וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: כמה נשלם על חופשה ביוון לעומת חופשה בטורקיה?

13.7.2015 / 1:35

הבדלי המחירים בין יולי לאוגוסט פשוט עצומים בכל הנוגע לחופשות בחו"ל, כשבסוף אוגוסט, עם תום הקייטנות, הדרישה לנופש היא הגבוהה ביותר. אז האם משתלם לנפוש ביולי או לחכות דווקא לאוגוסט, ובאיזה יעד תשלמו הכי הרבה? הנה המספרים

כתבתה של דנה נחום, עריכת וידאו: יותם וקס

וכמה יעלה לכם לקנות בדיוטי-פרי המחודש? צפו

מאות אלפי ישראלים יעבירו את החודשיים הקרובים בחו"ל, ויוציאו לא מעט כסף על החופשה הגדולה שלהם, כשרוב הישראלים ינפשו עם המשפחה דווקא בחודש אוגוסט - אז מסתיימות הקייטנות וההורים מחפשים מה לעשות עם הילדים. ההבדלים בין יולי לאוגוסט מתבטאים גם בהפרשי מחירי החופשות, כשבשבועיים האחרונים של אוגוסט מחירי הנופשונים מאמירים ויהיו היקרים ביותר.


עוד על חופשת הקיץ שלכם:
כבר הכנתם דרכונים? אלו היעדים החמים לקיץ 2015
האותיות הקטנות: כך תחסכו כסף בחופשה הגדולה בקיץ
לנפוש עם הילדים בקיץ: הדברים שחשוב לדעת


ביקשנו מגדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל, חברה לפתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות, לעשות לנו קצת סדר במחירים וביעדים, ולבדוק כמה כסף תוציא משפחה ממוצעת בחופשה הקרובה שלה הקיץ בחו"ל. "הנטייה בקיץ היא לצאת לחופשות של מינימום 5 ימים ו-4 לילות עד שבוע", אומר מור, "כשהיעדים הפופולריים והמובילים באגן הים התיכון השנה הינם איי יוון, למרות המשבר הכלכלי במדינה". לדבריו, המצב הכלכלי ביוון אינו משפיע על התיירות, מאחר והממשלה המקומית מודעת להשלכות ופועלת ככל האפשר למנוע מצב שבו תיירים ישארו ללא מזומן. "עם זאת", ממשיך מור, "מומלץ להצטייד בכסף מזומן ולא להסתמך על הבנקים".

מה שמוזיל את החופשה לישראלים, לדבריו, אלו הם יעדים במדינות מרכז אירופה, כמו איטליה, גרמניה, הולנד וצרפת, המאפשרים חופשות משפחתיות מגוונות שבהן כפרי נופש עם אטרקציות מרובות לילדים, מבחר של בתים, וילות משפחתיות מצויידות במטבח ומספר חדרי שינה - דבר המוזיל את עלות השהות לנפש.

נדבך נוסף שמוזיל את החופשה הוא חבילות של "טוס וסע" בלבד, או שילוב עם לינה לשבוע באחד האתרים במגוון אפשריות. למשל, צירוף של מספר מבוגרים וילדים החל מזוג+2 ילדים ועד 6 או 8 נפשות. עלות ממוצעת לדירה טובה לתקופה של שבוע תעמוד על כ-1,200 אירו לדירה לכל המשפחה.

"הישראלים הפנימו שהמתנה לרגע האחרון בעייתית, בהקשר להשגת התאריכים המבוקשים בטיסות ומקומות לינה באתרי הנופש לפי הצרכים שלהם. משפחות של עד שני ילדים, המתכננות לינה באותו החדר, יכולות להרשות לעצמן להמתין גם למחירי הרגע האחרון מבלי להתפשר על התנאים והמחיר, אך ככל שמספר הנופשים עולה, חשוב להיערך מבעוד מועד", מסביר מור.

חופשה חוף אלפוניסי כרתים ביוון. Creative Commons
הבדל של יותר ממאה דולר בין יולי לאוגוסט לאדם. כרתים/Creative Commons

דווקא אנטליה היקרה מכולם

הנהירה של הישראלים לחו"ל באה על חשבון החופשה שלהם בארץ, קודם כל בגלל המחיר היקר של נופש בישראל. "משפחות רבות הגיעו למסקנה שעלות ההישארות בבית קרובה מאוד לעלות של טיסה לחו"ל, ועל כן מעדיפות את הטיסה.", אומר מור ומוסיף, "אפשר לומר, שעלות כניסה בודדת למשפחה לבריכה עם קנייה של אוכל, שתייה, גלידה ושאר פינוקים סביב יכולה להגיע גם ל-600 שקלים, בעוד בבתי המלון בחו"ל הבריכה וסביבתה כלולים במחיר המלון והעלות הכוללת זולה יותר. על הדרך כבר הרווחנו חו"ל".

לפי נתוני אמדאוס, היעד היקר ביותר לחופשה ישראלית ביולי וכמובן גם באוגוסט הוא דווקא אנטליה, שבה יישלם אדם בממוצע 860 דולרים לחופשת הכל כלול של 5 ימים ביולי, ואילו אוגוסט המחיר יעלה ל-1,050 דולרים.

אז כמה תשלמו בממוצע* על חופשה ביולי לעומת אוגוסט? הנה הנתונים.

עוד באותו נושא

אנטליה מתגעגעת לישראלים: 19$ ללילה ב"הכל כלול"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* המחירים בדולרים.
*בחבילות נופש ביוון המחיר מבוסס על 5 לילות במלון 5 כוכבים הכל כלול. בחבילות אירופה המחיר מבוסס על שבוע במלונות שהם דירות למשפחות או מלון 4 כוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully