וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיילת הורידה מהטיסה ילד שאלרגי לבוטנים, כי רצתה למכור אותם במטוס

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 16:37

הדיילת בחברת הלואוקוסט אמריקנית אליג'אנט אייר, לא רצתה להפסיד את העמלה שהיא מקבלת על מכירת פיצוחים - והאשימה את האם ובנה בן ה-8 כי הם "נוסעים סוררים"

מרים דוקרה למאי מתה בגלל נשיקה מהחבר שלה/מערכת סיפור בדקה

נוסעת שטסה בחברת התעופה האמריקנית אליג'אנט אייר (Allegiant Air) עם בנה הסובל מתגובה אלרגית קשה לבוטנים ואגוזים, טוענת כי הם הורדו מהטיסה שלהם לעיר טמפה. הסיבה: הדיילת לא רצתה להפסיד את העמלה שהיא מקבלת על מכירת חטיפים שהכילו בוטנים ואגוזים.

הנוסעת, קריסטל שלטון ממדינת וושינגטון, הגישה תלונה רשמית למשרד התחבורה האמריקני נגד חברת הלואו קוסט, היא האשימה את אליג'אנט אייר באפליה לרעה של נוסעים עם מוגבלות. התלונה שלה התפרסה על פני לא פחות מ-11 עמודים.

קריסטל מספרת שהיא הייתה אמורה לטוס עם בנה בן ה-8 מהעיר צ'טנוגה (Chattanooga) בטנסי לטמפה שבפלורידה. לדבריה, בסופו של דבר הם הורדו מהמטוס בגלל האשמות שווא שהם "נוסעים סוררים".

חברת התעופה אליג'אנט אייר. ShutterStock
חברת התעופה אליג'אנט אייר/ShutterStock

דיילת אחת הסכימה - דיילת שנייה זעמה

על פי הדיווח, הילד סובל מאלרגיה חמורה ומסכנת חיים במיוחד לפיסטוקים ואגוזי קשיו, והוא עלול לסבול מהלם אנפילקטי רציני אם חטיפים מסוג זה יבואו במגע עם פיו או עיניו. כאשר קריסטל ובנה הגיעו לשער העלייה למטוס, היא שאלה את צוות הקרקע האם יוגשו בטיסה פיסטוקים או קשיו, וביקשה להימנע ממכירת פריטי מזון הכוללים את המרכיבים האלו כדי להגן על בנה.

הדיילת הראשונה שאיתה שוחחה קריסטל על האלרגיות הקשות של בנה, הסכימה להימנע ממכירת אגוזי קשיו בטיסה, אבל דיילת נוספת שמעה את השיחה, ולפי קריסטל - היא הגיבה ב"זעם" על בקשה זו.

קריסטל הסבירה לה את מצבו הבריאותי של בנה, אך הדיילת סירבה לקבל את הבקשה הזו. בשלב זה, קריסטל ובנה המשיכו אל מושביהם במטוס. למרות שקריסטל מספרת כי היא ובנה ישבו בשקט במושביהם, הדבר לא בלם את המשך האינטראקציה עם הדיילת הזועמת, שהחלה "ללעוג לנו בקול רם" ו"להתפרץ". היא הוסיפה כי היא תמשיך להגיש אגוזי קשיו במהלך הטיסה בת השעה וחצי.

בשלב מסוים, הדיילת אפילו שלפה אייפד והראתה לה את מדיניות האלרגיה של חברת התעופה, ואמרה לקריסטל שהיא "פשוט טיפשה מכדי לקרוא את זה". לאחר מכן, הדיילת התקשרה לצוות הקרקע שבשער העלייה כדי להוריד את השניים מהטיסה. איש צוות קרקע סירב בתחילה לבקשה מכיוון שיש אפשרות להוריד רק נוסעים סוררים, כאלו שהתנהגותם בעייתית.

עוד בוואלה

נוסעת אלרגית הורדה מהטיסה, כי הדיילים חוייבו לחלק בוטנים

לכתבה המלאה
פיצוחים קלויים עם מלח. ShutterStock
הדיילת הוסיפה כי היא תמשיך להגיש אגוזי קשיו במהלך הטיסה בת השעה וחצי/ShutterStock

הקברניט זרם עם הטענות

בשלב זה, הדיילת אמרה לכאורה כי אלג'אנט משלמת עמלה לאנשי הצוות שלה עבור מכירות בטיסה, וכי היא לא מוכנה להפסיד עמלה פוטנציאלית בשל הסרת אגוזי קשיו מהמכירה. בסופו של דבר, ידה של הדיילת היתה על העליונה, בעת שהקברניט הכריז שהאם ובנה הם נוסעים סוררים. הסיבה להכרזה הזו היא כי האלרגיה של הילד עלולה לגרום לנחיתה חירום.

בתלונה של קריסטל נטען כי "בשיחה שהוקלטה, איש צוות הקרקע בשער העלייה למטוס אישר שהאם ובנה לא היו נוסעים סוררים בפועל, וכי הטענה שהם סוררים הומצאה על ידי צוות הטיסה".

מאחר שלא היו עוד מקומות פנויים על טיסות של אלג'אנט ביומיים הבאים, קריסטל אומרת שהיא נאלצה לשכור מכונית ולנסוע במשך לילה שלם לאטלנטה, שם קנתה כרטיס טיסה כדי להגיע לפלורידה עם חברת תעופה אחרת.

למרות תלונותיה, חברת התעופה סירבה בתחילה להעניק לשניים החזר כספי, ורק בשלב מאוחר יותר היא הציעה זיכוי עבור טיסה עתידית. קריסטל אומרת שזיכוי זה חסר ערך כי היא לא יכולה לטוס עם חברת התעופה בגלל האופן שבו הם מטפלים בנוסעים שסובלים מאלרגיות קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully