וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ל"מלון האבדון" שעלות בנייתו 750 מיליון דולר ומעולם לא שהו בו אנשים

6.9.2024 / 0:01

עבודות הבנייה של המלון היוקרתי, שתוכנן להיות בית המלון הגבוה בעולם - עם 105 קומות, התחילו עוד בשנות ה-80 והסתכמו ב-750 מיליון דולר. עד היום הוא נותר סגור

"מלון האבדון" הנטוש בקוריאה הצפונית/tiktok

הכירו את מלון ריוגיונג, בית המלון הבלתי גמור שממוקם בפיונגיאנג, בירת קוריאה הצפונית. המבנה הוא גורד שחקים שמתנשא לגובה של 330 מטרים ועלות בנייתו מוערכת בכ-750 מיליון דולר - אבל עד היום הוא נותר סגור למבקרים. הוא תוכנן להיות בית המלון הגבוה ביותר בעולם - עם 105 קומות - אך נכון להיום, על אף שבנייתו כבר הושלמה, הוא עדיין נותר סגור ונטוש.

בניית המלון החלה בשנת 1987, הופסקה ב-1992 וחודשה ב-2008. הוא עשוי כולו בטון מזוין וצורתו דמוית פירמידה הבולטת בקו הרקיע של העיר. קודקוד הבניין תוכנן להיות חלק מסתובב עם נוף פנורמי אל העיר, כשבקצה שלו נמצא עגורן ששימש לבנייה אך תוכנן להישאר גם לאחר גמר הבנייה, כחלק מהתכנון האדריכלי. מעצבי המלון תכננו לשבור את שיא המלון הגבוה ביותר בעולם, תואר שהחזיקה אז קוריאה הדרומית (שחברה שלה בנתה את מלון ווסטין סטאמפורד בן 73 הקומות בסינגפור).

מלון ריוגיונג שזכה מאז לכינוי "מלון האבדון" (Hotel of doom) תוכנן לראשונה להיפתח ב-1989, במקביל לפסטיבל העולמי לנוער וסטודנטים שנערך במדינה באותה שנה. הוא תוכנן לכלול כ-3,000 חדרים ו-5 מסעדות. על אף שמנהלי הפרויקט הוציאו כ-600 מיליון ליש"ט עליו, התקדמות בנייתו נבלמה עם השנים. הוא הגיע לגובהו המתוכנן עד שנת 1992, אך עם המשבר הכלכלי הגדול בקוריאה הצפונית - הופסקה הבנייה, כשהמנוף נותר נטוש בראש הבניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

הממשל הצפון קוריאני ניסה במשך תקופה ארוכה לגייס כספים לחידוש הבנייה והשלמת הבניין, כשהמבנה הבלתי גמור נחשב מסוכן ולכן נאסר השימוש גם בחלקים ממנו. במשך 16 השנים שלאחר מכן המלון נותר ריק, כשחלקו החיצוני של הבטון העירום התנשא מעל הבניינים שמסביב. בשנת 2008 חודשה הבניה, כשתאגיד אוראסקום המצרי החל בשיפוץ הקומות העליונות של המבנה.

באוגוסט 2009 הופיעו ברשת תמונות בהן נראה כי בצד אחד של המלון הותקנו חלונות זכוכית שעלותן הוערכה בכ-190 מיליון דולר. בשנת 2011 הסתיימה בניית המלון ובסוף 2012 קבוצת המלונות הגרמנית "קמפינסקי" הודיעה כי תפתח באופן חלקי את המלון בניהולה בשנה שלאחר מכן, אולם, רק כמה חודשים לאחר מכן, גם היא נטשה את הפרויקט.

ב-2018 נודע שנוספו נורות LED לחזית המבנה, שהציגו בגאווה את הדגל הצפון קוריאני, הקרינו סצנות מסרטים ואנימציה, אך הבניין עדיין לא אוכלס - ונכון ל-2024, יותר מ-35 שנה מאז תחילת העבודה עליו, המלון עודנו עומד סגור, כשהוא ככל הנראה ה"פיל הלבן" הגבוה ביותר בעולם.

עוד בנושא:
20 שנה אחרי: ארמון המלך הערבי ששווה 30 מיליארד דולר עומד נטוש ומרקיב

"גן העדן לעשירים" נטוש כבר שנים בגלל מקרי מוות לא מפוענחים

ככה הוא נראה מבפנים:

אדם שזכה להיכנס לבניין הבהיר שזו לא בדיוק סביבה מסבירת פנים וטען אף שהוא הוזהר מראש מהביקור. סיימון קוקרל, מנכ"ל של חברה המתמחה בטיולים בצפון קוריאה, הוא בין המערביים היחידים בעולם שזכה לבקר במלון ולאחר מכן אמר ל-CNN: "הם לקחו אותנו לאזור הלובי, שם היה הרבה מלט חשוף. אז עלינו במעלית העובדת היחידה במקום, איתה הגענו לקומה ה-99 לדעתי. לקח הרבה זמן להגיע לשם, כי זו הייתה מעלית שירות, לא מעלית מודרנית עם שרשרת כפתורים. היה מפעיל מעליות שקבע היכן לעצור. בחלק העליון הסתכלנו מסביב, צילמנו כמה תמונות וירדנו שוב ללובי".

לפי רויטרס, יש צורך בהשקעה של עוד 2.1 מיליארד דולר כדי להביא לפתיחת המלון ואין אף משקיע שמוכן להוציא את הסכום הזה. האם המלון הזה אי פעם יפתח למבקרים? הזמן יגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully