וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפנינה הכחולה": נחנכה טיילת הים בג'סר א-זרקא שתתחבר לקיסריה

הכפר ג'סר א-זרקא התחדש לאחרונה בטיילת באורך מאות מטרים שבה פינות ישיבה, שבילי הליכה ואופניים ומדשאות. עתה מקווים בכפר הדייגים האחרון בישראל, להתחבר לטיילת שתיבנה בקיסריה ולהעמיק את השכנות בין הישובים

הטיילת בג'יסר א-זרקא/צילום: אלי כהן

הכפר ג'יסר א-זרקא, כפר הדייגים האחרון בישראל, התחדש בטיילת בשם "הפנינה הכחולה" (א-זרקא בערבית הם "המים הכחולים" שזורמים בנחל התנינים - ואדי א-זרקא).

אורכה של הטיילת צפוי להיות כ-900 מטרים - מגשר וילהלם השני ושפך נחל תנינים שבצפון הכפר ועד סוף חוף הרחצה המוכרז של ג'סר - אולם כרגע נחנך רק המקטע הראשון שלה מגשר וילהלם שגם הוא שופץ לאחרונה, אך טרם נחנך רשמית.

ראש מועצת ג'סר א-זרקא השיח' מוראד עמאש אמר לוואלה! תיירות, "התחלנו בשיפוץ הגשר של וילהלם ועתה ביקשנו מהקרן לשטחים פתוחים להקים את הטיילת. אושר סכום של 750 אלף שקלים, אולם האומדן של כל הטיילת יעלה מעל שישה מיליון שקלים, ולכן ביקשנו שהחברה לפיתוח קיסריה ורשות הטבע והגנים יתמכו בפרויקט". מי שעוד תמך בפרויקט הם קרן אדמונד דה רוטשילד והקרן לשטחים פתוחים במנהל מקרקעי ישראל.

טיילת הפנינה הכחולה בג'יסר אל זרקא. שאולי אלסברג,
כרגע נסללו 650 מטרים. טיילת "הפנינה הכחולה"/שאולי אלסברג
טיילת הפנינה הכחולה בג'יסר אל זרקא. אלי גפן,
בטיילת של ג'סר מדשאה, תאורה ושבילי הליכה ואופניים/אלי גפן

בטיילת: קיר פסיפס ייחודי בעבודת יד של נשות הכפר

לדבריו של עמאש, התכנון נעשה על ידי משרד הבינוי והשיכון, והחברה לפיתוח קיסריה נתנה תרומה של 1.5 מיליון שקלים. כרגע, מתוך 900 מטרים מתוכננים של טיילת, נסללו כ-650 מטרים שכוללים ספסלים, מדשאה, הצללות, תאורה, שביל הליכה, שביל אופניים, עמדות תצפית נגישות וקיר פסיפס ייחודי בעבודת יד של נשות הכפר.

בכפר מקווים שהטיילת תושלם ותתחבר גם לטיילת שתיבנה בקיסריה. "אנחנו מנסים לגייס עוד תקציבים ולהשלים את הטיילת עד לקיסריה", אומר עמאש, "ואנו תקווה שקיסריה תבנה גם טיילת כדי שנתחבר, שכל התיירים שבאים לקיסריה יוכלו להגיע לג'סר ולחוף הכרמל. תמיד חלמנו בג'סר על ניצול משאבי הטבע והנוף הנדירים שלנו למינוף ולקידום הישוב, ולהעלאת רמת איכות החיים של תושביו. ואכן זה קורה. הודות לשילוב ידיים ושיתוף אזורי הקמנו יחד טיילת הים החדשה, נדבך חשוב בחיי תושבי ג'סר ואורחי הישוב".

טיילת הפנינה הכחולה בג'יסר א- זרקא. שאולי אלסברג,
פינות ישיבה מוצללות בטיילת/שאולי אלסברג
ראש מועצת ג'סר א-זרקא השיח' מוראד עמאש. מנסור עמאש,
"מנסים להשלים את הטיילת עד לקיסריה". ראש מועצת ג'סר א-זרקא השיח' עמאש/מנסור עמאש

ראש הכפר: "אם יהיה לנו כסף נתקין מצלמות"

לפי תכנון הטיילת, יהיה חיבור בין המצוק, כפר הדייגים והטיילת שאמורה להתחבר לחוף הרחצה המוכרז של ג'סר, ואילו מקיסריה אמורה הטיילת להתחבר מחוף האקוודוקט.

טקס חניכת הטיילת שנערך בשבוע שעבר, התקיים במעמד השיח' מוראד עמאש ראש מועצת ג'סר אל זרקא, מיכאל כרסנטי מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, אלכס רייציס מהנדס הקרן לשמירה על שטחים פתוחים ופאיז חנא הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים ונדב לוריא מנכ"ל לוריא ייעוץ בע"מ, שליוו את מיזם הקמת הטיילת.

איך תשמרו על הטיילת שתהיה נקייה ולא יהיה בה ונדליזם?
עמאש: "אם יהיה לנו כסף בעתיד נתקין בטיילת מצלמות ואם משרד הפנים ייאשר לנו פקחים, נשלח לטיילת פקחים. מבחינת הסברה, טרם הגענו לזה בכפר".

מי לדעתך יהיה הקהל שייהנה מהטיילת?
"נבחרנו לישוב שמקדם בריאות, ומשרד הבריאות הכיר בנו כמקום בריא ואנו מעודדים אנשים ללכת בטיילת, ובעיקר נשים שיבואו לצעוד בה עם הילדים".

גשר וילהלם השני בשפך נחל תנינים בג'יסר א-זרקא. תמונות גולשים
גשר וילהלם השני המשופץ מעל לשפך נחל תנינים בג'סר א-זרקא/תמונות גולשים
טיילת הפנינה הכחולה בג'יסר אל זרקא. אלי גפן,
דרושה הסברה לשמירה על הטיילת. תושבי ג'סר בטיילת שנחנכה בשבוע שעבר/אלי גפן

"אחד מחופי הים היפים בישראל"

"אני מברך את תושבי ג'סר א-זרקא ואת ראש המועצה השיח' מוראד עמאש על הפרויקט המיוחד", אמר מיקי קליגר מ"מ יו"ר קרן אדמונד בנימין דה רוטשילד. "אנו תקווה שמשרדי הממשלה והרשויות השונות ירתמו כמונו וכמו הקרן לשמירה על שטחים פתוחים לשדרוג איכות החיים של תושבי ג'סר ושל הפיתוח התיירותי בכפר. מי ייתן וטיילת 'הפנינה הכחולה' תהווה נתיב של שלום, אחווה ושכנות טובה".

מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי ציין: "אנו גאים בכך שלתושבי ג'סר, השכנים שלנו, יש כעת טיילת חוף מרהיבה שתאפשר גם להם וגם למבקרים בכפר ליהנות מאחד מחופי הים היפים בישראל, ותהווה מנוף תיירותי וכלכלי לכפר כולו".

מיכאל כרסנטי, שאולי אלסברג ושיח' עמאש בחניכת טיילת הפנינה הכחולה בג'יסר אל זרקא. ליה להב אמיר,
מיכאל כרסנטי, שאולי אלסברג ושיח' עמאש בחניכת הטיילת בג'יסר אל זרקא/ליה להב אמיר

האם תבואו לבקר בטיילת של ג'יסר א-זרקא?

בטח, זה יופי של טיול
לא, מעדיף מקום אחר
2547 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully