וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון לבורדינג מהיר: הנוסעים יהפכו ל"סחורה" במכולות

יצרנית המטוסים איירבוס מצאה פיתרון לבזבוז הזמן היקר בבורדינג: קבינה נשלפת שאפשר להעמיס בה נוסעים מחוץ למטוס, ולאחר מכן לחבר אותה אליו. עם הנחיתה, הקבינה תתנתק מהמטוס ובינתיים יועמס תא אחר עם נוסעים חדשים. הפכנו להיות סחורה באוויר

צילום: Zodiac Aerospace

בווידאו: כמו סרדינים: שיטת הושבת הנוסעים המתוכננת במטוס

יצרנית המטוסים האירופית איירבאס שופעת השנה רעיונות שינסו להפוך את חוויות הטיסה והשהייה שלנו באוויר להרבה יותר נוחה. בין היתר, היא הציגה לנו חלונות מטוסים חכמים שיאפשרו לנוסעים לצפות בהדמיות ומצגות, בהמשך היה זה הרעיון להצבה במטוס של כסאות דמויי מושבי אופניים, שהם למעשה טיסה בחצי עמידה, ובאחד הפטנטים שלה הציעה החברה אף סידור חדש למושבי המטוס - בקומותיים.


עוד על הטיסה שלכם:
ככה ייראו מטוסי העתיד. ספויילר: הולך להיות ממש צפוף
לידיעת הנוסעים: איזה מושב הכי נחשק במטוס?
9 דרכים לשרוד טיסה במושב האמצעי במטוס


כעת נחשף הרעיון האחרון של החברה, שיינסה להפוך למהיר יותר את תהליך העלייה למטוס, תהליך שבדרך כלל מייגע וגוזל זמן יקר מחברות התעופה. הפטנט החדש של איירבוס מתרכז במה שהיא מכנה "יחידות תאי קבינה נשלפות" שיהפכו את המטוס, למעשה, לכלי של משלוח מכולות - עמוסות בנוסעים.

על פי פרטי הפטנט של איירבוס, שהוגש בתחילת 2013 ואושר השבוע על ידי משרד הפטנטים האמריקאי, הוא נועד להפחית את הזמן שבו המטוס ממתין על הקרקע וזאת באמצעות "הרכבה של תא אשר הקירות, הרצפה והתקרה שלו, שהיא גם תקרת המטוס, יוצרים יחד קבינה לשינוע נוסעים, מטען, משא, או צירוף של אלה". או במילים אחרות: איירבוס תכננה קבינת מטוס נשלפת שאפשר להעמיס אותה בנוסעים מבעוד מועד עוד בשער הטיסה, ולאחר מכן לחבר אותה למטוס כשהוא מגיע לשדה. כאשר המטוס נוחת שוב. התא הטעון במלואו מוסר ממנו ומתרוקן במקום אחר בשדה התעופה מבלי לעכב את המטוס, שבינתיים כבר "נטען" בקבינה אחרת מלאה מראש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבינת נוסעים נשלפת. הפטנט להושבה מהירה של הנוסעים במטוסי איירבאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם יהיה עוד מקום לרגליים, תתנגדו להיות "סחורה"?

המתחרה הראשית של איירבוס, בואינג, ערכה בעבר חישובים של הנושא. היא מצאה כי צמצום זמן העלייה למטוס ב-10 דקות יעלה ביותר משמונה אחוזים את היקף הניצול של המטוסים - אשר בנתיים ממתינים על הקרקע ללא שימוש. עבור חברות המבקשות כל הזמן למקסם רווחים, מדובר בלא מעט כסף ולכן דיילי הטיסה תמיד עושים מאמצים להושיב אותנו כמה שיותר מהר, כך שאפשר להבין מדוע הרעיון של איירבוס עשוי להפוך בעתיד למציאות.

הפטנט של איירבוס כולל, בין היתר, גם רישומים של תחנות העגינה המתוכננות, וגם של של אמצעי התחבורה אשר יסיעו את המכולות העמוסות בנושאים אל ומהמטוסים. אתגר מרכזי יהיה לצייד את שדות התעופה בארצות הברית ובעולם בכלים החדשים ובתשתית המתקדמת, כמו כן, יש לחברה כמה היבטים בטיחותיים שעליה להידרש עליהם - ובעיקר להידרש לעלויות שלהם.

ומה צפוים לחשוב על כך הנוסעים? סביר להניח שכל עוד איירבוס תציע לנו עוד קצת מקום לידיים ולרגליים, לא נתנגד להיות "מועמסים" על המטוס כמו משלוח המועמס על מכולות מטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully