וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו: זוהי חברת התעופה הבטוחה בעולם ל-2015

449 חברות תעופה עולמיות דורגו לפי אחד מאתרי הדירוג החשובים בענף, כשקוואנטס האוסטרלית הוכרזה כחברה שהכי סביר שתנחת בשלום. ומיהן החברות שלא תעזו לטוס עמן? ואיפה מדורגות אל על, ארקיע וישראייר?

חברת תעופה מטוס. ShutterStock
אז עם מי הכי בטוח לטוס השנה?/ShutterStock

שנה לא קלה עברה על עולם התעופה, כשרק לאחרונה נמצאו שרידיו של מטוס חברת אייר אסיה שהתרסק, ולזאת נוסיף את טיסה 370 של מלזיה איירליינס שנעלמה מעל פני האדמה. בתוך כך, מפרסם היום אתר AirlineRatings.com, שמדרד את כל חברות התעופה, את הדירוג השנתי של חברות התעופה הבטוחות ביותר בעולם ל-2015, כשחברת התעופה שסביר להניח שהכי תנחת בשלום היא קוואנטס האוסטרלית.


עוד על תעופה בוואלה! תיירות:
"ישראלי, אל תטוס עם חברת תעופה שמחרימה אותנו!"
טורקיש איירליינס מאבדת מזוודות לנוסעים ישראלים
חברות התעופה שחייבים לראות בישראל


"קוואנטס ממשיכה להוביל את התעשיה עם חידושים בתחום הבטיחות וצי מטוסיה הוא הצעיר ביותר כרגע - בן 7.9 שנים - מאז שהופרטה החברה ב-1995", אמר ג'פרי תומאס (Geoffrey Thomas ), עורך האתר. לדבריו, קוואנטס היא אמת מידה בכל הנוגע לבטיחות באוויר, ומובילה בכל הנוגע לענף ב-60 השנים האחרונות.

האתר דירג 449 חברות תעופה בעולם, מתוכן בחר את עשר הבטוחות ביותר, כשאחרי קוואנטס מדורגות החברות הבאות בסדר א"ב לועזי:
2. אייר ניו זילנד
3. בריטיש איירוויז
4. קתאיי פסיפיק איירוויז
5. אמירייטס
6. אתיחד איירוויז
7. אווה אייר
8. פינאייר
9. לופטהנזה
10. סינגפור איירליינס

AirlineRatings.com's מדרג את חברות התעופה על ידי ביקורות ודוחות של גופים ממשלתיים וארגוני תעופה מובילים, כמו גם תיעוד של אסונות תעופה או תאונות שנמנעו. בנוסף, בודק האתר גם את ההיסטוריה התעופתית של כל חברה וחברה ואת המצוינות התעופתית שלה.

מתוך 449 החברות שסקר האתר, ל-149 יש את הציון הגבוה ביותר של 7 כוכבים בדירוג הבטיחות. השנה הכניס האתר דירוג גם של 10 חברות הלואו-קוסט הבטחות ביותר, והן (לפי א"ב לועזי):

1.אייר לינגוס (אירלנד)
2. אלסקה איירליינס (ארה"ב)
3. איסלנד אייר (איסלנד)
4. ג'ט בלו (ארה"ב)
5. ג'ט סטאר (אוסטרליה)
6. קואלה קום (דרום אפריקה)
7. מונארך איירליינס (בריטניה)
8. תומאס קוק (בריטניה)
9. טי. יו פליי (גרמניה)
10. ווסט ג'ט (קנדה)

"החברות הללו", הוסיף תומאס, "בניגוד לחברות לואו-קוסט אחרות, עברו כולן את הביקורת המחמירה של ארגון התעופה הבינלאומי והן מצטיינות בכל הנוגע לבטיחות טיסה".

לדירוג המלא של AirlineRatings.com לחצו כאן.


.

שביתה בחברת "קוואנטס": אלפי טיסות קורקעו. רויטרס
הכי בטוחה שיש. קוואנטס/רויטרס

אל על,ישראייר וארקיע מדורגות באותה רמה

בעוד 2013 היתה אחת השנים הבטוחות בהיסטוריה התעופתית העולמית, שנת 2014 היתה אחת הגרועות, כשהיא סוחבת מאחוריה מספר לא קטן של תאונות קשות ואובדן חיי אדם. בשנה הקודמת נרשמו 21 אסונות תעופה חמורים מתוך 986 אירועים אוויריים - גבוה יותר מהממוצע בעשור האחרון. עם זאת, נרשמו רק 111 אירועים תעופתיים ב-2014 - המספר הנמוך ביותר ב-80 השנים האחרונות, כך לפי ארכיון התאונות העולמי בז'נבה. הפעם האחרונה שבה נרשמו 111 תאונות מטוסים היתה ב-1927.


הכתבות החמות בוואלה! תיירות:
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון
מאמה מיה: מה שעשתה הדיילת לנוסע הנבוך
נחשפו סודות הסקס המלוכלכים של תיירים בחופשה


את הנתון הזה יש לייחס גם למספר הטיסות העצום שיש כיום בעולם, שגדול הרבה יותר מאז שנת 1927 - שנה שבה טסו 141 מיליון נוסעים (5 אחוזים מהיום) ונספרו 87 אירועים אוויריים. לפי הסטטיסטיקה, 21 אסונות האוויר שנרשמו אשתקד הם שיא נמוך בכל הנוגע לתאונות, כך שטיסה אחת מכל 1.3 מיליון טיסות התרסקה.

לפי AirlineRatings.com, ב-2014 טסו בעולם 3.3 מיליארד נוסעים ב-27 מיליון טיסות - נתון שנחשב לשיא של כל הזמנים. כזכור, טיסה 370 של מלזיה איירליינס מקואלה למפור לבייג'ינג בחודש מרץ 2014, נעלמה מעל המפה עם 239 נוסעיה, ומומחים משערים כי המטוס נמצא אי שם באוקיינוס ההודי, אולם הוא טרם נמצא. לפי דירוג האתר, למלזיה איירליינס יש חמישה כוכבים מתוך שבעה בדרגת הבטיחות.

בתוך כך, דירג האתר גם את חברות התעופה הכי לא בטוחות בעולם. לפי הקריטריונים, חברה שמעורבת בתאונה שבה הנוסעים או צוות האוויר איבדו את חייהם - מקבלת אוטומטית דירוג של כוכב אחד, כלומר דירוג הבטיחות הנמוך ביותר.מתוך 449 חברות התעופה שדורגו, כמעט ל-50 יש שלושה כוכבים או פחות. רק ארבע חברות תעופה "זכו" לקבל כוכב אחד בלבד. שתיים מהם מנפאל (טארה אייר ונפאל איירליינס), ואליהן מצטרפות סקאט איירליינס מקזחסטן וקאם אייר מאפגניסטן. על כל ארבע החברות הללו נאסר לטוס לאירופה.

ומה עם החברות הישראליות, אתם שואלים? ובכן אל על, ארקיע וישראייר מדורגות עם שבעה כוכבים ברמת הבטיחות, שנחשבת, כאמור, לרמה הגבוהה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully