וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מושב הכי נחשק במטוס?

9.11.2014 / 21:38

לשבת ליד החלון? או אולי בכלל ליד המעבר? ואיך משיגים את המושב הכי טוב בטיסה? סקר של למעלה מאלף איש בדק איפה הכי אוהבים לשבת וגם באיזה תחבולות נוקטים נוסעים, כדי לשדרג את עצמם בטיסה. לא תאמינו למה אנחנו מסוגלים

טיסה שינה במטוס שעמום בטיסה. ShutterStock
אף אחד לא רוצה לשבת באמצע/ShutterStock

הם מעמידים פנים שהם חולים, מפלרטטים עם דיילות הקרקע ומשתמשים בשאר "תחבולות" על מנת לזכות במושב טוב יותר - הכירו את הנוסעים שיעשו הכל כדי לשדרג את עצמם בטיסה.


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?
9 דרכים לשרוד טיסה במושב האמצעי במטוס
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
מה הדבר שהכי מפריע לכם בטיסה?


אתר הזמנת הטיסות Kayak חבר למומחה תעופה בריטי ואיש צוות האוויר דן אייר, כדי לבדוק מהו המושב שהנוסעים הכי חומדים במטוס. לדבריו של המומחה, המושב הרצוי ביותר במטוס איירבוס A320 הוא 1A. בצי המטוסים הזה, שלא מעט חברות זרות טסות איתו לארץ, אין תמיד מחלקות עסקים וראשונה והוא משמש לטיסות קצרות טווח. המושב 1A נחשב נחשק ביותר עקב המרווח הגדול שיש בו לרגליים, כמו גם מקום אופטימלי לנוף שנשקף מהחלון, ללא הפרעה של הכנף או מנוע וכמובן שהנוסעים זוכים לקבל את הארוחה ראשונים. עם זאת, דווקא המושב הזה, ביחד עם המושב המונגד לו בצד השני, F1, הם גם הקרים ביותר במטוס.

במטוס בואינג 777, שאותו מפעילות חברות תעופה רבות לארץ, ביניהן אל על, יונייטד איירליינס, אייר קנדה ואחרות ומשמש לטיסות ארוכות טווח, המושבים הכי פחות נחשקים נמצאים בשתי השורות האחרונות במטוס (מספרן משתנה לפי תצורת המטוס). במושבים בשורות הללו יש מקום פחות מרווח לרגליים מאשר באחרים וגם זווית הורדת המושב לאחור פחותה. ואם לא די לכך, המושבים האלה קרובים לשירותים ולמטבח (כלומר, ריח וגם רעש).

נוסעים טיסה. ShutterStock
הרוב מעדיפים חלון על-פני מעבר. טיסה/ShutterStock

הדבר הכי חשוב לכולם: מקום לרגליים

סקר בריטי, שכלל יותר מ-1,000 משתתפים ונערך לאחרונה, מצא ששליש מהנוסעים ינקוט באמצעים קיצוניים כדי לקבל שדרוג בטיסה, ביניהם לעקוף נוסעים בשדה התעופה (10 אחוזים מהנוסעים), לפלרטט עם צוות הקרקע (8 אחוזים מהנוסעים), ואפילו להעמיד פני חולה או נכה (6 אחוזים מהנוסעים). עוד מצא הסקר, שבטיסות שבהן אין בחירת מושבים, 6 אחוזים מהנוסעים משקרים שהם טסים במחלקת עסקים, כדי לעלות על המטוס ולשבת ראשונים, בעוד אחרים מנצלים את גובהם, ואפילו את ילדיהם, כדי לנסות ולקבל מושב טוב יותר.

עוד נמצא, כי ישנן שיטות אחרות (ופחות ערמומיות) להבטיח מושב מועדף. למשל, לבחור מושב באתר האינטרנט ברגע שהצ'ק-אין הוירטואלי נפתח לנוסעים (31 אחוזים), בעוד אחרים משלמים עבור מושב מועדף או עבור עלייה למטוס ראשונים (27 אחוזים ו-12 אחוזים בהתאמה). מספר לא קטן של נוסעים (34 אחוזים) מודים שהם פשוט רצים לגייט לתפוס מקום בתור, ברגע שהבורדינג מתחיל.

אז מה אנחנו רוצים במושב שלנו בטיסה (תוצאות הסקר)?
שיהיה מקום נוסף לרגליים - 60 אחוזים
לשבת בצד של החלון - 37 אחוזים
לשבת בחלק שקט יותר של המטוס - 29 אחוזים
שתהיה אפשרות להורדת המושב - 22 אחוזים
שתהיה גישה קלה יותר לכבודה שלנו - 22 אחוזים
לשבת בצד של המעבר - 16 אחוזים
שיגישו לנו ארוחה ושתייה ראשונים - 14 אחוזים
לשבת ליד השירותים - 14 אחוזים
שיהיה מקום לאחסון תחת המושב - 13 אחוזים
לשבת רחוק מהשירותים - 13 אחוזים
שיהיה חיבור לחשמל במושב - 12 אחוזים
לשבת ליד יציאת החירום - 11 אחוזים

ומה חשוב לכם במושב הטיסה שלכם? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully