכ-200 מקומות לינה, והוא מעניק כניסה חינם לאתרים רבים ומלהיבים באזור. את כרטיסי האורח אי אפשר לקנות והם ניתנים אך ורק במקומות הלינה.

נוסף לכרטיסי האורח, יש באזור זלצבורג את כרטיס ההטבות "זלצבורגרלנד קארד" (Salzburgerland Card), שניתן לרכוש בלשכות תיירות ובאתרים נבחרים. הוא מעניק כניסה חינם לכ-170 אתרים ובדרך כלל משתלם מאוד. אינני ממליצה לתכנן טיול וללכת לאתרים רק אם הם כלולים בכרטיס זה או אחר, אך כן כדאי לבנות מסלול טיול ולראות האם במקרה שלכם קניית הכרטיס היא משתלמת.

חופשה משפחתית אוסטריה. שלומית יפת ביאליק,
אוסטריה התברכה בימים גשומים לצד שמשיים. תהיו מוכנים להכל/שלומית יפת ביאליק

ניווט ותקשורת

בישראל התרגלנו שבכל מקום יש לנו רשת אינטרנט אלחוטית (רצוי בחינם), ונדמה שאיננו יכולים להסתדר עוד בלי חיבור מתמיד לרשת. האמת היא, שגם מבחינת ניווט והתמצאות, כדאי ונוח להיות מחוברים לרשת אינטרנט. אני מציעה לבדוק עוד בארץ אלו חבילות גלישה מציעות החברות השונות, ולהצטייד מבעוד מועד בחבילת גלישה שמתאימה לכם. ברוב מקומות הלינה באוסטריה כבר יש אינטרנט, אך זה עדיין לא מובן מאליו.

תוכנת הניווט של ווייז עובדת מצוין גם באוסטריה, אך מומלץ בנוסף וליתר ביטחון, להוריד למכשיר הנייד גם אפליקציית ניווט לווינית שאיננה דורשת חיבור קבוע לאינטרנט. יש מגוון אפליקציות מעין אלה, חלקן בתשלום וחלקן בחינם. אם יש לכם אותן - אינכם זקוקים לשכור מכשיר ג'יפיאס מיוחד ויקר מחברת השכרת הרכב. במדריך החדש לאוסטריה הכנסנו בנודף לכתובות האתרים, גם קוד QR שסריקתו תחבר אתכם ישירות לתוכנת וויז או לתוכנת המפות במכשיר הנייד!


שלומית יפת-ביאליק היא מחברת סדרת מדריכי הנסיעות "המשפחה המטיילת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully