וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשבת עם הילדים בטיסה: באיזו חברה תשלמו על זה, ומה באל על?

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 17:54

הצעת חוק אמריקנית: משפחות עם ילדים לא יצטרכו יותר לשלם על הזמנת מושבים ביחד. ומה המצב באירופה ובישראל? תיראו מופתעים

פעוטה קופצת על מגש אוכל במטוס/צילום: Reddit

לא תמיד אנחנו זוכרים את העובדה הזו לפני שאנחנו מזמינים טיסה משפחתית לחו"ל, אבל בדרך כלל - על הושבה יחד עם הילדים משלמים תוספת, מה שמגדיל במידה מסוימת את תקציב החופשה.

אז כן, בעוד שנוסע יחיד עשוי להיות מאושר (או לפחות שבע רצון) כמעט מכל מושב שהוא יקבל ברחבי המטוס, הרי שמשפחות נאלצות לשלם יותר כדי להעביר את הטיסה יחד. במיוחד כאשר טסים עם ילדים קטנים שדורשים השגחה ותשומת לב.

עם זאת, נראה שדווקא מארצות הברית תבוא הבשורה: חוק חדש שהוצע על ידי משרד התחבורה האמריקני, צפוי לבטל את דמי הזמנת המושבים עבור משפחות. פיט בוטיג'ג', מזכיר מחלקת התחבורה של ארה"ב אמר כי "טיסה עם ילדים היא עניין מסובך דיו גם מבלי לדאוג בקשר לזה (לתוספת התשלום)". ולמרות שחברות תעופה אמריקניות כמו אלסקה איירליינז, אמריקן, פרונטיר וג'ט בלו דואגות כבר עכשיו שילדים מתחת לגיל 13 יוכלו לשבת ליד מבוגר מלווה בחינם, הרי שממש אי אפשר לומר את אותו הדבר לגבי חברות מסוימות באירופה, כמו גם בישראל.

טיסה עם ילדים. ShutterStock
חוק חדש שהוצע בארה"ב, צפוי לבטל את דמי הזמנת המושבים עבור משפחות/ShutterStock

לואוקוסט - יותר כסף

אתר ה-SUN מדווח כי חברות לואו קוסט רבות ברחבי אירופה גובות בדרך כלל תשלום ממשפחות שרוצות להזמין מושבים צמודים. כך למשל, בחברת התעופה האירית ריינאייר (שביטלה באופן זמני את טיסותיה לישראל בעקבות המצב), לפחות מבוגר אחד ייאלץ לשלם כדי להזמין מושב. לאחר מכן, ההזמנה מאפשרת לעד ארבעה ילדים לשבת ליד הורה אחד. הורה נוסף יישב במקום אחר, אלא אם שילם אף הוא על הזמנת מושב.

בחברת איזי ג'ט, שדוחה את חזרתה לישראל לאפריל 2025, נוסעים מבוגרים נדרשים לשלם תוספת כדי לשבת עם ילדיהם. על פי הצהרה שמופיעה באתר החברה: "אנו נוודא שכל ילד מתחת לגיל 12 יושב קרוב למבוגר בהזמנה שלך. עם זאת, ייתכן שנוכל לארגן זאת רק בשדה התעופה או לאחר העלייה למטוס, מה שעלול לגרום לעיכובים עבורך ועבור נוסעים אחרים, וייתכן שלא כולם יישבו יחד". המושבים בחברה מוקצים על בסיס כל הקודם זוכה, כלומר לנוסעים שמבצעים צ'ק-אין מוקדם ככל האפשר, יש סיכוי רב יותר לשבת יחד.

בדומה לשתי החברות הללו, גם בחברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר, משפחות יצטרכו לשלם כדי לוודא שהמושבים שלהם צמודים. במקרה זה, התשלום מוטל על המבוגרים, ולא תיגבה תוספת על מושבי הילדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
טיסה עם ילדים לופטהנזה. אתר החברה, אתר רשמי
בלופטהנזה ישמרו עבורכם - במידת האפשר - מושבים באופן אוטומטי כ-24 שעות לפני הטיסה/אתר רשמי, אתר החברה

ומה קורה בחברות הדגל באירופה?

למרות כל זאת, בחברות הדגל האירופאיות המצב לעתים טוב יותר. הנה כמה דוגמאות: בחברת בריטיש איירווייז, מציינים כי אם לא תבחרו את המושבים שלכם מראש, היא תעשה כמיטב יכולתה להושיב את המשפחה שלכם יחד, בהתבסס על זמינות מושבי הטיסה. כלומר, בשורות סמוכות או במעבר. בכל מקרה, כל ילד מתחת לגיל 12 יישב עם מבוגר מלווה אחד.

בחברת התעופה לופטהנזה, אם לא תבחרו את המושבים שלכם מראש, ישמרו עבורכם - במידת האפשר - מושבים מתאימים באופן אוטומטי כ-24 שעות לפני הטיסה. אם לא תוכלו לשבת כולכם יחד, החברה תעשה מאמצים סבירים להבטיח שכל ילד מתחת לגיל 14 יושב עם מבוגר. לכן, חשוב לציין בהזמנה שלכם בעת ביצוע ההזמנה שאתם נוסעים עם ילדים קטנים. לחלופין, ניתן לפנות לחברה ולהגיש בקשה לשבת עם ילדיכם. כל עוד מושבים צמודים יהיו זמינים בזמן הגשת הבקשה, הם יוקצו לכם מבלי לגבות תשלום נוסף.

בחברת אייר פראנס, אם אתם מטיילים כמשפחה עם ילד (בגיל 14 ומטה), תוכלו לשבת יחד ללא תשלום. כדי לאפשר זאת, כל בני המשפחה חייבים להיכלל באותה הזמנה. אם תרצו מושבים ספציפיים, תוכלו לבחור מראש את המושבים המועדפים עליכם, בתשלום נוסף.

בחברת KLM, ילדים עד גיל 11 (כולל) תמיד ישבו ליד מבוגר מלווה, והמושבים יוקצו לכם ללא תשלום במהלך הצ'ק-אין. כמובן, אתם מוזמנים לבחור מושבים לכל המשפחה בשלב מוקדם יותר, כדי להבטיח שאתם יושבים יחד. באתר חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס לא מצאנו התייחסות לנושא, אך עם זאת - משפחות עם ילדים עד גיל 11 שטסות יחד זכאיות להנחות משמעותיות.

לא באירופה אבל פופולרית בקרב ישראלים - באתר חברת התעופה אמירייטס מציינים כי "אנו תמיד שואפים להושיב משפחות יחד, אך ייתכן שלא נוכל לעשות זאת בגלל זמינות המושבים והדרישות הספציפיות שלכם". עם זאת, ילדים מתחת לגיל 13 תמיד יישבו עם מבוגר מלווה.

טיסה עם ילדים בריטיש איירווייז. אתר החברה, אתר רשמי
כל ילד מתחת לגיל 12 יישב עם מבוגר מלווה אחד. טיסה עם ילדים בבריטיש איירווייז/אתר רשמי, אתר החברה

ובישראל - כמו בישראל

ומה קורה בחברות הישראליות? על פי אתר האינטרנט של חברת אל על, "בחירת מושב (לילד) תלויה בזמינות המושבים ולכן לא נוכל להבטיח ישיבה משותפת. רכישה ובחירת מושבים מראש מגדילה את הסיכוי שתוכלו לשבת יחד עם הילדים". כלומר, אם לא תשלמו מראש (32 דולר לכיוון בטיסה לאירופה) לא מובטח לכם שתשבו ליד ילדכם בטיסה.

באתרי החברות ישראייר וארקיע כלל לא מצאנו התייחסות ספציפית לנושא. בשתי החברות מופיע תעריפון בחירת מושב בטיסות הבינלאומיות, ללא קשר לגיל הנוסעים. יש לקוות שחברת התעופה הישראלית החדשה, אייר חיפה, תרים את הכפפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully