וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גן העדן לעשירים" נטוש כבר שנים בגלל מקרי מוות לא מפוענחים

22.3.2024 / 0:01

ממש ליד מפרץ נאפולי יש אי עם נוף ציורי, מים שקופים ואפילו וילה פרטית מפוארת. אז למה אף אחד לא מתקרב לשם? מסתבר שהאי הזה מקולל, ממש. אפילו המקומיים לא מבקרים בו בגלל אגדות עתיקות וסיפורים על היעלמויות, מקרי מוות בלתי מוסברים ושורה של רציחות

הצצה לאי גאיולה/: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האי גאיולה הוא אי קטן ממש ליד מפרץ נאפולי, עם נוף ציורי ומים ירוקים שקופים המלטפים שרידים עתיקים. נשמע כמו מקום חלומי ליום טיול בחופשה נכון? ובכן למרות שהאי הזה, בו יש גם וילת פאר פרטית, נראה כמו גלויה שמחכה שאנשים יבואו לבקר ולהתפעל ממנה, כבר זמן רב שאף אחד לא מעז להגיע אליו.

הסיבה: למקום יש עבר מסתורי של מקרי מוות בלתי מוסברים, ומה שהיה ה"גן העדן של עשירי העיר" הפרטי נטוש כעת כבר שנים בשל האמונה שהוא "מקולל", לאחר שורה מפחידה של רציחות ומקרי מוות בלתי מוסברים ואנשים שהיו בו נעלמו, טבעו ונרצחו.

האי ממוקם מול חופי נאפולי, עם נוף ציורי ומים צלולים בצבע אזמרגד, ששוטפים חורבות עתיקות - המקום נשמע כמו יעד חלומי ליום טיול, אבל איש לא מעז לבקר בו במשך שנים והוא נטוש ומבודד.

בעבר הרחוק הוא היה פופלארי בקרב הרומאים, שאפילו בנו שם מקדש לכבוד האלה ונוס, אלת האהבה, היופי, התשוקה, המין, הפוריות, השגשוג והניצחון. הימים ההם האי נקרא איפולה ועל פי האגדה המשורר הרומי ורגיליוס השתמש בו כדי ללמד את תלמידיו שם. אגדות עתיקות, לעומת זאת, הן גם אלו שאחראיות לכך שהמקומיים לא מתקרבים אליו יותר.

הכל התחיל עם הקוסם

נזיר שזכה לכינוי "הקוסם" התגורר בגאיולה במאה ה-19 והתקיים במקום בעזרת דייגים שדאגו לו, עד שיום אחד הוא נעלם באופן מסתורי והתושבים האמינו שהוא קילל את האי לפני שעזב. לאחר מכן נבנתה על האי וילה ובשנת 1911 היה רב חובל בשם קפטן גספאר אלבנגה שהיה מעוניין לקנות אותה. אבל הסלעים סביב האי היו גבוהים מדי עבור הספינה שלו שהתרסקה והוא טבע. עד היום לא נמצאו שרידי הספינה או גופתו.

סיפורים אחרים מתארים מקרים מצערים נוספים, כולל זה של הנס בראון משוויץ שחי שם בשנות ה-20 של המאה הקודמת. גופתו התגלתה מתה ועטופה בשטיח, כשאומרים שאשתו טבעה מאוחר יותר בים.

גרמני בשם אוטו גרונבק, שהיה בעל האי לזמן קצר, מת מהתקף לב בווילה ובעלים אחר, מוריס-איב סנדוז, קנה את הנכס ומיד השתגע והתאבד בבית חולים לחולי נפש בשוויץ.

עוד מקומות נטושים
האי המסתורי ליד ניו יורק ננטש לפני 50 שנה ומאז אף אחד אינו רשאי לבקר בו

תיעוד מפחיד מהאי הנטוש ש-160 אלף אנשים מתו בו ולתיירים אסור להכנס אליו

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

האי גם היה שייך פעם לג'אני אניילי, שהיה הבעלים של חברת הרכב פיאט, קבוצת הכדורגל יובנטוס, העיתון לה סטמפה ועוד. אניילי נחשב לאיטלקי העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית של איטליה וכונה "המלך הבלתי מוכתר" של איטליה. גם הוא נפל קורבן לקללה של האי ואיבד רבים מקרוביו וחווה קשיים אישיים רבים בחייו, כשבשיאם גופתו של בנו נמצאה מתחת לגשר לאחר שככל הנראה התאבד, ואחיינו מת מסוג נדיר של סרטן בגיל 3.

המיליארדר ז'אן פול גטי היה האדם בעל הפרופיל הגבוה הבא ששמו נקשר לאי. ב-1973, המאפיה של קלבריה, הידועה בשם 'נדרנגטה', חטפה את נכדו. חוטפיו דרשו 17 מיליון דולרים בתמורה לשחרורו. בתחילה גטי סירב לשלם את הכופר, ואמר כי אם ישלם את הכופר הוא יגרום לפושעים לחטוף את יתר צאצאיו. לאחר שהחוטפים של נכדו חתכו את אוזנו של הנכד ושלחו לו אותה הוא הסכים לשלם 3 מיליון דולרים לחוטפים עבור החזרתו.

הבעלים האחרון, איש עסקים בעל חברת ביטוח, ג'יאנספקולה גראפונה, נכלא בגלל חוב.

מאז הווילה עדיין עומדת ריקה ומוזנחת והאי נטוש. הוא כיום בבעלות הרשויות של מחוז אזור קמפניה שהקימו שם את הפארק התת ימי גאיולה והפכו אותו לאזור מוגן ימי וניתן להגיע אליה בשחייה קצרה מהיבשה, אבל נראה שאף אחד לא רוצה להתקרב לאי המקולל. ואפשר להבין מדוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully