וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה ביער השחור: טיפים לטיול המשפחות האולטימטיבי

שלומית יפת ביאליק

29.6.2015 / 5:20

זה שנים שהיער השחור בגרמניה נחשב לאחד מהיעדים הפופולאריים לטיולי משפחות. מגוון האטרקציות לכל הגילאים, מאפשר ניצול מירבי של הזמן מבלי לנסוע נסיעות ארוכות. אז איך תכינו את המשפוח'ה לחופשה ותחסכו כסף? הנה טיפים שחשוב שתדעו

היער השחור. באדיבות המצולמים
אולי הטיול האולטימטיבי למשפחות. היער השחור/באדיבות המצולמים

היער השחור (Schwarzwald) הפך בשנים האחרונות לאחד מהיעדים הפופולאריים ביותר עבור משפחות, ובצדק! קסמו נעוץ בעיקר בעובדה שבשטח לא גדול יש מגוון רחב של אטרקציות שונות לכל הגילאים, מה שמאפשר ניצול מירבי של הזמן בלי צורך לנסוע נסיעות ארוכות מאתר לאתר.

יום לדוגמא יכול להתחיל בבוקר במסלול הליכה קצר וקליל במפלי טודנאו, 5 דקות נסיעה משם ואתם במגלשות ההרים השוות ביותר בגרמניה; רבע שעה של נסיעה נוספת ואתם בפארק החבלים פלדברג ובמרחק 5 דקות הליכה תעלו על הרכבל ותצפו בנוף המרהיב מלמעלה. יש לכם עוד כוח? רדו למטה ותוכלו לעשות מסלול הליכה מקסים בלי להזיז את האוטו!

אין כמעט מקומות כאלה שבהם ניתן לבלות בכל כך הרבה אתרים מסוגים שונים, שהם כל כך קרובים זה לזה. אם תוסיפו על זה את הנוף המדהים, האטרקציות לכל הגילים, המחירים הסבירים וקבלת הפנים הנעימה הרי לכם מתכון ליעד מנצח.

החלטתם לנסוע? הנה מספר עניינים שכדאי לתת עליהם את הדעת בזמן תכנון הטיול.

אטרקציות היער השחור. שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
לראות אותו בשיט, ברגל וברכב. טיול ביער השחור/מערכת וואלה! NEWS, שלומית יפת ביאליק

מועד הנסיעה

טיולים עם ילדים מתקיימים לרוב במקביל לחופשות הגדולות ממוסדות הלימוד (החופש הגדול, חגי תשרי, פסח וחנוכה). רוב האתרים והאטרקציות ביער השחור נפתחים למבקרים בין סוף מרץ לתחילת אוקטובר ולכן אלו הם גם המועדים המומלצים, אך רצוי לקחת בחשבון את מזג האוויר שמתחמם לקראת מאי. מועד מומלץ נוסף הוא לקראת חג המולד, כשהעיירות והכפרים מקושטים בשלל אורות וקישוטי חג ונפתחים שווקים מיוחדים של אוכל ומתנות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הטיסה ויעד הנחיתה

הזמינו כרטיסים מוקדם ככל האפשר! הסיכוי שמחירי הטיסות ירדו, במיוחד אם מדובר במהלך "העונה החמה" קלושים וככל שתקדימו להזמין, כך תוכלו לבחור את מועד הטיסה המדוייק הנוח לכם.

ליער השחור אתם יכולים להגיע מכל אחד מנמלי התעופה - בזל, ציריך, פרנקפורט ומינכן ולעיתים יש טיסות גם לשטרסבורג ולבאדן באדן - ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות:
נמל התעופה בזל הוא הקרוב ביותר ובשל מיקומו על גבול שוויץ וצרפת ניתן לצאת ממנו אל כל אחד הצדדים, מה שמשפיע על עלות שכירת המכונית. הטיסות הישירות מבוצעות בדרך כלל על ידי חברות לואוקוסט ולכן ככל שתזמינו להקדים כך יוזלו מחירי הכרטיסים. החיסרון הוא בכך ששעות הטיסה חזרה לארץ הן לרוב בשעות לא נוחות.

נמל התעופה ציריך מרוחק כשעה-שעה וחצי מדרום היער השחור ומגיעות אליו טיסות סדירות ישירות מישראל. חסרונו נעוץ בעלות שכירת המכונית, הגבוהה בהרבה מזו של גרמניה או צרפת.

נמל התעופה מינכן מרוחק כשלוש-ארבע שעות נסיעה מהיער השחור וזהו גם חסרונו. אך מגיעות אליו טיסות רבות מישראל במגוון שעות ומחירים נוחים ושכירת המכונית בה זולה לרוב.
נמל התעופה פרנקפורט מרוחק כשעתיים נסיעה וגם אליו מגיעות טיסות סדירות, אם כי בתדירות נמוכה יותר מאשר למינכן ולרוב בעלות גבוהה יותר.

בחודשים האחרונים ניתן גם להגיע לשדה התעופה של באדן באדן/קרלסרוהה, שנמצא בלב ליבו של היער השחור, כ-10 ק"מ מהעיר שטרסבורג. טיסות ישירות וסדירות מתל אביב לבאדן באדן החלו לפעול במרץ 2015 בכל יום שני עם חברת "גרמניה איירליין".

אטרקציות היער השחור. שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
רוב האטרקציות נפתחות בין מרץ לאוקטובר. פארק החבלים פלדברג/מערכת וואלה! NEWS, שלומית יפת ביאליק
אטרקציות היער השחור. שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
אטקציות לכל גיל, מגדולים ועד קטנים. אקסטרים ביער השחור/מערכת וואלה! NEWS, שלומית יפת ביאליק

לינה

גם מקומות לינה מומלץ להזמין מראש ובכך לוודא מציאת מקום שעונה על דרישותיכם. בטיול עם ילדים מומלץ להמעיט ככל האפשר את החלפת מקומות הלינה ולהעדיף טיול "כוכב" המבוסס על לינה במקום קבוע. כאשר מזמינים לינה לשבוע המחירים בדרך כלל נמוכים יותר מאשר בהזמנת לילות בודדים, והיצע הדירות גדל. הקפידו על בחירת מיקום שלא יצריך נסיעות ארוכות ובידקו את התאמתו לצרכים שלכם, כמו מטבח, גינת שעשועים, בריכה וכדומה.

שכירת מכונית

גם את שכירת המכונית אל תשאירו לרגע האחרון. הזמנה מראש תוזיל עלויות ותוודא שהזמנתכם תהיה מובטחת. אם אתם טיסם לנמל התעופה בבזל בדקו מראש היכן המחיר נמוך יותר - בצד השוויצרי או בצד הצרפתי - והקפידו לגשת לעמדת ההשכרה בצד שבו הזמנתם.

בעת שכירת המכונית העדיפו מכונית גדולה יותר מההכרח; אם ילדיכם זקוקים עוד לכיסאות בטיחות הביאו אותם מהארץ - זה הרבה יותר זול ובטוח.

היער השחור. באדיבות המצולמים
מומלץ להזמין מראש. דירת נופש באזור היער השחור/באדיבות המצולמים

כרטיסי הנחה לאתרים

כניסה לאתרים מהווה נתח נכבד מתקציב הטיול. אפשר לרכוש כרטיס המעניק כניסה חינם לאתרים ("כרטיס היער השחור") ויש גם כרטיסי הטבות והנחות המוענקים חינם במקומות לינה מסוימים (כמו למשל "כרטיס היער השחור הגבוה" שאנו מכנים אותו "הכרטיס האדום"). כרטיסים אלו מעניקים כניסה חינם למגוון רחב של אטרקציות ועשויים להיות משתלמים ביותר.

אירועים מקומיים

מומלץ מאוד לבדוק איזה אירועים מקומיים מתקיימים בזמן שהותכם ולשלב אותם בטיול. אירועים מומלצים לדוגמא הם ערבי הקיץ בשלוכזה או אירועים מקומיים באגם קונסטנץ, לא הרחק מן היער השחור.

בדרך היין של חבל אלזס, הנושקת ליער השחור, מתקיימים אירועים רבים בסופי השבוע כמו שווקים מיוחדים או הופעות פולקלור וכדאי להקדיש לאזור יום או יומיים בסוף השבוע. בימי ראשון למשל, כאשר החנויות בערים הגדולות סגורות, זהו זמן מצויין לטיול בכפרים הקטנים, שם פתוחות חנויות המזכרות ומתקיימים האירועים השונים. על מנת לדעת אילו אירועים מתקיימים, ניתן להיכנס לאתר לשכת התיירות של דרך היין, להקליד את תאריך השהייה ולבדוק.

seperator

שלומית יפת ביאליק מוציאה לאור את "המשפחה המטיילת" - סדרת מדריכי נסיעות משפחתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully