וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו סרדינים: שיטת ההושבה שהולכת להרוס לנו את הטיסה

אם לא מספיק צפוף לנו במחלקת תיירים, אז עכשיו מציעה אחת מיצרניות מושבי המטוסים הנודעות, שיטת הושבה שבה המושב האמצעי יהיה נגדי לשניים שמצדדיו, ובכך להוסיף 30 נוסעים למטוס. התגובות לא איחרו לבוא: "ההמצאה הכי גרועה מאז שהציעו לשלם על השירותים בטיסה"

צילום: Zodiac Aerospace

אם עד עכשיו הצטופפנו במחלקת תיירים בטיסה, אם זה בגלל חברות תעופה שמנצלות כל חלל פנוי כדי למקסם רווחים או בגלל עידן הלואוקוסט, עכשיו מגיעה הצעת הושבה שכבר זוכה לתגובות חריפות בעולם כולו.


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה


חברת "זודיאק אירוספייס" (Zodiac Aerospace) היא אחת מיצרנית מושבי המטוסים הגדולות בעולם, שתכננה את רעיון ההושבה החדש המכונה "HD31" או ה"משושה של מחלקת תיירים" (Economy Class Cabin Hexagon - בתרגום חופשי), שבו המושב האמצעי בשורה פונה כלפי שני המושבים שמצדדיו, כך השנוסע במושב זה יישב מול שני הנוסעים הקיצוניים בשורה שלו לאורך הטיסה.

צורת הישיבה החדשה עשויה להיטיב עם חברות התעופה שיוכלו להכניס יותר נוסעים למטוס - כ-30 - ומנגד להרע את תנאי הטיסה של הנוסעים, היות ומסעד הידיים לא יהיה קיים (מה שימנע את המריבה על משענת היד המשותפת). עם זאת, יהיה יותר מרחב במושב לכתפיים ובחברה מבטיחים מרווח של 10 ס"מ נוספים לכל נוסע, ובסך הכל יגדל הרווח ב-15 אחוזים בין המושבים. בנוסף, המושב עצמו יהיה מתקפל, כך שייזרז את זמן הבורדינג (העלייה למטוס) והושבת הנוסעים. יצויין, כי צורת ההושבה מותאמת לטיסות למרחקים קצרים לעת עתה.

בעיתונות העולמית כבר קטלו את שיטת ההושבה החדשה. "זה נחמד לשבת כשאתה פונה אל נוסעים שאתה מכיר, כמו אשתך והילדים", כתב ג'ורדן גולסון מאתר wired שעוסק בחידושים טכנולוגיים, "אבל עם זה עם זרים זה יהיה זוועה. כשהפנים לאותו כיוון בטיסה, אתה לפחות יכול לדמיין שהנוסעים לידך לא קיימים".

שון לנגוליס, מהעיתון הכלכלי "MarketWatch", כינה את שיטת הישיבה "הרעיון הגרוע ביותר מאז שהוצע לשלם על שימוש בשירותים במטוס".

מושבי טיסה הפוכים של זודיאק. Zodiac Aerospace,
להסתכל כל הטיסה על שני זרים? שיטת ההושבה החדשה של "זודיאק"/Zodiac Aerospace
מושבי טיסה הפוכים של זודיאק. Zodiac Aerospace,
להרוויח על חשבוננו. שיטת "HD31" תוסיף כ-30 נוסעים נוספים במטוס/Zodiac Aerospace

כמו בכוורת דבורים

העיצוב החדש של זודיאק יימקם את שולחן האוכל המתקפל בגב המושב שלפני הנוסע, כמו גם טלוויזיות קטנות בגב השולחן. בנוסף, יהיה ניתן לשלב מעמד לכוס משקה. כשהשולחן יהיה בשימוש יישמר המרווח הנחוץ לפי הסטנדרט של חברות התעופה.


עוד על המושב שלך בטיסה:
מהם המושבים שבהם הכי סביר שתשרדו תאונת מטוס?
חלון או מעבר? מה בחירת המושב במטוס אומרת עליך
האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?


יש לציין, כי הושבה של נוסעים אלו מול אלו, נהוגה יותר במחלקות עסקים בחברות תעופה, אולם שם קיימת אפשרות הפרדה שחוצצת בין המושבים, כמו גם מרווחים גדולים בהרבה מאשר במחלקת תיירים, ועל כן צורת הישיבה יותר מקובלת.


התוכנית שבה נוסעי מחלקת התיירים ישבו זה מול זה כמו בכוורת דבורים עדיין לא יושמה בשום חברת תעופה, אבל יש להניח שבעידן שבו חברות התעופה דוחסות כמה שיותר נוסעים במטוסים, לא מן הנמנע שגם שיטת הושבה החדשה תאומץ. רק לפני כמה שבועות הודיעה יצרנית המטוסים האירופית, איירבאס, שהחל מ-2017 יתווסף מושב במחלקת תיירים במטוסי ה-A-380 שלה, כך שבמקום עשרה מושבים בשורה יהיו 11 - מה שכמובן יבוא על חשבון מרווח הנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully