וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה ארוחה "שקטה"? אלה האנשים שסובלים הכי הרבה בטיסה

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 10:58

16% מהתיירים בעולם הם עם מוגבלויות. חשבתם פעם מה עובר על תייר בכיסא גלגלים שצריך לטוס שעות ארוכות? ומה עם אוטיסטים שנחשבים גם לתיירים מוגבלים? צפו ב"מטקות" והפעם על תיירים שלא פעם נשארים שקופים

בווידאו: מטקות על חופשות של אנשים עם מוגבלויות בהשתתפות זיו ריינשטיין, פרופ' יניב פוריה ויאיר יבלינוביץ'/צילום: אולפן וואלה

כולנו נהנים לראות את הספורטאים הפראלימפיים שזכו בעשר מדליות (מתוכן 4 זהב) באולימפיאדה שזה עתה הסתיימה, אבל מה קורה אחרי זה? מישהו נזכר בקשיים שיש לאנשים עם מוגבלויות בשאר תחומי החיים? ואיזה התמודדויות יש להם כשהם יוצאים לחופשה?

הפעם ב"מטקות" - ההצפת (וידאוקאסט) של וואלה! תיירות המשודר גם בערוץ וואלה+, דיברנו על תיירות מכילה (זהו הביטוי הנכון לנושא תיירות לאנשים עם מוגבלויות), ועל הקשיים שבפניהם עומדים כ-1.6 מיליון אנשים עם לקויות בישראל (כ-20% מהאוכלוסייה בארץ).

בשיחה החשובה השתתף כמו בכל תוכנית פרופ' יניב פוריה מהמחלקה לתיירות ופנאי באוניברסיטת בן גוריון, והפעם אירחנו את יאיר יבלינוביץ' מחברת "יעד ישראל", שמתמחה בתיירות לאנשים עם מוגבלויות.

צפו למעלה ב"מטקות", ואפשר גם להאזין פה למטה.
וגם בספוטיפיי

כיסא גלגלים בשדה תעופה. ShutterStock
אל תשאירו את הנוסעים עם המוגבלויות שקופים/ShutterStock

בתיירות מכילה יש גם פוטנציאל גדול להרוויח כסף

בשיחה הסביר פרופ' פוריה, כי יש יש אנשים שמטיילים עם מוגבלויות שבכלל לא רואים. "47% מהמטיילים עם מוגבלויות הם עם נכויות בלתי נראות שתעשיית התיירות לא מותאמת להם. למשל, אוטיסטים או בעלי נכות נפשית", מסביר פוריה. כך למשל, הורים לאוטיסטים מתנהלים לפעמים אחרת במלון - הם מעדיפים שהחדר יהיה רחוק מהמעלית כדי שהילד לא יברח למעלית. בנוסף, יש כאלו שמנהלים נוהל של "ארוחה שקטה" - בבתי מלונות חדרי האוכל רועשים ועמוסים, ויש משפחות שרוצות לאכול יחד בפינה שקטה, רחוק מהמטבח ומעדיפות לאכול יחד כ-20 דקות בשקט ונחת עם הילד לפני שמתחיל הבלאגן הרגיל.

כמו כן, 16% מהמטיילים בעולם הם עם נכות, 50% מהמטיילים מעל גיל 60 עם מגבלה - מה שאומר שבתיירות מכילה יש גם פוטנציאל גדול להרוויח כסף, כי מדובר באוכלוסייה מבוגרת עם פנסייה וחסכונות שמטיילת וטסה יותר מאשר אוכלוסיות צעירות. כמו כן, לאנשים עם מוגבלויות מצטרף בדרך ככל נוסע מלווה, וזה אומר עוד חדר, עוד מקום באוטובוס, עוד כרטיס לאטרקציה.

נושא אחר שעסקנו בו בתוכנית, ואנשים "רגילים" בכלל לא שמים לב אליו או לא נדרשים אליו, הוא השימוש בשירותים למי שישוב בכיסא גלגלים. הידעתם שיש מטיילים המרותקים לכסא גלגלים שצמים לפני הטיסה כדי שלא להזדקק להתפנות לשירותים הצרים במטוס? ואם יש עיכוב בטיסה? זה אומר שצום שלהם מתארך, לפעמים בשעות.

בקיצור, צפו בפרק החשוב על תיירות מכילה.

seperator

רוצים לראות עוד פרקים ותכניות של וואלה+? הורידו ללא עלות את אפליקציית וואלה + לטלוויזיה החכמה שלכם, ותוכלו ליהנות מעוד המון תכנים מעניינים ומגוונים.

ערוץ וואלה+ משודר גם בסלקום TV, פרטנר, יס + וסטינג TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully