וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחית מזהירה: זה פריט המלון שאסור ואף מסוכן לכם להשתמש בו

22.8.2024 / 0:05

הרבה אנשים, או יותר נכון נשים, נהנות משימוש במייבש השיער שמותקן בדרך כלל בחדר האמבטיה במלון. אלא שרופאה העוסקת בחקר השיער מזהירה: "הוא מטונף ומסוכן הרבה יותר ממה שחשבתן"

הסיבות בגללן צריך להזהר ממייבש שיער/Clinicana Hair Transplant

הולכים לבית מלון בקרוב? הטריקולוגית ג'אקל מקלנטוש (רופאה העוסקת בחקר השיער ומחלותיו) ממליצה בחום (או למעשה מזהירה) שלא להשתמש במייבש השיער שמספק המלון. הסיבה: יש חיידקים שמסתתרים בן, ורוב הסיכויים שלא ידעתם עליהם בכלל. האת הדברים הללו היא אמרה בעקבות מחקר שגילה כי מייבשי שיער בחדרי מלון לעיתים קרובות מוזנחים על ידי המנקים, מה שהופך אותם לקרקע די נוחה לגדילה של חיידקים שונים.

הטריקולוגית המוסמכת לטיפול בשיער שיתפה את הדיילי מירור בסיכונים הכרוכים בשימוש במייבש שיער מלוכלך במלון והסבירה: "שימוש במייבש שיער מלא בבקטריות וחייקדים עלול להוות סיכון בריאותי ולפגוע בבריאות השיער".

היא הסבירה ששימוש במייבש השיער הוא סיכון ממשי לזיהום חיידקי ופטרייתי ואמרה "המייבשים הופכים לאזורי רבייה וגידול לחיידקים ופטריות. כאשר מיקרואורגניזמים מזיקים אלה מוצאים את דרכם אל השיער והקרקפת, הם יכולים לגרום לכם לזיהומים וגירויים, לפגוע בשורשי השיער ולעכב את הצמיחה הבריאה של השיער".

אישה מייבשת שיער בעזרת מייבש שיער בחדר מלון. GingerKitten, ShutterStock
רוצות לייבש את השיער במלון? עדיף שתביאו מייבש מהבית/ShutterStock, GingerKitten

בנוסף לכך, אבק, עובש ומזהמים נסתרים אחרים שנמצאים במייבשי השיער המוזנחים הם רק לא היגייניים, אלא גם "גורמים לבעיות בקרקפת". חלק מהאנשים עשויים לחוש גירוי בקרקפת, קשקשים, קצוות מפוצלים ואפילו נשירת שיער כתוצאה משימוש במייבש השיער במלון, לפי הדיווח.

עוד סכנות בחדר המלון
אל תלכו יחפים בחדר, אל תשתו מכוסות ועוד דברים שאסור לעשות במלון

סיבות "מעוררות בחילה" שיגרמו לכם לא להכנס לג'קוזי או הוט טאב במלון

נזק לשיער יכול להתרחש גם כן. כאשר פתחי האוורור של המייבש נסתמים, חלוקת החום במכשיר הופכת בלתי אחידה, מה שגורם לחום מוגבר באזורים מסוימים בשיער, המוביל לייבוש, שבירות וקצוות מפוצלים.

אם יש חום רב מדי, הסיכון לכוויות בקרקפת עולה גם כן. המומחית מסבירה: "מייבשי שיער מוזנחים הם פצצות זמן הממתינות להתפוצץ. הצטברות לכלוך בתוך המכשיר גורמת לחימום יתר, ומגדילה את הסיכון לשריפת השיער או הקרקפת".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

צ'אק גרבה, מיקרוביולוג שיצא לבדוק עבור רשת ABC מהי רמת הסטריליות של חדרים בבתי מלון, מצא כמות לא מבוטלת של חיידקים על מייבשי השיער - כמות שעולה אפילו על זו שנמצאה על האסלה בחדר האמבטיה. "כנראה שיש כמה דברים שאתם נוהגים לעשות עם מייבש השיער בבתי מלון שאני לא מודע אליהם, כי חלק מהם היו מלאים בחיידקים", הוא אמר. הוא מניח שמייבשי השיער מלאים בחיידקים כי המנקים מתמקדים בפרטים אחרים כמו השירותים או האמבטיה. בעוד שחפצים שנוגעים בהם כל הזמן ולא נחשבים לכאלה שמצריכים ניקיון הם מייבשי השיער, הקומקומים ומתגי האור. בכל אלו נמצאו בבדיקות שלו כמות גדולה של חיידקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully