וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לחופשה נגישה לאנשים עם מוגבלויות בארץ ובחו"ל

בישראל יש יותר מ-1.5 מיליון בעלי מוגבלויות פיזיות כאלה ואחרות, ועבורם לצאת לחופשה זה לא רק להזמין טיסה ומלון באינטרנט וזהו. 9 כללים שיהפכו את החופשה לנגישה וחלומית במקום לסיוט

אדם בכסא גלגלים עובד במשרד. ShutterStock
להזמין טיסה ולטוס זה קל, אה? לא לכולם/ShutterStock

מיליוני אנשים מבלים את חופשתם בחו"ל מדי שנה - עבור מרביתם ההכנות מסתכמות בהזמנת טיסה ומלון. אבל כשמדובר באנשים עם מוגבלות פיזית (יותר מ-1.5 מיליון ישראלים), הדרך לחופשה מורכבת ולעיתים אף מתישה. עבור אנשים עם מוגבלות בניידות היבטי ההנגשה הינם קריטיים, ובמידה והם לא קיימים הטיול יכול במהרה להפוך לסיוט.

כדי שתתכוננו בקלות ושלא תפספסו אף פרט, ובעיקר שתיהנו ולא תתאכזבו מהבלתי צפוי - קבלו את תשעה טיפים לתכנון חופשה נגישה ש"סוגרת לכם את כל הפינות". שם המשחק: "תכנון מקדים לפרטים".

1. מלון

המידע הקיים על נגישות בתי המלון במנועי החיפוש השונים הינו כללי מידי ואינו אמין, לכן מומלץ ביותר לפני ההזמנה לבדוק את המידע המפורסם באתר המלון על החדרים הנגישים, ובנוסף ישירות מול המלון. פשוט שילחו מייל מפורט למחלקת ההזמנות, כיתבו על המגבלה שלכם ומהם בדיוק צורכי הנגישות הקריטיים עבורכם, בקשו לדעת במדויק את הסדרי הנגישות במלון ודרשו שיצלמו את החדר - הכניסה, חדר השירותים, המקלחת והחלל הפנימי, ולא לשכוח - יש בריכה? ודאו שיש מעלון לירידה למים. כמו כן, בידקו שהמעלית רחבה דיה.

מזמינים באמצעות סוכן נסיעות? לחלק מסוכנויות הגדולות יש רפרנט שתפקידו לסייע לכם בביצוע ההזמנה. גם אם אין פונקציה כזאת, כל מה שנכתב באשר להזמנה ישירות מהמלון - רלוונטי גם במקרה הזה. תנו לסוכן לעבוד בשבילכם. בנוסף, יש לגבות את כל סידורי החופשה באמצעות מייל אישור מהמלון או הסוכן. בסופו של דבר - סמכו רק על עצמכם!, וודאו מראש.

2. טיסה

מצאתם טיסה עם שעות נוחות? אתם עם רגל אחת בחו"ל. תבקשו מסוכן הנסיעות או מחברת התעופה לרשום ולסמן שאתם נוסעים עם מוגבלות ושאתם מתניידים בכיסא גלגלים, או קביים. עדכנו האם אתם צריכים ליווי ועזרה בטרמינל, או האם צריך את "כסא המעבר" - הכסא הצר שבעזרתו מגיעים מפתח המטוס ועד העברתכם למושב.

עדכנו אם אתם נוסעים עם קלנועית או כיסא גלגלים ממונע - חשוב לשלוח מפרט טכני, בעיקר של הסוללה - ובקשו מראש אישור שהמפרט נבדק וניתן להטיס בתא המטען את הקלנועית/כסא ממונע.
חשוב: יש סוללות שאסור להטיס ואתם יכולים למצוא את עצמכם טסים בלעדיה, או לא טסים בכלל.
הקפידו שהביטחון בשדה יסמן את כל חלקי הקלנועית במדבקת זיהוי - היו מקרים שקלנועית הגיעה ליעדה בלי הכסא.

אחרי שעשיתם את כל זה וקבלתם אישור, בואו נעשה עוד בדיקה. סומכים רק על עצמנו! לכל חברת תעופה שמכבדת את עצמה יש שירות לקוחות יעיל במסנג'ר, צרו עימן קשר באמצעותו ותוודאו שהכל תואם כפי שהובטח.

לואו קוסט - ראו הוזהרתם! קשה עד בלתי אפשרי לעיתים לבצע את הנוהל הזה, גם לא באמצעות סוכני הנסיעות. הגעתם לשדה וראיתם תור אין סופי בצ'ק אין - אל תיבהלו, אתם הבאים בתור. שמרו על חוקי התנועה, תאותתו ועקפו מימין - מותר לכם! לכל שדה תעופה מודרני יש מידע מפורט על סידורי, תאומי ושרותי הנגישות - מומלץ לעבור על זה מראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ילד בכסא גלגלים. ShutterStock
מתניידים בכיסא גלגלים? ודאו שאתם מעדכנים על כך לקראת הטיסה/ShutterStock

3. מעברים למלון

אל תסמכו על ההעברות שמציע סוכן הנסיעות - האוטובוסים לרוב אינם נגישים. בכל יעד המצב שונה, ישנם יעדים בהם יש מגוון אמצעי תחבורה נגישים כגון רכבות, אוטובוסים, מוניות והיסעים מיוחדים. לפעמים נדרש תאום פרטי. מומלץ לנסות להזמין מונית נגישה בסיוע המלון שהזמנתם - זה מקובל ובטוח, הגם שלעיתים זה יותר יקר. בכל מקרה, זה נושא שדורש תאום ותכנון קפדני מראש.
אל תשכחו - מייל אישור שההזמנה בוצעה, וערב לפני תזכורת במייל למלון.

4. תחבורה ציבורית

היום יש מידע עשיר באינטרנט, בעיקר על ערים גדולות בעולם. חפשו מידע על נגישות תחבורה ביעד שאליו טסים. דרך נוספת, הינה לבקר באתרי האינטרנט של רכבות, אוטובוסים ומוניות בעיר היעד. מקור אחר למידע אמין הם אנשי הקבלה והקונסיירז' במלון שיסייעו לכם באיתור מוניות, מיקום תחנות אוטובוסים וכדומה.

המלצה אחרת היא על אוטובוס תיירים. בערים תיירותיות רבות קיים חברות תיירות עם אוטובוס שעובר במסלולו בין האטרקציות המובילות. בדרך כלל אמצעי זה נגיש לכיסא גלגלים. בכל מקרה, גם זה נושא שדורש תאום ותכנון קפדני מראש.

עמדה נגישה לרכישת כרטיסים לתחבורה ציבורית ניו יורק נגישות. נגישות ישראל, אתר רשמי
עמדה נגישה לרכישת כרטיסים לתחבורה ציבורית בניו יורק/אתר רשמי, נגישות ישראל

5. לנהוג בחו"ל

אין דבר כזה תו נכה בינלאומי - פשוט אין! לנוסעים לארה"ב - אל תתעצלו, היכנסו למשרד התחבורה האזורי, עם התו הישראלי, תעודת נכה, רישיון בינלאומי, כרטיס טיסה ותקבלו תו חנייה זמני מקורי אמריקני.

השכרת רכבים נגישים: בידקו מול חברות השכרת הרכב הגדולות בארץ ובקשו את עזרתם מול הנציגויות בחו"ל. חפשו ספקים אמינים ברשת ובקשו את עזרת המלון שבו תתארחו.

6. אטרקציות נגישות

טיפ חשוב: אחרי שהחלטתם באילו אטרקציות לבקר - היכנסו לאתר האינטרנט שלהן, שלחו מייל בו אתם מבקשים מידע על הסדרי הנגישות בהן - הכי בטוח. האטרקציות המפורסמות בעולם נגישות ברובן - אבל אין כמו לבדוק בעצמכם. חפשו מידע ברשת על נגישות המקום. במרבית האטרקציות המרכזיות בעולם יש פתור מתור וכניסה חינם או בהנחה משעותית - הצטיידו בתעודת נכה.

מוזיאון יהודי פראג נגישות. נגישות ישראל, אתר רשמי
כניסה נגישה במוזיאון היהודי בפראג/אתר רשמי, נגישות ישראל

7. ביטוח רפואי וציוד רפואי

אל תשכחו לעשות ביטוח רפואי - ספרו על המגבלות שלכם, אל תעגלו פינות כדי לחסוך. תבדקו שיש לכם כיסוי רחב - אל תתקמצנו! הקפידו לקחת איתכם סיכום רפואי בשפה האנגלית - לא צריך לשלוח לתרגום, הרופא שלך יודע אנגלית, לא? הקפידו לקחת תרופות שאתם נוטלים על בסיס יומי וציוד רפואי בכמות שהיא מעבר לימי החופשה המתוכננים.

מכירים את הגוף שלכם וחוששים שמה שהיה לא מזמן שוב יצוץ? התייעצו עם הרופא, בקשו שיצייד אתכם בתרופה מתאימה למקרה חירום.

המלצה חשובה - תרופות וכל ציוד רפואי קריטי: הכינו שלוש אריזות, אחת איתכם בתיק במטוס, השנייה במזוודה והשלישית אצל בן או בת הזוג שנוסע איתכם. הולכים על בטוח.

ביטוח נסיעות ביטוח חו"ל גלובוס. ShutterStock
אל תעגלו פינות בביטוח הרפואי שלכם/ShutterStock

8. אוכל, קדימה אוכל!

אל תשברו את הראש במהלך החופשה באיתור מסעדה נגישה - באנו ליהנות! אחרי שקיבלתם המלצות מחברים, מגוגל, בוקינג, טריפאדוויזור וחמותכם והחלטתם איפה לאכול - אבל מה לעשות, צריך כניסה נגישה ושירותי נכים. היכנסו לפייסבוק של המסעדה, לאינסטגרם, לאתר האינטרנט שלה ותתחילו לשאול - אל תעשו טעות של מתחילים ותשאלו אם הכניסה נגישה? תשאלו אם יש מדרגות בכניסה וכמה? תשאלו אם יש שירותי נכים רחבים עם מאחזים ואם יש מדרגות בדרך אליהם.

9. מטיילים מספרים על טיולים - זה הדובדבן שבקצפת

קבלו המלצות מאנשים עם מוגבלות שטיילו זה מכבר ביעד, תבקרו באתרי אינטרנט, בפורמים וקבוצות פייסבוק רלוונטיים - יש כאלה למכביר. בקרו באתר "נגישות ישראל" במדור התיירות יש שם הכל מהכל.

פרטים נוספים על היערכות לקראת חופשה נגישה תוכלו למצוא באתר נגישות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully