וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Airbnb: "אנחנו עוזרים ליותר ישראלים לטייל"

עירית רוזנבלום

18.6.2015 / 7:52

בתגובה להודעת התאחדות המלונות בישראל, על מאבק בצמיחת מספר הדירות הלא חוקיות המושכרות לתיירים, אומרת קטיה קוקורנקו, האחראית על יחסי הציבור של Airbnb בישראל, כי תיירות היא שוק צומח והשכרת הדירות עוזרת לתושבים לעמוד בהוצאות המחייה הגואות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השכרת הדירות עוזרת לתושבים המקומיים ולתיירים. דירת Airbnb/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה עם כל אחד בתל אביב וברחבי ישראל כדי להביא יותר תיירים לעיר, להגדיל את שוק התיירות ולתמוך בכלכלת המשפחות והעסקים", כך אומרת קטיה קוקורנקו, האחראית על יחסי הציבור של Airbnb ברוסיה, יוון, טורקיה, ישראל והמדינות הבלטיות ל-monitour.


עוד על Airbnb בוואלה! תיירות:
השכירו דירתם ב-Airbnb וגילו אורגיית סמים, שתן וקונדומים
השכיר את דירתו ב-Airbnb ומצא שם אורגיה
הבעיה החדשה שמונעת את הוזלת מחירי הלינה בארץ


קוקורנקו הגיבה להודעה של התאחדות המלונות בתחילת השבוע, כי היא יוצאת למאבק נגד תופעת צמיחת מספר הדירות הלא חוקיות המושכרות לתיירים, שלפי ההערכות מגיע כבר לכ-6,500 דירות בתל אביב ול- 10,000 בכל הארץ.

הדיווחים על מינוי מנהל פיתוח עסקי חדש בשוק הישראלי והרצון לייצר מערכות יחסים מול גורמים בשוק העסקי, הקפיצו את המלונאים שחוששים לפגיעה בנתח השוק החשוב ביותר למלונות תל אביב. בשל כך, פנה בשבוע שעבר נשיא ההתאחדות, אלי גונן, לראש העיר תל אביב רון חולדאי ודרש להגביר את הפיקוח על תופעת הדירות להשכרה לתיירים בעיר, שכן אלה מייצרות כלכלה שחורה ופוגעות במצאי הדירות המיועד לתושביה. "מדובר בתופעה מעוותת, ולכן עיריות בכל העולם פועלות ביד תקיפה להסדירה", כתב גונן לחולדאי.

ואולם ב-Airbnb דוחים את דבריו של גונן ומספרים כי "רק אתמול (ד') נפגש בראיין צ'סקי, מנכ"ל Airbnb עם שר החוץ ושר התיירות הצרפתי לורן פאביוס, בניסיון לבדוק איך אפשר לפתח ביחד את התיירות לצרפת. זה משקף את סוג הדיונים שאנחנו מקיימים עם מקבלי החלטות בעולם בכל יום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצפים לשיתוף פעולה בארץ. דירת Airbnb/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטיילי Airbnb נשארים במדינה זמן רב יותר ומוצאים יותר כסף

חברת Airbnb, ששוויה מוערך כיום בכעשרה מיליארד דולר, ערכה ב-2012 מחקר ב-12 ערים בעולם, כדי לבדוק את ההשפעה הכלכלית של הדירות להשכרה לתיירים בערים בעולם. עיקרי המחקר הראו כי 81% מהמארחים חולקים עם האורחים את דירת מגוריהם. המארחים משתמשים בהשכרה כדי "לגמור את החודש" ויותר ממחציתם אמרו שהכנסה זו מאפשרת להם להמשיך ולהתגורר בדירה. מנגד, המתארחים מחוללים תיירות בת קיימא ופעילות כלכלית מקומית, התומכת בעסקים קטנים ומחזקת את כוחן הכלכלי של ערים שלמות.

עוד עלה מהמחקר, כי מטיילי Airbnb נשארים במדינה המארחת זמן רב יותר ומוציאים יותר כסף בחלקים השונים של העיר מאשר תיירים רגילים. 74% מהנכסים של Airbnb נמצאים מחוץ למקבצי המלונות באזורים התיירותיים, עוזרים למטיילים לגלות חלקים אחרים של העיר ומספקים הכנסה לעסקים במקום שבו בדרך כלל המלונות אינם פעילים. 42% מהוצאות אורחי Airbnb נעשו בשכונה שבה התגוררו.

במחקר אמרו 91% מאורחי Airbnb שהם מחפשים חוויית הטיול שמאפשרת להם לחיות, כמו מקומי ו-79% מעוניינים לחקור שכונות ספציפיות.

"כלכלה חדשה זו גם מאפשרת לערים ליהנות מתיירות ולתמוך במשפחות ובעסקים מקומיים שאינם במרכז התיירותי העיקרי", אומרת קוקורנקו, "יותר ויותר ערים מסביב לעולם משנות את חוקיהן כדי לחבק את כלכלת שיתוף הדירות, ביניהן פריז לונדון ואמסטרדם. המארחים מוכנים לפעול לפי כל חוק ורגולציה כפי שתיקבע, כולל חוקי המס.

"השכרת הדירות לתיירים אינה גורעת דירות משוק הדירות להשכרה, שכן כלכלת השיתוף בתחום הדירות להשכרה עוזרת לתושבים המקומיים מסביב לעולם להישאר בבתיהם ולעמוד בהוצאות המחייה הגואות. תיירות היא שוק צומח, ואנחנו מאמינים שאנחנו עוזרים ליותר ישראלים לטייל, תופעה שטובה לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully