וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בושה: נוסע גרר עצמו לשירותים במטוס כי לא היה כיסא גלגלים

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 17:31

פרנק גרדנר, שמסקר גם את ישראל ב-BBC הבריטי, נפצע בפיגוע טרור ונכה ברגליו. הוא טס בחברת לוט ללונדון, אך נאלץ לגרור את עצמו לשירותים כי לחברת התעופה לא היה כיסא גלגלים במטוס. "לא אטוס איתם שוב", כתב בפוסט שהעלה לרשת

בווידאו: מטקות על חופשות של אנשים עם מוגבלויות בהשתתפות זיו ריינשטיין, פרופ' יניב פוריה ויאיר יבלינוביץ'/צילום: אולפן וואלה

פרנק גרדנר (63), עיתונאי BBC מפורסם שמסקר את תחום הביטחון ולא מעט את ישראל, טוען שהוא נאלץ לגרור את עצמו במעבר לעבר השירותים במטוס של חברת לוט איירליינס הפולנית, מכיוון שלא היה כיסא גלגלים במטוס.

גרדנר, שמשותק חלקית ברגליו עקב פציעה שחווה במתקפת טרור של אל קעידה בסעודיה ב-2004, עת היה מוצב שם ככתב מזרח תיכון, טס מוורשה בירת פולין ללונדון אתמול (שני) כשגילה שלחברת התעופה אין עזרים לנוסעים עם מוגבלויות, במידה והם יצטרכו להשתמש בשירותים במהלך טיסה.

"וואו. זה 2024 ופשוט נאלצתי לזחול לאורך הרצפה של חברת התעופה הפולנית לוט כדי להגיע לשירותים במהלך טיסה חזרה מוורשה, מכיוון ש"אין לנו כסאות גלגלים במטוס. זו מדיניות חברת התעופה", כתב גרדנר בפוסט שהעלה ברשת ה-X. "אם אתה נכה ואתה לא יכול ללכת - זו פשוט אפליה", כתב בפוסט.

"תצטרפו למאה ה-21"

באותה פעולת טרור ב-2004 שגרמה לשיתוקו, נורה גרדנר שש פעמים. אחד הכדורים פגע בעצבי עמוד השדרה שלו והותיר אותו משותק לצמיתות. הצלם שלו, סיימון קמברס, נהרג בתקרית.

למרות פציעותיו, גרדנר חזר לעבוד ב-BBC רק 12 חודשים לאחר מכן וכיום ממשיך לדווח על ענייני הביטחון העולמיים, כולל הסכסוך באוקראינה ובשבועות האחרונים גל על ישראל והמלחמה בלבנון.

בפוסט המשך ב-X, כתב גרדנר: "למען ההגינות צוות הקבינה היו מועילים והתנצלו ככל שיכלו. זו לא אשמתם, זו חברת התעופה. לא אטוס איתם שוב עד שהם יצטרפו למאה ה-21".

לחברות תעופה רבות יש כסאות גלגלים מיוחדים למעבר, שניתן להשתמש בהם כדי להסיע נוסעים עם מוגבלויות ממושביהם לשירותים במהלך טיסה, אך שירות זה אינו ידוע באופן נרחב וקשה לנוסעים לדעת באילו חברות תעופה יש את כסאות הגלגלים הללו במטוס ובאילו לא.

על פי התקנות האירופיות שהיו בתוקף מאז 2006, חברות תעופה מחויבות על פי חוק לספק סיוע בהעברת אנשים עם מוגבלויות לשירותים במטוס במידת הצורך, אם כי התקנות אינן קובעות את הצורך בכיסא גלגלים במעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully