וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ביטולי הטיסות: ישראלים קונים כרטיסים כדי לצאת מפה

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 15:32

ביטולי הטיסות מצאו את הישראלים בדיוק בחודש הכי חם לחופשה. כמה מהם כבר רכשו כרטיסי טיסה נוספים, זאת כדי להבטיח את החופשה המשפחתית באוגוסט, ויש גם מי שפוחד להיתקע בחו"ל. "קניתי טיסות לכיוון אחד למחר לפאפוס", אומר אחד מהם

פאפוס, קפריסין/אוהד עמיחי

זה נראה כמו משהו שכבר מוכר לישראלים - חברות תעופה בודדות מתחילות לבטל טיסה פה וטיסה שם, ויוצרות שרשרת של ביטולים, שמבאיה איתה הפסקת פעילות של חברות תעופה לישראל.

זה החל עם לופטהנזה, שלפני יומיים ביטלה שתי טיסות לארץ - מפרנקפורט ומינכן - כמו גם אוסטריאן איירליינס, חברה בקבוצה של תאגיד לופטהנזה - שביטלה את טיסתה ווינה. עכשיו הטיסות של לופטהנזה ממינכן ופרנקפורט לישראל, כבר לא מופיעות באתר שלה עד ה-7 באוגוסט. וזה אומר שכל חברות התעופה בקבוצה שלה יישרו קו ולא יטוסו לפה עד שהיא תשוב חזרה. גם באתר אוסטריאן איירליינס משום מה הטיסות "סולד אאוט" עד ה-6 באוגוסט. לאחר מכן הן פתוחות להזמנה. כך גם באתר בריסל איירליינס.

הטיסה שלכם בוטלה? מדריך לישראלים שתקועים

הפעם האחרונה שחברות תעופה הפסיקו לנחות פה, היתה לאחר תחילת מלחמת "חרבות ברזל", אז איים חמאס שירה על נתב"ג - מה שגרם לכמעט כל חברות התעופה הזרות לחדול מלהגיע לכאן. דווקא החברות האמירתיות המשיכו לפעול כסדרן.

עכשיו, כשרחשי מלחמה גדולה נוספת מבעבעים מתחת לאדמה, עוד ועוד חברות תעופה מבטלות את טיסותיהן, אחרות משעות אותן למספר ימים, והחשש הוא ששוב ישראלים יעמדו מול לוח טיסות ריק ועוד בתקופה הכי חמה בשנה - אוגוסט - כשחופשות הקיץ הוזמנו, בתי מלון כבר גבו את התשלום כמו גם שאר שירותים ואטרקציות שהישראלים הזמינו.

נתב"ג ריק. ראובן קסטרו
חוששים שנגיע למצב הזה - שוב. נתב"ג ריק מנוסעים/ראובן קסטרו

"מפחיד להיות פה בסופ"ש הקרוב"

נוסעים ישראלים חוששים, ובצדק, שעוד ועוד חברות תעופה זרות יפסיקו את פעילותן בתקופה הקרובה - מה שיוצר אי ודאות ובעיקר הפסדים כלכליים גדולים לטיסות הוזמנו או טיסות חלופיות כפולות שמזמינים עכשיו, רק כדי לממש את החופשה המשפחתית.

א' מתל אביב, שאמור לטוס בשבוע הבא למדריד עם חברת איבריה הספרדית, חושש שהיא תבטל את טיסותיה לארץ ורכש היום כרטיסים לקפריסין, כדי להגיע משם לספרד במידת הצורך. "קניתי טיסות לכיוון אחד למחר לי ולמשפחה לפאפוס", הוא אומר בשיחה לוואלה תיירות. "קודם כל כי מפחיד להיות פה בסופ"ש הקרוב ובנוסף אם חברת התעופה תבטל את הטיסות לארץ, נוכל לחפש טיסות אחרות מקפריסין לספרד".

גם נועם (שם בדוי) סיפר לוואלה כי הוא ומשפחתו אמורים לטוס עוד שבוע לארגנטינה, והוא חושש שטיסתו עם אייר אירופה תבוטל בגלל המצב, ולכן הוא עומד לרכוש כרטיסי טיסה למדריד עם אל על. "זה יעלה המון כסף לחמש נפשות, אבל מה אפשר לעשות?" הוא אומר, "תכננו חופשה ארוכה ויש לנו משפחה שמחכה שם".

בתוך כך, חברת ארקיע החלה לעבות את טיסותיה, זאת עקב חשש מביטולים של חברות תעופה זרות נוספות. כך למשל, הודיעה היום החברה כי היא מגבירה את הקו לאתונה מחר, והוספה עוד ארבע טיסות בין אתונה לתל אביב. "חברת ארקיע נערכת לביטולי טיסות של החברות הזרות וכבר עתה מתגברת את לוח הטיסות לאתונה", נמסר מהחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאפוס, קפריסין. 18 באפריל 2024. אוהד עמיחי, אתר רשמי
מנסים לצאת מהארץ למקום הכי קרוב. פאפוס/אתר רשמי, אוהד עמיחי

חוששים להיתקע בחו"ל

אבל לא רק ישראלים שצריכים לטוס מישראל לחו"ל מודאגים. גם אלו שאמורים לחזור לארץ. "ברור שמודאגים", אמר לוואלה ארז מאלון הגליל, שבתו בת ה-14 נמצאת בקייטנה בינלאומית של חודשיים בארה"ב ואמורה לחזור בעוד 10 ימים מבוסטון, דרך פרנקפורט, בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה. "התקשרנו אליהם מיד כששמענו על הביטולים של הטיסות לישראל, אבל הם 'מרגיעים' ואומרים שההודעה שיצאה מתייחסת רק לשלושה הימים הקרובים ובינתיים אין שינוי לטיסה שעליה היא צפויה להגיע. אלא שעל הביטולים של היום הודיעו ברגע האחרון ואנחנו חוששים שהם פשוט לא רוצים שנשנה טיסה לחברה אחרת, וכשהם יודיעו, אם יודיעו, זה כבר יהיה מאוחר למצוא חלופה טובה".

ארז הסביר, כי בתו בחרה לטוס בלופטהנזה כיוון שהחברה מאפשרת טיסה של נערה בגילה בגפה, ללא ליווי מבוגר. "החשש האמיתי שלנו הוא מה אם באמת יסלים פה המצב וייסגר המרחב האווירי. אנחנו מתחילים במקביל לבדוק חלופות שיאפשרו לה לשהות אצל קרובים או מכרים שם עד שיתאפשר לה לחזור".

יש לך מחשבות שניות שאולי היית צריך לרכוש לה כרטיס בחברה ישראלית?
"לא, אין מחשבות שניות אם היינו צריכים לקנות לה כרטיס באל על. אנחנו קצת כועסים על אל על שמנצלת את המצב להעלות מחירים".

קבוצת לופטהנזה. יחצ,
כמה מהחברות שלה כבר ביטלו טיסות לפה השבוע. קבוצת לופטהנזה/יחצ

כזכור, אמש (רביעי) ביטלו חברות התעופה האמריקניות יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס את טיסותיהן מניו יורק לישראל, והשעו את פעילותן זמנית עד ה-6 באוגוסט.

כמו כן, כפי שפרסמנו היום, טיסת לופטהנזה ממינכן לפנות בוקר נחתה בלרנקה לפי נוהל חדש של החברה בימים האחרונים, כשהטייס הודיע לנוסעים שהטיסה תמריא חזרה למינכן כי "נתב"ג סגור". רק לאחר שחלק מהנוסעים הוכיח לו כי שדה התעופה פתוח, הרשה הטייס למי שרצה לרדת בקפריסין, אולם ללא הכבודה או סידורי מלון וטיסה לארץ.

מרשות שדות התעופה נמסר: "המצב הבטחוני מאפשר טיסות מישראל ולישראל. חלק מחברות התעופה הזרות משהות ו/או מצמצמות חלק מטיסותיהן לישראל, מסיבות פנימיות שלהן. על הנוסעים לקחת בחשבון כי יתכן וחזרתם ארצה תתעכב, לעמוד בקשר עם חברות התעופה ולהתעדכן לגבי טיסותיהם".


בהכנת הכתבה השתתף יואב איתיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully