וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הישראלים תחמנים: נוסעים מתחזים לנכים כדי לעקוף תור בשדה תעופה

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 9:29

נוסעים בעלי מוגבלות זכאים לקבל סיוע בהתניידות בשדות תעופה, כולל פטור מתור והקלות נוספות. מסתבר שרבים מנצלים לרעה את השירות החשוב הזה, על מחשבון מי שבאמת זקוקים לו

בווידאו:זוג הורים השאיר תינוק בדלפק צ'ק אין, נתב"ג, 31 בינואר 2022/רשות שדות התעופה

כידוע, נוסעים בעלי מוגבלות זכאים לליווי וסיוע בשדות תעופה ברחבי העולם, כאשר בדרך כלל האחריות לספק את הסיוע הזה היא של חברת התעופה. בישראל למשל, אחריות זו נובעת מחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

נוסעים אלו זכאים לפטור מתור (עניין משמעותי במיוחד בתוקפות של עומס), וכן סיוע בתהליך הצ'ק אין, ביקורת דרכונים, הסעה ברכב חשמלי, סיוע בעלייה למטוס ועוד. כמובן, שירותי סיוע מסוג זה ניתנים גם לנוסעים שנזקקים לכך באופן זמני, כגון מי שנפצעו או חלו לפני ההגעה לשדה התעופה, ונזקקים לסיוע בהתניידות. הסיוע ניתן הן לנוסע עצמו והן למלווה מטעמו, כך ששניהם זכאים לעבור את התהליך כולו בנוחות ובמהירות.

רכב לנוסעים מוגבלים בשדה התעופה נתב"ג. ShutterStock
בישראל הזכאות לליווי בשדה התעופה נובעת מחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. נתב"ג/ShutterStock

"ניצול מסיבי ופרוע של השירותים המיוחדים"

עם זאת, בהקשר זה מעניין לגלות כי בעת האחרונה נרשמת תופעה מטרידה שבה נוסעים "מזייפים" מצבים רפואיים ומבקשים סיוע מחברות התעופה. בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר Business Insider, קרא מנכ"ל חברת התעופה האמריקנית פרונטיר איירליינס (Frontier Airlines) לשים קץ לתופעה שבה אנשים עושים שימוש כוזב בכיסאות גלגלים בשדות התעופה. "יש ניצול מסיבי ופרוע של השירותים המיוחדים", אמר בארי ביפל באירוע של The Wings Club, איגוד של אנשי מקצוע בענף התעופה. "יש אנשים שמשתמשים בסיוע הכולל כיסא גלגלים, שכלל אינם זקוקים לו", הוסיף. ביפל אף פירט וסיפר על מספר טיסות של חברת התעופה שבהן לא פחות מ-20 נוסעים השתמשו בכיסאות גלגלים כדי לעבור את התהליך בשדה התעופה ולעלות למטוס. עם זאת, לדבריו רק שלושה מהם אכן הגיעו לשדה התעופה במצב שבו באמת נזקקו לכיסא גלגלים. "מסתבר שאנחנו 'מרפאים' כל כך הרבה אנשים", הוא התבדח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נוסעת מוגבלת בצ'ק אין בשדה התעופה. ShutterStock
"יש ניצול מסיבי ופרוע של השירותים המיוחדים". נוסעת מוגבלת בצ'ק אין/ShutterStock

להטיל עונשים - כמו על מי שמחנה בחניית נכים

ביפל הצהיר כי "כל מי שנזקק לכך חייב להיות זכאי לשירות זה, אבל אם אתה למשל חונה בחניית נכים, יגררו את המכונית שלך ויקנסו אותך. לכן, צריך להטיל עונשים על ניצול לרעה של השירותים הללו".

וכרגיל, גם התעלול הנבזי הזה מתועד לא פעם בטיקטוק, שבה היו משתמשים שהמליצו על שימוש בשירותי הנגישות כדי לנצח את השיטה ולעקוף את התורים. בשנת 2022, המנכ"ל דאז של שדה התעופה הית'רו בלונדון סיפר כי "אנשים משתמשים בשירותי של כיסאות גלגלים כדי לנסות לעבור במהירות את שדה התעופה. אם תכנסו לטיקטוק תראו שזו אחת מהשיטות התחמניות שעליהן אנשים ממליצים. אנא אל תעשה זאת, אנחנו צריכים לשמור על השירות עבור האנשים שהכי זקוקים לו". גם במקרה זה, הפנייה של מנכ"ל הית'רו הגיע לאחר דיווחים על נוסעים שהשתמשו בכיסאות גלגלים על חשבון אנשים עם מגבלות שנאלצו לחכות זמן ממושך לשירות ואף נתקעו במטוס בשל כך לאחר הנחיתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully