וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות השירותים בעולם: מסבון על מוט ועד בול קליעה ברכבת

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 16:00

לחצן חירום ביפן, שירותים ניידים באנטרקטיקה, זרנוק מסתורי בקמבודיה ועוד כמה הפתעות סביב העולם שקשורות כולן בהרגלי שירותים לא שגרתיים

אנשים מתנסים ב"קקי קסם"/Tiktok

לפתוח דיון על השימוש בחדרי השירותים לא נשמע מלהיב מדי, אבל בדיוק כמו לאכול ולישון, מדובר בפעולה שכולנו עושים מדי יום ביומו. אז נכון, כולנו רגילים לשימוש בשירותים ציבוריים במקום שבו אנחנו חיים, אבל בנסיעות ליעדים שונים בחו"ל, צריך לפעמים להתרגל לדברים קצת שונים. אתר הפנאי Brightside מציע כמה הרגלי שירותים לא שגרתיים.

סין: עדיין מעצמת בול קליעה

מי שמגיעים לסין מגלים כי במקומות רבים מאוד במדינת הענק יש עדיין שירותי כריעה ("בול קליעה", בשבילכם). הדבר נפוץ יותר בשירותים ציבוריים, כלומר בדיוק אלו שתיירים נזקקים להם. ואם זה נשמע לכם עניין פעוט, קחו בחשבון שירותי בול קליעה מצויים גם ברבות מהרכבות מסין, מה שדי דורש מכם לשמור על שיווי משקל עדין במהלך האירוע.

אגב, יהיה זה מומלץ להסתובב בסין עם נייר טואלט, כי בשירותים ציבוריים רבים הוא פשוט חסר. כך גם בדרום קוריאה.

שירותים בול פגיעה. ShutterStock
במקומות רבים מאוד בסין יש עדיין שירותי כריעה. בול פגיעה/ShutterStock

אנטארקטיקה: שירותים ניידים

אנטארקטיקה היא לא ממש יעד תיירותי, אלא אם אתם חוקרים או הרפתקנים בעלי ממון, אבל אם במקרה אתם באזור, קחו בחשבון שהשירותים שלכם יהיו ניידים. לעתים, מדובר גם בשירותים המצויים בתוך אוהלים ייעודיים. את האסלה לא מדיחים - כאן מדובר בפטנט יפני חמוד: בגמר השימוש, לוחצים על כפתור, והתוצרת שלכם נעטפת בשקית אטומה - בתהליך אוטומטי שאורך כשתי דקות וכולל גם ניקוי של האסלה. לאחר מכן, שולפים את השקית ומשליכים אותה במקום אחר.

שירותים נידיים. ShutterStock
בשירותים ניידים, לוחצים על כפתור והתוצרת שלכם נעטפת בשקית אטומה/ShutterStock

יפן: סאונד של נסיכות ולחצן חירום

רבות נאמר ונכתב על נפלאות השירותים ביפן. במקרים רבים, האסלות החכמות כוללות מערכת שנקראת בחיבה Sound Princess. מדובר בכפתור שלחיצה עליו יוצרת סאונד של הדחת האסלה, מבלי להדיח אותה באמת. הסיבה: כדי שמי שנמצא בסמוך לא יוכל לשמוע את הסאונד המקורי של ריקון המעיים שלכם. סוג של הסחה.

ועוד ביפן: לחלק מהשירותים הציבוריים במדינה יש תכונה שימושית מאוד: לחצן חירום. לפעמים זרים מבלבלים את זה עם כפתור שטיפה. לחצן זה שולח קריאה לצוות האבטחה, שמגיע לבדוק ולסייע. הלחצן משמש בעיקר אוכלוסיות נזקקות כגון קשישים. רק שימו לב שתיירים רבים מתבלבלים ולוחצים על לחצן החירום במקום על כפתור הדחת האסלה...

שירותים ביפן. ShutterStock
האסלות החכמות ביפן כוללות מערכת שנקראת בחיבה Sound Princess/ShutterStock

אסיה: להשליך לאסלה נייר טואלט? פחות

לא רבים יודעים כי רוב השירותים (ומערכות הביוב) במדינות אסיה אינם יכולים להתמודד עם השלכת נייר הטואלט לאסלה. בניגוד לשירותים במדינות מערביות רבות, כולל בישראל, שיכולים לשטוף בקלות את הנייר, במדינות רבות באסיה ניצב לצד השירתים פח שנועד לנייר (בדומה לישראל). אם יש לכם דילמה - פשוט חפשו את הפח. הוא שם? השתמשו בו ואל תנסו למתוח את הגבולות של האסלה.

אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
באסיה לא יודעים להתמודד עם השלכת נייר טואלט לאסלה/ShutterStock

קמבודיה: זרנוק שטיפה

השירותים בקמבודיה מתהדרים בכמה תכונות מעניינות. קודם כל, נדיר למצוא במדינה הזו שירותים ציבוריים. מצאתם? אחרי שאתם עושים את מה שאתם עושים, קחו את צינור המים הצמוד לאסלה ורססו אותה היטב, כדי לשטוף את מה שצריך לשטוף.

זרנוק שטיפה בשירותים. ShutterStock
בקמבודיה קחו את צינור המים הצמוד לאסלה ורססו אותה היטב/ShutterStock

גם בתאילנד: בנים ובנות ביחד

בישראל זה אמנם קיים אבל לא נפוץ יותר מדי. לעומת זאת, במקומות רבים בארצות הברית, קנדה, יפן ותאילנד, השירותים הציבוריים מיועדים לכל המינים. זה שימוש מאוד גם להורים שצריכים לסייע לילדים קטנים, וגם לטרנסג'נדרים.

שירותים ללא מגדר. ShutterStock
במקומות רבים בארצות הברית, קנדה, יפן ותאילנד השירותים הציבוריים מיועדים לכל המינים/ShutterStock

אינדונזיה: תשכחו מיד שמאל

בתרבויות מסוימות, אנשים "מחלקים" את הידיים שלהם לצורך היגיינה ואכילה. כך למשל באינדונזיה, שבה משתמשים ביד שמאל לשירותים וביד ימין לאוכל. לכן, אל תנסו להגיש למישהו משהו ביד שמאל - הדבר ייחשב לגסות רוח, מאחר שזו היד שמשמת לניגוב.

נייר טואלט בשירותים. ShutterStock
באינדונזיה משתמשים ביד שמאל לשירותים וביד ימין לאוכל/ShutterStock

קוריאה: סבון על מוט

מי שיגיעו לשירותים רבים בדרום קוריאה, יגלו סבון מיוחד במינו - באופן מפתיע ומוזר הסבון המוצק מושחל על מוט. מה שאומר שכשאתם שוטפים ידיים, עליכם לחכך את כפות הידיים שלכם ולשפשף עמם את הסבון. לא בטוח שתרצו לעשות את זה, אבל האופציה בהחלט קיימת.

  • עוד באותו נושא:
  • שירותים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully