וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח לי שקט: המקומות הכי נידחים בעולם

4.8.2014 / 9:19

מבצע "צוק איתן" גורם לכולנו למתח רב, אבל בין אזעקה לאזעקה מותר לנו לפנטז על מקום אחר. מקום שלו ושקט, שמאפשר להתנתק מכל הלחצים ולהיות מודאגים רק מדבר אחד: איזה ביקיני ללבוש. לפניכם 10 מקומות בעולם שבהם לא תיתקלו במילה "חמאס" אפילו פעם אחת

האי אולחון ימת בייקל אגם בקל ברוסיה. ShutterStock
ימת בייקל, רוסיה/ShutterStock

עוד אזעקה נשמעת ומבשרת לכם לרוץ למרחב המוגן. אתם מחוברים כמו אינפוזיה למהדורת החדשות, וכבר שכחתם מה זה לאכול ארוחת ערב מבלי לשמוע ברקע את רוני דניאל מדבר על המצב. אתם דואגים, חרדים וחיים בפחד, חוששים מהגרוע מכל.

מבצע "צוק איתן" גורם לכולנו למתח רב, אבל בין אזעקה לאזעקה מותר לנו לפנטז על מקום אחר. מקום שלו ושקט, שמאפשר להתנתק מכל הלחצים ולהיות מודאגים רק מדבר אחד: איזה ביקיני ללבוש. לפניכם עשרת המקומות הכי נידחים בעולם בהם לא תיתקלו במילה "חמאס" אפילו פעם אחת.

חואן פרננדס, צ'ילה

ליד צ'ילה, כ-670 קילומטרים מחופה של אמריקה הדרומית, נמצא האי חואן פרננדס (Juan Fernandez) שזכה לפרסום בזכות הספר "רובינזון קרוזו". בשנת 1704, הימאי אלכסנדר סלקינק הסתכסך עם קפטן הספינה שלו ונאלץ לרדת לאי ולחיות בו לבד במשך 4 שנים.

סיפור הישרדותו של סלקינק היווה עבור הסופר דניאל דופו את ההשראה לכתיבת הספר "רובינזון קרוזו" הנצחי. אמנם כיום לא מדובר באי בודד, אך בין המפרצים לחורשות חיים רק כ-500 אנשים ומבקרים בו 100 תיירים בשנה בלבד.

עוד מקומות מיוחדים בוואלה! תיירות:
זהו המקום הכי יפה בעולם שמעולם לא שמעתם עליו
לפלנד על המים: ישראלים במסע קיאקים מטורף
ספרדי כפול: חופשה שקטה וסוערת בפירנאים

איי חואן פרננדס צ'ילה. Citypeek (ויקיפדיה), אתר רשמי
המקום המבודד שזכה לפרסום בזכות "רובינזון קרוזו". איי חואן פרננדס, צ'ילה/אתר רשמי, Citypeek (ויקיפדיה)

איי קרגלן, האוקיינוס ההודי

ארכיפלג איי קרגלן (Kerguelen Islands) הממוקמים בדרום האוקיינוס ההודי, התגלו לראשונה בשנת 1772, וארבע שנים לאחר מכן ביקר בהם מגלה הארצות הנודע קפטן ג'יימס קוק. האיים מהווים טריטוריה של צרפת, ומתגוררים בהם כ-100 מדענים, מהנדסים וחוקרים.

האי הגדול ביותר, Grand Terre (האדמה הגדולה) מוקף ב-300 איים ואיונים ומשתרע על שטח של 6,675 קמ"ר. באי זה קיימת תחנת מחקר של צרפת ומערכת הגנה מטילים. אם תחליטו לבקר במקום תצטרכו לשוט במשך שישה ימים מהאי ראוניון (Reunion), הנמצא מזרחית למדגסקר. המסע המפרך בהחלט שווה - הרי געש, קרחונים ומפרצים מספקים נוף מרהיב מאין כמוהו.

איי קרגלן באוקיינוס ההודי. CC BY-SA 3.0 (ויקיפדיה), אתר רשמי
הרי געש, קרחונים ומפרצים. איי קרגלן/אתר רשמי, CC BY-SA 3.0 (ויקיפדיה)

האי אולחון, רוסיה

באמצע ימת בייקל שבסיביר, אגם המים העמוק ביותר בעולם, שוכן לו האי אולחון (Olkhon). כדי להגיע אליו תצטרכו לנסוע שלושה ימים וחצי ברכבת הטרנס סיבירית ממוסקבה, וכשתגיעו תגלו שהאי אמנם מיושב (1,500 תושבים), אך אין בו ציוויליזציה ואופיו הבתולי נשמר.

בנוסף לחופים היפים, הנה עוד סיבה מעניינת להגיע לאי אולחון: לפי אמונה קדומה ישות קדושה מתגוררת באחד הסלעים באי, שנחשב לאחד האיים הקדושים באסיה ושמאנים רבים מתכנסים בו ועורכים טקסי תפילה לאותה ישות מסתורית.

האי אולחון ימת בייקל אגם בקל ברוסיה. ShutterStock
נסיעה של שלושה ימים וחצי ברכבת הטרנס סיבירית. האי אולחון בימת בייקל ברוסיה/ShutterStock

סופאי, אריזונה, ארה"ב

היישוב היחיד בארה"ב שהדואר מגיע אליו עם פרדות, הוא ביתם של 450 בני שבט הוואסופאי. כדי להגיע לסופאי (Supai), יש לרכוב על פרדות או על סוסים לאורך 13 קילומטרים עד שמגיעים לתחתית הגרנד קניון. בעשורים האחרונים אנשי השבט חיים מתיירות אך במשך מאות שנים עסקו בחקלאות. במרבית השנה התגוררו בתחתית הגרנד קניון, ובחורפים כשהמים איימו להציף את הקניון טפסו למעלה וצדו בעלי חיים למחייתם.

בני הוואסופאי חיו בניתוק זמן רב ולכן רק לאחרונה החלו לכתוב באנגלית והם עדיין דוברים את שפתם העתיקה. בשנת 1882 הוכרז האזור כשמורת טבע, שכוללת בתוכה ארבעה מפלים, ביניהם מפל הוואסו (Havasu) שמימיו נשפים לבריכה כחולה יפהפייה.

מפל הוואסו סופאי אריזונה. ShutterStock
אחד מתוך 4 מפלים בשמורה. מפל הוואסו בסופאי, אריזונה/ShutterStock

קייפ יורק, אוסטרליה

קייפ יורק (Cape York) הוא חצי האי מבודד, שנמצא בקווינסלנד אוסטרליה. זהו מקום מושבם של שבטי האבורג'ינים ונחשב לאחד האזורים הפראיים ביותר בעולם כולו. יש בו שטחי טבע שיד אדם לא נגעה בהם, יערות גשם עבותים וחופים ריקים מאדם.

תיירים הרפתקניים רואים במקום אתגר, ומגלים את האזור באמצעות רכב שטח, בעונה היבשה, כשהדרך הראשית אינה מוצפת. אתם אמנם עלולים לפגוש פה ושם בקרוקודילים, אבל אם אתם מחפשים קצת שקט זה המקום האידיאלי עבורכם.

מפלי התאומים קייפ יורק קווינסלנד אוסטרליה. ShutterStock
טבע שיד אדם לא נגעה בו. מפלי התאומים בקייפ יורק קווינסלנד, אוסטרליה/ShutterStock

חבל מוטו, סין

הנה לפניכם ההגדרה למילה "חור". אל חבל מוטו (Motuo או Mêdog) - המחוז הטיבטי האוטונומי בסין - לא ניתן להגיע ברכב, וכל הניסיונות לסלול כביש שיוביל לאזור נכשלו מול הטבע העקשן.

הדרך היחידה להגיע למקום, הנחשב לקדוש ביותר בטיבט עבור הבודהיסטים, היא על ידי חציית גשר מהרי ההימלאיה שאורכו 200 מטר. המטיילים שמצליחים להתמודד מול קשיי המסע נהנים מאחד האזורים היפים ביותר בסין: פרחים נדירים, מפלי מים ויערות עבותים הם רק חלק מפלאי המקום.

חבל נינגצ'י טיבט בסין. ShutterStock
הדרך היחידה להגיע היא ע"י חציית גשר מהרי ההימלאיה. חבל נינגצ'י/ShutterStock

סנט הלנה, אפריקה

רבים מכירים את סנט הלנה (Saint Helena) כ"אי הגלות", שאליו הוגלה המצביא נפוליאון בונפרטה ושם מת. האי מהווה חלק מהטריטוריה הבריטית סנט הלנה, טריסטן דה קונה ואסנשן, וממוקם באוקיינוס האטלנטי, 2,000 קילומטרים מחופה המערבי של דרום אפריקה. 4,200 מתושבי האי מתפרנסים מעבודות יד, דיג וגידול בקר, אך בשל הבידוד נאלצים להתמודד מול קשיי פרנסה. בסנט הלנה תוכלו לצפות בהרי געש ולטייל ביערות והחופים השלווים.

סנט הלנה באפריקה. נאס"א (מויקיפדיה), אתר רשמי
האי סנט הלנה באוקיינוס האטלנטי - מבט מהחלל/אתר רשמי, נאס"א (מויקיפדיה)

קמצ'טקה, רוסיה

חיפשתם שממה? קיבלתם. חצי האי קמצ'טקה (Kamchatka), הקרוב יותר ללוס אנג'לס מאשר למוסקבה, מכוסה בלבה. ב-1,200 הקילומטרים של אדמת קמצ'טקה קיימים כ-300 הרי געש מתוכם 29 פעילים.

האזור כל כך מרוחק מהעולם החיצון, שבעבר הרוסים היו עושים כאן ניסיונות ברכבי חלל חדשניים. כדי להגיע לחצי האי תיאלצו לטוס 11 שעות טיסה ממוסקבה, אבל תזכו לחזות באחד המקומות המופלאים ביותר בעולם.

קמצ'טקה. ShutterStock
בין ארה"ב לרוסיה, רחוק מהעולם החיצון. קמצ'טקה/ShutterStock

ארכיפלג סוקוטרה, האוקיינוס ההודי

340 קילומטר מדרום-מזרח לתימן ו-240 קילומטר ממזרח לחצי האי הסומלי, ממוקם לו הארכיפלג סוקוטרה (Socotra), הכולל ארבעה איים. האי ידוע בעיקר בשל העצים המוזרים הצומחים בו, כשהמפורסם מכולם הוא "עץ הדרקון" (Dracaena cinnabari) המזכיר בצורתו מטרייה.

באי, השייך לתימן, התפתחו צורות חיים נדירות במיוחד. לפי החוקרים, סוקוטרה היה בעבר חלק מיבשת אפריקה אף ניתק ממנה לפני מיליוני שנים.

עצי דרקון סוקטורה בתימן. ShutterStock
ידוע בשל העצים המוזרים הצומחים בו. עצי דרקון בארכיפלג סוקוטרה, תימן/ShutterStock

איי פיטקרן, האוקיינוס השקט

איי פיטקרן (Pitcairn) הם הטריטוריה הבריטית האחרונה באוקיינוס השקט ,וזכו לפרסום משום ש-50 מתושביו הם צאצאים של המורדים מספינת הבאונטי שנשארו על האי ונשאו לנשות טהיטי. התושבים נחשבו לפושעים עד שבשנת 1825 זכו לחנינה.

כיום תושבי האי מתפרנסים מדיג, חקלאות ומכירת בולי דואר לאספנים. כדי להגיע למקום המפלט הזה, יש לשוט בספינות ששטות מניו זילנד לחוף המערבי של יבשת אמריקה.

איי פיטקרן. ShutterStock
הטריטוריה הבריטית האחרונה באוקיינוס השקט. איי פיטקרן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully