וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק שחובה להכיר: כך חסכתי כ-200 דולר על טיסה של "אל על"

עמית בן מנחם

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 18:28

ניסינו להזמין טיסה באל על לניו יורק, אבל רק בטעות גילינו שהיא תופעל על ידי דלתא איירליינס. אז נכנסנו לאתר דלתא להזמין את אותה טיסה באותו מטוס - והרווחנו 185 דולר. טריק הקוד-שייר שיחסוך לכם כסף

מטוס אל על/צילום: דוברות אל על

שאלתי את ChatGPT מה הדבר החשוב ביותר לאדם הממוצע בבואו לחפש טיסה. התשובה הייתה פשוטה (הדגשים במקור): "מחיר הכרטיס. עם זאת, ישנם שיקולים נוספים שמקבלים חשיבות מיוחדת, כמו זמני הטיסות - במיוחד טיסות שיוצאות בשעות נוחות, משך הטיסה - רבים מעדיפים טיסות ישירות ללא עצירות ביניים, ומדיניות כבודה - האם המחיר כולל מזוודה או רק תיק יד".

טיסה לתאילנד בחגים באל על - 3,000 דולר לאדם. ואפשר גם ב-874 דולר

המשכתי בקו החקירה שלי ושאלתי את הבינה המלאכותית האם יש הבדל בין ישראלי לאזרח זר (למשל, אמריקאי או בריטי) בבואו לחפש טיסה, והתשובה הייתה מדוייקת למדי: "ישראלים עשויים להעדיף חברות תעופה מוכרות כמו אל על, עם שירותים שמתאימים יותר לצרכיהם המיוחדים כמו כשרות וביטחון. לעומת זאת, אזרחים זרים עשויים להיות פחות מודעים או פחות מוטרדים משיקולי ביטחון בעת בחירת טיסות".

הזכרתי לצ'אט שיש מלחמה בישראל וחברות זרות מבטלות טיסות מדי פעם, והוא נתן תשובה מדוייקת למדי: "בזמן מלחמה, השיקול של ביטחון נוטה לקבל חשיבות גבוהה יותר עבור ישראלים בבואם לחפש טיסה, ולעיתים אף על חשבון המחיר. בתקופות של מתיחות ביטחונית או מלחמה, רבים מהישראלים ירגישו בטוחים יותר לטוס עם חברת תעופה ישראלית כמו אל על, שמפעילה מערכות אבטחה קפדניות ונחשבת אמינה גם במצבי חירום".

מטוס אל על. ShutterStock
"ישראלים עשויים להעדיף חברות תעופה מוכרות כמו אל על". אבל גם במחיר יקר יותר?/ShutterStock

3 נקודות שגורמות לכם לבחור לטוס באל על

האמת היא שלא הייתי צריך לשאול את המכונה ששווה מיליארדים את השאלות האלה, היה מספיק לשאול את ההורים שלי, שבחרו לטוס לאירופה באל על ושילמו על כל כרטיס פי 5 ממה שהיו משלמים בחברה מתחרה. שאלתי אותם אם לא חבל להם על הכסף והם אמרו: "בזמן מלחמה עדיף לטוס באל על".

אלה לא רק ההורים שלי. אם תדברו עם כל מי שיצא לנופש או עסקים בחו"ל בחודשים האחרונים, תשמעו את אותם הסברים שמביאים ישראלים לבחור באל על, גם במחיר של כרטיסים יקרים יותר. מעטים מדברים על עניין הכשרות (כולל דתיים), ובסופו של דבר הבחירה באל על בעת הזאת נובעת משלוש נקודות עיקריות:

1. סיכוי נמוך יותר לביטול טיסות בגלל המצב, ומכאן שהסיכון להיתקע בחו"ל (דבר שיגרור הוצאה כספית חריגה ולא מתוכננת) נמוך יותר. יש בזה היגיון. נשלם קצת יותר לפני היציאה, כדי נבטיח שלא יהיו הפתעות בחזרה.

2. הביטחון של אל על הוא הטוב ביותר בתחומו. המטוסים מצויידים באמצעים משוכללים להגנה אווירית והטייסים של אל על, יוצאי חיל האוויר הישראלי, טובים יותר משל החברות האחרות.

3. החזרים כספיים במידה של ביטולים בגלל "המצב". אם מלחמה כוללת תפרוץ בארץ ונצטרף לבטל את הטיסה, באל על יהיו קשובים יותר ומבינים יותר מאשר בחברות אחרות.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
נוסעים בנתב"ג, 4.8.24. בלו בירד,
הביטחון באל על הוא אחד הגורמים לנו לבחור לטוס עמה.נוסעים בנתב"ג, החודש/בלו בירד

הופתעתי אך המשכתי בתהליך

עם תחושות קשה להתווכח. השתכנעתי. בבואי להזמין כרטיס טיסה לניו יורק לסוף נובמבר ראיתי שיש מספר אופציות זולות יותר, אך לבסוף בחרתי באל על, שאמנם דרשו 185 דולר יותר מדלתא, אבל אתם יודעים - הביטחון, המצב, הביטולים, הטייסים המסוקסים - בחרתי להשקיע עוד 185 דולר בחברה עם הדגל. בטיסה הלוך (יום שישי ה-22 בנובמבר) היו שלוש אופציות. הבחירה השלישית סומנה בירוק עם המילים "המחיר הזול ביותר" בצורה בולטת. בחרתי. בטיסה חזור (29.11) הייתה רק בחירה אחת, לכן בחרתי בה. המחיר הכולל יצא 915 דולר לכרטיס קלאסי, שכולל מזוודה.

במסך הבא מילאתי את הפרטים שלי, ואז הגעתי לשלב הקסום של בחירת המושב במטוס. שלב פסיכולוגי מדהים שגורם לך לחשוב שאולי הפעם תצליח למצוא את המקום היחיד במטוס בו לא יישב לידך אף אחד והמקום לרגליים יהיה טוב יותר מאשר לאחרים. אלא שלהפתעתי קיבלתי הודעה: "בחירת מושב לא אפשרית בטיסה זו". בנוסף גם הבחירה להוסיף מזוודה הייתה מנוטרלת. ממתי אל על מסרבים לאפשרות לקחת יותר כסף על מקום מועדף במטוס או על מזוודה? הופתעתי אך המשכתי בתהליך. כמעט שילמתי, כשלפתע אתר אל על קרס ונאלצתי להתחיל בתהליך מחדש.

זה קורה לפעמים. פעם שעברה כשזה קרה לי, מחיר של כרטיס הטיסה שרציתי להזמין התייקר בפתאומיות בתוך 5 דקות מתחילת התהליך הקודם. הפעם שמחתי לראות שהמחיר נשאר אותו דבר, אך הפעם העין שלי לא נמשכה אוטומטית לצבע הירוק של "המחיר הזול ביותר" אלא לשורה קטנה שמתחבאת מתחת לשעת הטיסה, בה נכתב: "טיסה מופעלת על ידי Delta Air Lines". מה שמסביר כמובן את מחיר הטיסה הנמוך ביחס לשאר הטיסות באותו היום, ומסביר גם את העובדה שלא ניתן לבחור מקום במטוס או להוסיף שירותים אחרים כמו מושב מועדף, מנה מיוחדת במטוס וכו'. ומה עם המנה הכשרה שאנחנו כל כך כמהים לה!?

החלטתי לבדוק באתר דלתא ומצאתי את אותה הטיסה בדיוק, במחיר זול משמעותית. במקום 915 דולר - 730 בלבד. למעשה, ברכישה ישירות מול דלתא ניתן לשדרג את חווית הטיסה ב-200 דולר למחלקת ה"קומפורט פלוס" לקבל מושב עם תוספת מקום לרגליים, שמיכה וכרית, שתייה חריפה, קפה של סטארבאקס, חטיפים, ערכת טיפוח אישית ומקום שמור לכל נוסע בתא מעל המושב. כל זה ב-15 דולר תוספת על המחיר למחלקת התיירים הרגילה באל על - באוטו מטוס ובאותה טיסה!

יש לציין, שהסכמי הקוד-שייר בין חברות תעופה בעולם, כמו שיש בין אל על ודלתא, מעניקים מחירים שונים, ואף זולים יותר לישראלים שיזמינו באתר אמריקני, או זולים יותר לאמריקנים שיזמינו באתר ישראלי. הדבר מקובל ונהוג בכל העולם, אולם נוסעים רבים אינם שמים לב לנקודה הזו שיכולה לחסוך מאות דולרים.

נחזור להזמנה שלי: מכיוון שמדובר במטוס של חברה זרה, עם טייסים זרים וצוות זר - היתרון היחיד של אל על ש"מצדיק" את המחיר הגבוה אמור להיות בענייני הביטולים. אלא שגם במקרה הזה דלתא מציעה החזר כספי מלא במקרה של ביטול, בתנאים לא פחות טובים על הנייר משל אל על. ובכל מקרה, אם דלתא יחליטו לא לטוס לישראל בשבוע הזה, נוסעי הטיסה שהזמינו דרך אתר אל על יישארו תקועים בתפוח הגדול בדיוק כמו נוסעי הטיסה שהזמינו דרך אתר דלתא. אז לא חבל על ה-185 דולר?

בחירת מושב באתר אל על. אתר אל על, צילום מסך
ממתי אל על מסרבת לקחת כסף על מושב במטוס או מזוודה? מתוך ההזמנה באתר אל על/צילום מסך, אתר אל על
seperator

בשורה התחתונה זו בחירה אישית כמובן. אם ארצה לטוס במטוס אל על, עם צוות אל על ושאר היתרונות של אל על - אאלץ לשלם למעלה מאלף דולר (וגם אצטרך לשנות את תאריך החזרה). לא שופט לרגע אנשים שיעדיפו לשלם כמה מאות דולרים יותר, בהינתן שיש להם את האפשרות, ויעשו את זה. השאלה היא כמה אנשים יזמינו טיסה דרך אתר אל על ויפספסו את השורה הקטנה של "מופעלת על ידי Delta" ויבזבזו עוד 185 דולר ולא יגלו שהם פשוט תרמו כסף ל"חברה הלאומית" שרשמה את הרבעון הטוב בתולדותיה, ולא יזכו לאף אחד מהיתרונות כביכול שנותנת החברה בטיסות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully