וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיה החדשה שמונעת את הוזלת מחירי הלינה בארץ

עירית רוזנבלום

12.2.2015 / 9:13

מלונאים בישראל פנו לממונה על ההגבלים העסקיים והלינה כנגד אתרי הזמנות המלונות הגדולים בעולם booking.com, Expedia ו- hotels.com, בדבר מחירי הלינות הנמוכים שלהם, שפוגעים בתחרות מול המלונות. "לתנאי המחיר שלהם קשה לנו להסכים", אמר מנכ"ל התאחדות המלונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי ההתאחדות, האתרים מתנים את חוזי העבודה מול המלונות. מלון באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שפנו לרשויות המס בישראל והלינו נגד משכירי הדירות של אתר Airbnb, בגין השתמטות מתשלום מסים ואי עמידה בתנאי הרגולציה, מצאו המלונאים אויב חדש: אתרי הזמנות המלונות הגדולים בעולםbooking.com, Expedia , hotels.com ודומיהם.

לטענת אנשי התאחדות המלונות בישראל, האתרים הללו מתנים את חוזי העבודה מול המלונות בהתחייבות למחירי הלינות הנמוכים ביותר בשוק ופוגעים בתחרות מול שאר ערוצי ההפצה של המלונות.

לאתר Monitour נודע, כי התאחדות המלונות כבר פנתה בנושא לממונה על ההגבלים העסקיים והלינה, על כך שמדובר בהתנייה אסורה שמציבה את אתרי ההזמנות הללו כלקוחות מועדפים, שכן נתח השוק שלהם בישראל עולה מדי שנה.
"משמעות הדבר היא שאם ברגע מסוים מלון מחליט על מבצע או הורדת מחיר בדלפק, עליו מיד להוריד את המחיר גם ב- Expedia או booking.com. זו פגיעה בתחרות משום שהם מונעים ממנו להעניק מחיר נמוך יותר לערוצים אחרים", הסביר מנכ"ל התאחדות המלונות שמואל צוראל.

מלון דיוויד אינטרקונטיננטל ת"א. אורי אקרמן,
המלונות ייאלצו להוריד מחיר גם באתיר ההזמנות. מלון בתל אביב/אורי אקרמן

בשנים האחרונות גבר כוחם של אתרי ההזמנות בתחום המלונות בארץ ובחו"ל ומספר ההזמנות שבוצעו באמצעותם זינק באופן משמעותי, בין השאר בשל הקדמה הטכנולוגית שמאפשרת הזמנת מלונות באופן מהיר ופשוט יחסית ומצאי המלונות הענקי שמוצע מעל דפיהם.

התחזקות המגמה הובילה לפתיחת נציגויות מקומיות של booking.com ו- hotels.com והתאמת התכנים לשפה העברית, עובדה שפגעה בכושר התחרות של אתרי ההזמנות הישראליים ואתרי המלונות עצמם. booking.com שממותג כיום כאתר הזול ביותר, אף שלעיתים מחירי המלונות המוצעים בו אינם הזולים ביותר בשוק, אף חתם הסכמי שיווק עם סוכני נסיעות ישראליים ומאפשרים למעשה לכל גורם תיירותי לקבל עמלה עבור מכירת מלונות דרך האתר.

"כולם אוהבים לעבוד עם האתרים האלה", אומר צוראל, "אבל לתנאי המחיר שלהם קשה לנו להסכים. אנחנו נגד תופעה דומה לא רק באתרי המלונות אלא גם אצל סוכן נסיעות או אפילו ארגון גדול כמו חבר".

לדבריו, לא מדובר בהמצאת הגלגל אלא בנושא שהוכח כהגבל עסקי גם במדינות אחרות, כמו גרמניה, שם קבע בית הדין שהתניית לקוח מועדף הוא הגבל עסקי. "אני לא חושב שההגבלים הישראליים צריכים ליפול מאלה הגרמניים, הממונה בישראל מנהל חקירה שתהיה ממושכת, שכן יש צורך להוכיח שלאתרים יש בלעדיות או מעמד מונופוליסטי. צריך להוכיח שמי שמדיר את עצמו מעבודה איתם, אין לו הרבה חלופות", הוא הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • מלונאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully