וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"אגם של הגליל" נסגר עקב עבודות; בעוד שנתיים הוא יפתח כאתר נופש

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 10:46

לידיעת הרוחצים: מחצבת געתון, שהיא אגם מי תהום ענק שתושבי הגליל המערבי נוהגים לרחוץ בו דרך קבע, נאסרה לכניסה בעקבות עבודות עפר להכשרתה כמאגר מי שטפונות. בעוד כשנתיים יפתח האתר כמתחם נופש, מבטיחים ברשות ניקוז גליל מערבי

מחצבת געתון/צילום: זיו ריינשטיין

מאגר המחצבה בגעתון, שנחשב לאגם של תושבי הגליל המערבי במשך שנים, אסור בכניסה מעתה עקב עבודת עפר גדולות שמתחילות בימים אלה בתוך המחצבה. המאגר, המכונה גם "האגם הנעלם" בפי רבים, משמש כאתר טבילה גדול, שהכניסה אליו אומנם אסורה לפיהשילוט במקום, אך רבים נוהגים להגיע אליו ולטבול במי התהום שנחשפו עקב עבודות החציבה במשך השנים.

לפי רשות ניקוז גליל מערבי, רשות ניקוז חדשה באזור, העבודות נועדו להכשיר את המחצבה כמאגר למי שיטפונות שישתלב בפרויקט מקיף של הגנה על הישובים, על האנשים והרכוש, מפני נזקים לאורך זרימת מי השיטפונות אל הים.

"רשות הניקוז מודעת להיותה של המחצבה לאתר נופש לתושבים בסביבה, אך יעודה של המחצבה שונה לאור האירועים בחורפים של השנים האחרונות והוא מחייב את העבודות", נמסר מהרשות.

מחצבת געתון. yairpaz_, באדיבות המצולמים
משמשת במשך שנים כאתר רחצה לבאי האזור. מחצבת געתון/באדיבות המצולמים, yairpaz_
מחצבת געתון. eitan_bellin, באדיבות המצולמים
העבודות שמתחילות נועדו להכשיר את המחצבה כמאגר למי שיטפונות/באדיבות המצולמים, eitan_bellin

"הנכנסים למחצבה ללא אישור עוברים על החוק"

בניית מאגר השטפונות אמורה לפתור את בעיית ההצפות של נחל הגעתון, שעולה על גדותיו כמעט בכל חורף ומציף את העיר נהריה. הפרויקט היה אמור לצאת לדרכו לפני שנים, כפי שהובטח על ידי הממשלות האחרונות אך טרם קרה. עתה הוא יוצא לדרכו על ידי "אגמא" - מרכז ידע לאגני היקוות, נגר ונחלים שהקימו המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, רשות הטבע והגנים, רשויות הניקוז ויד הנדיב בשבוע שעבר. המרכז הידע החדש יאפשר למקבלי ההחלטות התמודדות מבוססת מידע עם משבר האקלים והשפעתו על תחום המים והנחלים.

המרכז יעסוק בגיבוש מפת דרכים לאומית לשיקום ולשימור הנחלים בישראל, בשיתוף הרגולטורים הקשורים לנחלים, הגורמים המובילים היום את הפיתוח והבינוי בישראל וגורמי מקצוע מובילים. לצורך כך, בהתאם לתוכנית העבודה של המרכז, ייערכו פרויקטים להדגמה וכן הכשרות הקמת מאגרי מידע בנושא. כמו-כן, תגובש תוכנית אסטרטגית לניהול ושימור נחלים, ומתודולוגיה לניהול סיכוני שיטפונות.

מחצבת געתון. yairpaz_, באדיבות המצולמים
בעוד כשנתיים ייפתח המקום כאתר נופש מוסדר לטובת התיירות באזור/באדיבות המצולמים, yairpaz_

רשות הניקוז: "אנחנו בעד תיירות ובוודאי בעד פינות התאווררות"

במסגרת עבודות הפיתוח במחצבת געתון, תגודר המחצבה ובתוכה ינועו כלים הנדסיים כבדים ומשאיות. הכניסה למחצבה אסורה, אלא אם תואמה ואושרה מראש בכתב על יד רשות הניקוז. "הנכנסים למחצבה ללא אישור עוברים על החוק, מסכנים את חייהם ועושים את זה על אחריותם בלבד", נמסר מהרשות.

לאחר שיסתיימו העבודות בעוד כשנתיים, מבהירים ברשות, ייפתח האתר כאתר נופש מוסדר לטובת התיירות באזור.

אורלי גבישי סוטו מנכ"לית רשות ניקוז גליל מערבי: "אנחנו בעד תיירות ובוודאי בעד פינות התאווררות לציבור, אך במקרה זה מדובר באתר מסוכן וכל חובב טבע אמיתי יודע שלא לוקחים סיכונים מיותרים. אני קוראת לציבור לשמור על ההנחיות, לציית לחוק ולהימנע מכניסה לאתר עד סיום העבודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully