וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני המראה: איך טסים עם ילדים?

15.6.2013 / 12:22

טיסה עם ילדים בהחלט יכולה לעבור על מי מנוחות, זאת בתנאי שאתם מתכוננים אליה כראוי. לצורך כך, יש לבחור בקפידה את הטיסה, היעד והמלון, לדאוג לעשות את כל הסידורים המתאימים מבעוד מועד והכי חשוב, להישאר רגועים. הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שממריאים

טיסה עם ילדים. ShutterStock
טיסה עם ילדים לא חייבת להיות "טיסת בלהות"/ShutterStock

חופשות משפחתיות בחו"ל יכולות להוות חוויה גדולה ולספק רגעי הנאה עבור כל בני המשפחה. העניין הוא, שהורים רבים נמנעים מלארגן חופשות כאלו בעקבות סיוט על "טיסת בלהות", במהלכה התינוק לא מפסיק לבכות, הילדים רצים לכל עבר, מפילים את המגשים לדיילים וננעלים בשירותים והנוסעים שוקלים ברצינות לבדוק את איכות חגורת ההצלה - רק כדי לא להישאר עם הילדים על אותו המטוס.

אם אתם נמנים על אותם הורים מודאגים, קחו נשימה עמוקה ונסו להבין, כי טיסה עם ילדים יכולה לעבור בשלום ואף להוות את הצעד הראשון בדרך לחופשה משפחתית מגבשת ומהנה. כל שצריך לעשות זה להתכונן אליה בקפידה ולא לשכוח לשים דגש על כל הפרטים החשובים.

בחירת יעד: טסים בעקבות האטרקציות

בתור אנשים בוגרים אתם ודאי מפנטזים על שופינג, בתי הקפה וצילומי "סלפי" ליד מבנים אדריכליים מפורסמים, אבל בתור הורים אתם חייבים לבחור ביעד אשר כולל אטרקציות שיעניינו את הילדים.

המזל הוא שלא חסרים יעדים בעולם שנחשבים אטרקטיביים עבור טיולי משפחות. אלו יכולים להיות יעדים קרובים, כגון פריז, אשר בשטחה תוכלו למצוא את גן העדן לילדים - יורודיסני; אמסטרדם, שמציעה למבקריה הצעירים שלל מוזיאונים, פארקים ושוקו חם עם קצפת; ברצלונה, הבירה הקטלונית, שגם לה יש גן חיות מרשים משלה, אקווריום ענק ואפילו מוזיאון שוקולד.

ישנם גם יעדים רחוקים יותר הנחשבים לאידיאליים עבור טיולי משפחות: לצד האיים הפסטורליים והחופים הקסומים, שהם הזדמנות להרחיק את הילדים מהמסכים, מציעה תאילנד למשפחות גם את עיר הבירה בנגקוק, על שלל האטרקציות שלה. גם ביס מה"תפוח הגדול", יכול להיות טעים לילדים - בניו יורק תמצאו מגוון רחב של מוזאונים, פארקים, גני חיות ואטרקציות רבות נוספות.

הורים וילדיהם עם משקפות ושנורקלים בים. ShutterStock
בחרו את האטרקציות המתאימות לכם ולעונה. חופשה משפחתית/ShutterStock

בחירת המלון: לא רק לפיפי ולישון

ההמלצה היא לבחור בית מלון ששוכן במיקום מרכזי - כידוע, נסיעות או הליכות ארוכות עם ילדים יכולות להיות מתישות עבור הנופשים הצעירים. לכן, חשוב לבדוק שבית המלון שבו תלונו לא ידרוש מכם לכתת את רגליכם במשך שעות, או נסיעות בלתי נגמרות בדרך לאטרקציות שבהן אתם מעוניינים לבקר.

חשוב לוודא שהמלון עצמו מתאים למשפחות - אם יש לכם תינוקות כדאי לבדוק מבעוד מועד שהמלון ערוך לספק לכם עריסות או מיטות ילדים, שיאפשרו להם ללון בתנאים נעימים. ישנם מלונות בהם ניתן לבקש חדר עורפי, כך שהאזור יהיה שקט במהלך שעות השינה של הילדים. אם אתם טסים לחופשה עם ילדים בגיל העשרה תמיד אפשר לבדוק אפשרות של הזמנת חדר עם דלת מפרידה.

ארוחת הבוקר במלון היא עוד נושא חשוב בתכנון החופשה - שימו לב שהמלון שבו אתם מזמינים את החדר מציע ארוחות בוקר מגוונות גם לילדים, כדי שכל המשפחה תתחיל את היום שבעה ומאושרת.

אילוסטרציה מלון. ShutterStock
בחרו מלון במרכז, כדי שלא תעייפו את הילדים/ShutterStock

הכנות לטיסה: חושבים על כל הפרטים

טיסה עם ילדים חייבת להיות מתוכננת בקפידה ולכן, ההמלצה היא לארגן רשימה מסודרת הכוללת את כל מה שאתם צריכים לקחת אתכם. אם יש לכם ילדה שלא יכולה לעזוב את בובת ה"רותי סמרטוטי" שלה, אל תחכו לרגע שבו תעלו למטוס בכדי לגלות ש"רותי" נשארה מאחור בלי בייביסיטר. דאגו שלכל אחד מהילדים יהיה תיק קטן משלו, שאותו הוא יעלה למטוס והקפידו שהתיק יכיל משחקים וצעצועים שיעסיקו אותו במהלך הטיסה.

אם אתם טסים עם תינוק, אל תשכחו להעלות לטיסה תיק עם מגבונים, טיטולים, חיתולים ומוצצים - חשבו את הכמויות בקפידה, כשתהיו מעל הים, אף אחד לא יוכל להצניח לכם טיטולים מהשמיים.

ודאו מול חברת התעופה מבעוד מועד את התקנים שלה לגבי הציוד לתינוקות. קחו בחשבון שלא כל עריסה יכולה להיכנס במטוס ולא כל סלקל יהיה בטיחותי ברמה מספקת. לכן, כדאי להקפיד ולוודא את הפרטים הללו מול החברה שמטיסה אתכם.

אם החלטתם לבחור, לדוגמא, בחברת אל על תוכלו במעמד הזמנת הדילים באתר להזמין גם בסינט (עריסה) לטיסה, שמתאים לתינוקות עד גיל 9 חודשים. החברה מציעה לכם גם שירותים ייחודיים נוספים עבור הנוסעים הצעירים, כגון ארוחות ילדים מגוונות, אפשרויות טיסות בשעות נוחות, שירות של חימום מזון עבור התינוקות, מים חמים ואפילו דמויות ילדים אהובות, שמתארחות בטיסות ודואגות לילדים להפעלות משעשעות, שמעבירות את שעות הטיסה בקלי קלות.

לסיכום, טיסה עם ילדים אפשרית בהחלט, אך זאת בתנאי שבחרתם בחברת התעופה, במלון ובאטרקציות המתאימות לגיל הילד וכל שנותר לכם הוא ליהנות ולצבור חוויות משפחתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully