וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחה מהחורף: הוכרזו החופים הטובים בעולם ל-2015

19.2.2015 / 16:02

בעוד אצלנו סוער וקר, בעולם כבר מתכוננים לקיץ ובאתר התיירות הנודע TripAdvisor אספו מיליוני ביקורות והכריזו על החופים היפים בכל אזור בעולם (לישראל 3 נציגים במזה"ת!). אך מיהו החוף הטוב בעולם?

Youtube

בעוד אצלנו, וגם בלא מעט מדינות אחרות, סוער ומושלג, בעולם כבר חושבים על העונה החמה ואתר התיירות הנודע TripAdvisor בחר את החופים הכי טובים בעולם, כולל את הכי-הכי במזרח התיכון (כן, וגם אנחנו על המפה!)


עוד מקומות מטריפים בוואלה! תיירות:
10 גשרים מדהימים שיצר הטבע בעולם
הטבע ואנחנו: פלאי עולם מדהימים שבסכנת הכחדה
אסקפיזם מהחורף: הבריכות המדהימות בעולם שיצר הטבע


האתר קבע את דירוג החופים על בסיס ביקורות איכות וכמות של תיירים, שנאספו במשך 12 חודשים. בנוסף לרשימה העולמית, דירג האתר את החופים הטובים ביותר בכל אזור ואזור בעולם, למשל, אפריקה, המזרח התיכון, הקריביים, אירופה, דרום-אמריקה, הפסיפיק הדרומי וכדומה.

במסגרת דירוג חופי המזרח התיכון, הצליחה ישראל להכניס שולשה חופים לעשרת הגדולים, ביניהם חוף ירושלים במקום החמישי שעליו נכתב, בין היתר: "מקום נהדר לאנשים לצפות בים ולהירגע. אנשים עושים הליכה בחוף, אבל כדאי להיזהר מרוכבי האופניים שעלולים להיתקל בכם".

על חוף דדו בחיפה, שדורג במקום השישי, נכתב: "חלק מבתי הקפה לאורך החוף פתוחים גם בחורף, ומזג האוויר מאפשר לך לסעוד בחוץ ולהביט בחוף. חוף מצוין להליכה וליהנות מהנוף".

ואילו על חוף הנסיכה באילת, שדורג במקום השביעי, נכתב: "למרות שלא הייתי מעולם במלון הנסיכה, ביקרתי לא מעט בחוף שלו - המועדף עלי באילת. הוא שקט, מבודד ופשוט כיף לקפוץ בו למים. אבל זהירות - אל תירדמו כשאתם צפים על הגלגל שלכם בים - החיילים בגבול המצרי לא יאהבו את זה".

אגב, החוף הטוב ביותר במזרח התיכון, לפי האתר, נמצא בשארם אל-לולי (Sharm El Luli) ליד העיר מארסה אלם (Marsa Alam) שבדרום-מזרח מצרים.

אז לאן כדי לתכנן את הימים שאחרי הסופה? קבלו את החופים שכדאי להכניס לרשימת החופשות הבאה שלכם.

1. החוף הטוב בעולם: באיה דה סאנצ'ו, ברזיל

ברזיל ידועה כמדינת חופים מטריפים, אבל כנראה שזה החוף הכי טוב שלה, ושל העולם, לפחות לפי מה שהחליטו גולשי טריפ אדוויזר. הכירו את חוף באיה דה סאנצ'ו (Bahia do Sancho) שנמצא בקבוצת האיים פרננדו די נורוניה (Fernando de Noronha) שבאוקיינוס האטלנטי במרחק 360 ק"מ מחופי ברזיל.

החוף שמר על מיקומו כחוף הטוב בעולם משנה שעברה, ואין תמה איפוא, כשהוא נראה כה יפה כשהמים התכולים מוקפים בצוקי ענק ירוקים, והגישה אל החוף נעשית או על-ידי סולמות המחוברים לצוקים או על-ידי סירות.

על החוף נכתב באתר: "כשאתה פוסע בשביל המגיע אל החוף, אתה לא יכול לדמיין מה מחכה לך. מראה גן העדן של החוף נראה כמו חלום או אשליה".

מתי הכי טוב לבוא: כל השנה.

חוף באהיה דו סאנצ'ו ברזיל. ShutterStock
מחפשים את ה"בסט של הבסט"? זה כאן: באיה דה סאנצ'ו, ברזיל/ShutterStock

2. חוף מפרץ גרייס, איי טרקס וקייקוס

איי טרקס וקייקוס הם קבוצת איים בקריביים, השייכים לבריטניה, השוכנים מזרחית לאיי בהאמה, מה שאומר שהם חייבים להיות מטריפים. אבל חוף אחד עולה מעל כולם - מפרץ גרייס - שנמצא באי פרובידנשילס (Providenciales) שגודלו 98 קמ"ר וגם הוא שמר על מקומו כסגן משנה שעברה.

מפרץ גרייס, שאורכו כשמונה ק"מ, מכיל בתי מלון וריזורטים רבים, והראשון שבהם היה של קלאב מד שנפתח ב-1984. החוף מתהדר בשוניות יפהפיות לצוללנים, שנמצאות מתחת למי הקריסטל הנקיים.

על החוף נכתב באתר: "המים נקיים, צלולים בצורה מדהימה, עם מגוון צבעים של כחול וירוק וחול לבן כמו סוכר - אההההההההה!"

מתי הכי טוב לבוא: כל השנה.

עוד באותו נושא

תחזיקו חזק וצפו: המפלים הכי מטורפים בעולם

לכתבה המלאה
חוף מפרץ גרייס איי טרקס וקייקוס. ShutterStock
כשמונה ק"מ של ים יפהפה. חוף מפרץ גרייס, איי טרקס וקייקוס/ShutterStock

3. חוף ראביט, סיציליה

האי למפדוסה הוא האי הגדול ביותר בין שלושת איי פלאג'יה, שבין סיציליה לתוניסיה. אין ספק שכולם יפים ואטרקטיביים, אבל חוף אחד עושה את זה יותר מכל: חוף ראביט (Rabbit Beach). החוף המרהיב נבחר על-ידי גולשי טריפ אדוויזר לחוף היפה בעולם ב-2013, אולם השנה נדחק כמה שלבים לאחור, ועדיין נמצא בין שלושת הגדולים.

על החוף נכתב באתר: "החול זהוב, המים צלולים כקריסטל, ויש המון דגים, אז אתם חייבים להביא לפה שנורקל".

מתי הכי טוב לבוא: מאי עד ספטמבר.

חוף ראביט למפדוסה סיציליה. ShutterStock
רק לפני שנתיים היה בפסגה, ואפשר להבין למה. חוף ראביט, סיציליה/ShutterStock

4. חוף פלאייה פראיסו, קובה

מה כבר אפשר לומר על חופיה של קובה, השוכנת כאי קריבי עם חופים תכולים? ועדיין, אחד החופים בה, פלאייה פראיסו (Playa Paraiso), שפירוש שמו "חוף גן העדן", עולה מעל כולם, כנראה ראוי לשמו. החוף נמצא כחלק מאי האלמוגים קיי לארגו שאורכו כ-25 ק"מ, ובו ביקר כריסטופר קולומבוס במסעו ב-1494. ייתכן והוא עצר שם, כיוון שנודיזם די פופולרי באי.


עוד מקומות מדהימים בוואלה! תיירות:
ללא ישראלים: חופשה במקומות שלא הכרתם בעולם
שלח לי שקט: המקומות הכי נידחים בעולם
זהו המקום היפה בעולם שאף פעם לא שמעתם עליו


בחוף יש שמשיות לצל, היות והוא חשוף כולו לשמש, אבל בבר שבו תוכלו להצטנן עם מוחיטו טוב ופשוט לתפוס רילקס.

על החוף נכתב באתר: "אין כל כך מה לעשות כאן, מעבר להירגע, לשחות באוקיינוס ולשכב על החוף"".

מתי הכי טוב לבוא: כל השנה.

חוף פלאייה פראיסו קובה. Creative Commons
אין הרבה מה לעשות פה - רק להירגע. חוף פלאייה פראיסו, קובה/Creative Commons

5. חוף סס אייסטס, פורמנטרה בספרד

חופי ספרד נושקים לים התיכון ולאוקיינוס האטלנטי, אבל איביזה נודעת כאתר חופשות קיץ אטרקטיבי, ולא רק בזכות המסיבות שלה, אלא גם בזכות החופים היפהפיים שלה, בשילוב נוף הצוקים. חוף אחד שנחשב למיוחד במינו הוא סס אייסטס (Playa de Ses Illetes) שבפורמנטרה - אי שהוא חלק מהאיים הבלאריים, המהווים קהילה אוטונומית בספרד.

גם כאן, בדומה לחוף הקודם, נודיזם מתקבל בברכה, ובעצם אין יותר מדי שירותים לתייר, כמו מקלחות או מיטות שיזוף והחוף נחשב לאתר שאליו זורמים תיירים לטיול של יום או יומיים.

על החוף נכתב באתר: "הים בלתי נגמר, חול נהדר, מראה מרהיב, יאכטות מהודרות עוגנות בסמוך לחוף ואיביזה נשקפת באופק".

מתי הכי טוב לבוא: כל השנה.

חוף סס אייסטס איביזה פורמנטרה. ShutterStock
אין הרבה פסיליטיז, אבל מי צריך? חוף סס אייסטס/ShutterStock

6. חוף אנסה לאציו, סיישל

בחלקו הצפון-מערבי של האי פרסלין (Praslin) בסיישל, נמצא חוף מטריף העונה לשם אנסה לאציו. החוף, שנמצא במרכז האוקיינוס ההודי, מוקף בסלעי גרניט מה שמעניק לו מראה פראי ביותר. האי עלה לכותרות ב-2011, כששתי התקפות כריש קטלניות אירועו בו, אבל זה לא מנע מתיירים להפסיק לבוא אליו.

כך או כך, עדיין לא תחושו בו צפיפות, היות ויש מספיק מקום לכולם. שתי מסעדות מעטרות את החוף, והלונלי פלנט מציע, בכל זאת, לשמור על חפציכם לבל ייעלמו פתאום.

על החוף נכתב באתר: "דמיינו את המושלם בכל דבר. חוף יפהפה והמים הכי כחולים שיש".

מתי הכי טוב לבוא: כל השנה.

חוף אנסה לאציו סיישל. ShutterStock
יש מספיק מקום לכווווולם. חוף אנסה לאציו, סיישל/ShutterStock

7. ווייט ביץ', בורקאיי, הפיליפינים

הפיליפינים ידועים כמעוז חפצם של שוכני החופים. אין ספק שהמדינה האסייתית הזו נותנת פייט חזק לחופי תאילנד המפורסמים, כשרק לאחרונה פורסם בוואלה! על הכרזתו של האי הטוב בעולם - פלאוואן.

ובתוך כך, דווקא חוף אחר, באי לא פחות יפה בשם בורקאיי, נבחר למקום השביעי והמכובד מבין החופים הטובים בעולם השנה. ווייט ביץ' (White Beach) שבפרובינציית אקלן (Aklan), נמצא כ-300 ק"מ דרומית לבירה מנילה ומציע כל מה שתייר תריך: חוף מרהיב של 4 ק"מ, בתי מלון, מסעדות וריזרטים פרטיים. עוד נודע החוף, כגן עדן לגולשי קיט ורוח.

על החוף נכתב באתר: "חוף עם מים חמימים, חול עדין ומאוד מרגיע. ייתכן וזה החוף היפה ביותר באסיה".

מתי הכי טוב לבוא: דצמבר עד מאי.

חוף לבן בוקאקאיי הפיליפינים. Creative Commons
אפשר להבין למה קוראים לו לבן. ווייט ביץ', בורקאיי/Creative Commons

8. חוף פלמנקו ביץ', פורטו ריקו

כ-27 ק"מ מזרחית לפורטו ריקו, נמצא האי קולברה ("הנחש") וברצועה הצפונית שלו החוף פלמנקו (Flamenco Beach), שנודע עקב איכויות הצלילה והשוניות היפהפיות שלו. צורת החוף - פרסה של קילומטר וחצי - מעניקה לו את הייחודיות שלו ואת התואר החוף היפה ביותר בפורטו ריקו.

יש בו סוכות הצלה, קיוסקים, מקלחות, חנויות למוצרי ים וכדומה. ההגעה לאי היא על-ידי מעבורת או מטוס שנוחת בקולברה, ומשם מונית לחוף.

על החוף נכתב באתר: "חוף נהדר ונקי עם קילומטרים של מים צלולים וחול רך".

מתי הכי טוב לבוא: כל השנה.

חוף פלמנקו קולברה בפורטו ריקו. Creative Commons
אחד הסמלים של החוף - טנק על המים. חוף פלמנקו ביץ', פורטו ריקו/Creative Commons

9. חוף ווייטהבן ביץ', אוסטרליה

חוף ווייטהבן (Whitehaven Beach - "מפלט לבן") באוסטרליה אכן ראוי לשמו, היות והחול הלבן שבו בשילוב המים התכולים בהחלט נראים כמו מקום שכולנו היינו רוצים לברוח אליו. החוף הוא חלק מהאי ווייטסאנדיי שבקווינסלנד - מדינה בצפון-מזרח אוסטרליה.

החוף המדהים הזה נמתח לאורך 7 ק"מ, והוא הגדול ביותר מבין 74 האיים של ווייטסאנדיי. לא רק שהוא החוף המצולם ביותר באוסטרליה, הוא גם לקח את המקום הראשון בבחירת הגולשים של טריפ אדוויר באזור הפסיפי. הגאות שבאה ועוזבת את היבשה בחוף, משאירה צבעים של לבן וכחול שמתערבבים ביניהם ויוצרים מחזה מרהיב, שנראה הכי טוב ממצפה "נקודת הלשון" ( Tongue Point).

על החוף נכתב באתר: "כל החוף בתולי ולא נגעו בו. אין חנויות, אין מסעדות - רק יופיו של הטבע במיטבו".

מתי הכי טוב לבוא: כל השנה.

חוף וויטהבן איי ויטסנדיי באוסטרליה. ShutterStock
רק הטבע ואתם. חוף וויטהבן באוסטרליה/ShutterStock

10. חוף אלפוניסי, כרתים, יוון

את חופי יוון אין צורך להציג לישראלים, ובכל זאת הנה חוף שאולי פחות מוכר לנופשי האי כרתים שביוון. חוף אלפוניסי (Elafonisi), שנמצא דרומית-מערבית לאי היווני, שייך למחוז חאניה ומוכרז שמורת טבע. החוף שידע לא מעט קרבות, ביניהם טבח עות'מני ולחימה נאית בימי מלחמת העולם השנייה, התאושש וכיום הוא ריזורט נהדר לתיירים, שבסך הכל רוצים קצת לנוח בחוף עם סופלקי ביד אחת ואוזו בשנייה.

באלפוניסי, שפירוש שמו "אי הצבאים" (למרות שלא תראו שם במבי מקפצים), ישנן לגונות רדודות שניתן ללכת בתוכן והחול מקבל גוון ורוד הודות לצבע חלקי הצדפות שבו.

על החוף נכתב באתר: "הים רגוע ויפה. הצבעים מרשימים: המים בכחול בהיר בשילוב חול ורדרד. גן עדן".

מתי הכי טוב לבוא: מאי עד אוקטובר.

חופשה חוף אלפוניסי כרתים ביוון. Creative Commons
פחות משעת טיסה ואתם שם. חוף אלפוניסי, כרתים/Creative Commons
seperator

ואיזה חוף הכי טוב בעולם לדעתכם? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully