וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התבטלה לי הטיסה בזמן המלחמה. האם אני זכאי לפיצוי?

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 14:41

האם תקבלו החזר על ביטול טיסה בזמן מלחמה? האם מלון בחו"ל חייב להחזיר כסף אם הטיסה בוטלה על ידי העסק? האם חברת לואוקוסט מחויבת להחזיר כסף על ביטול טיסה כמו כל חברה? שאלות ותשובות לגבי ביטול הטיסה שלכם בזמן מלחמה

בווידאו: תיעוד של הטילים ששוגרו לעבר ישראל/מערכת וואלה!

לרבים התבטלה אתמול (שבת) והיום הטיסה לארץ וממנה, וייתכן שחופשת הפסח שהחלה היום (לפחות אצל הילדים), תגרור עןד ביטולים כאלה ואחרים לפי המצב המתוח שסובב סביבנו. אז האם תקבלו החזר כספי אם התבטלה לכם הטיסה בזמן מלחמה? מהן הזכויות שלכם אם אתם תקועים בחו"ל? והאם חברת לואוקוסט מחויבת לאותם נהלים כמו חברת תעופה סדירה? שאלות ותשובות לגבי ביטול הטיסה שלכם בזמן מלחמה.

מהן הזכויות שלי במקרה של ביטול טיסה או דחייתה?

על פי חוק שרותי התעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) תשע"ב-2012, המוכר כ"חוק טיבי", אם הגעתם לדלפק הבידוק בשדה התעופה והטיסה התעכבה בשעתיים לכל היותר, לא תהיו זכאים לפיצוי. על כל עיכוב נוסף תזכו לקבל מחברת התעופה מזון ומשקאות ושירותי תקשורת.

אם הטיסה התעכבה מעל ל-5 שעות ופחות מ-8 שעות, תהיו זכאים להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתכם. אם הטיסה החלופית אמורה להמריא ביום שלמחרת, אתם זכאים גם לשירותי לינה ושירותי הסעה למלון.

אם הטיסה מתעכבת במעל לשמונה שעות או הטיסה בוטלה, אתם זכאים, בנוסף להשבת התמורה או כרטיס טיסה חלופי לבחירתכם, גם לפיצוי כספי הקבוע בחוק.

נוסעת עם טרולי בשדה תעופה. ShutterStock
אם הגעתם לצ'ק אין והטיסה התעכבה בשעתיים לכל היותר, לא תהיו זכאים לפיצוי/ShutterStock

מה קורה אם הטיסה לארץ התבטלה?

אם הטיסה התבטלה או דחו אותה, חברת התעופה חייבת לסייע לנוסעים בכל הנוגע לאוכל, לינה והגעה לאתר הלינה, טיסה חלופית או מתן כסף בחזרה (אם הנוסע בוחר), והכל על חשבונה, לא משנה מה הסיבה שבגינה חברת התעופה דחתה או ביטלה את הטיסה.

אם התבטלה לי הטיסה בזמן מלחמה, האם אקבל את הכסף בחזרה?

חוק הגנת הצרכן קובע שניתן לבטל הזמנה, כל עוד בוצעה דרך עסק ישראלי (לא בצורה פרונטלית, אלא באינטרנט, בטלפון או באימייל), תוך שבועיים (14 ימים) ממועד ההזמנה ועד 7 ימים ממועד החופשה. עם זאת, תאלצו לשלם דמי ביטול של 5% או 100 שקלים מסכום ההזמנה (מה שיותר נמוך).

אם החופשה/טיסה כבר בתוך 7 הימים ממועד התחלתה, הצרכן אינו יכול לבטל בעצמו את העסקה. אם העסק ביטל את הטיסה/חופשה - עליו להחזיר לצרכן את מלוא הכסף או לספק לו זיכוי באותה העלות לחופשה/טיסה אחרת.

ומה עם הטיסה התבטלה, אבל המלון ביעד לא מוכן לבטל ההזמנה?

במצב כזה כנראה תפסידו את הכסף שלכם. אם המלון אינו מוכן להתגמש, או לאפשר לכם לדחות את ההזמנה, והוא אינו חייב לעשות זאת על פי חוק, הכסף יירד לטימיון.

עם זאת, אם הזמנתם את המלון דרך עסק ישראלי, כמו גם השכרת רכב, טיסות ועוד - אזי העסק כפוף לחוק הגנת הצרכן. ראו פירוט למעלה.

תיירת בלובי מלון עם לפטופ. Shutterstock, ShutterStock
בוטלה הטיסה והמלון אינו מוכן להתגמש? תפסידו את הכסף/ShutterStock, Shutterstock

האם כל חברת תעופה חייבת לסייע לנוסעים?

לפי חוק שירותי תעופה, חברות התעופה חייבות לספק את השירותים הנ"ל וליידע את הנוסעים על כך, גם אם מדובר ב"פורס מאז'ור" (ביטול טיסה מכוח עליון - אסון טבע, סגירת המרחב האוויר ועוד). אגב, לא משנה אם זו חברת לואוקוסט, סדירה, שכר או אחרת.

אם חברת התעופה מסרבת לממן לכם את השירותים הנ"ל - אוכל, לינה, הסעה, טיסה חלפית או החר כספי - עליכם לשמור את הקבלות על ההוצאות להן נדרשתם, ולאחר מכן להציג בתביעה של הביטוח.

בתוך כך, חברת AIG מודיעה כי היא מאריכה באופן אוטומטי לכל לקוחותיה את ביטוח הנסיעות ל-48 שעות, עד ה-16 באפריל, ללא צורך בעדכון מצד המבוטחים.

אם הזמנתי טיסה לפסח הקרוב וארצה לבטל - האם אקבל החזר?

שוב, לפי חוק הגנת הצרכן אפשר לבטל הזמנה, כל עוד בוצעה דרך עסק ישראלי (לא בצורה פרונטלית), תוך שבועיים (14 ימים) ממועד ההזמנה ועד 7 ימים ממועד החופשה. עם זאת, תאלצו לשלם דמי ביטול של 5% או 100 שקלים מסכום ההזמנה (מה שיותר נמוך).

אם אתם עולים חדשים, אנשים עם מוגבלות או אזרחים ותיקים, יתוכלו לבטל את ההזמנה עד 4 חודשים לפני מועדה. אולם חשוב לזכור את הדברים הבאים: החוק הנ"ל לא חל על ביצוע עסקה דרך חברה זרה (שאינה כפופה לחוק בישראל), גם אם שהיתם בזמן ביצוע העסקה בארץ.

הזמנתי טיסה ליעד שיש בו אזהרת מסע. האם אוכל לבטל?

המטה לביטחון לאומי מגדיר מהי אזהרת מסע: "איום פוטנציאלי מתמשך. המלצת המטה ללוחמה בטרור הינה להימנע מביקורים שאינם חיוניים, או לכל הפחות לנקוט אמצעי עירנות וזהירות מיוחדים".

לפי המועצה הישראלית לצרכנות, האחריות לבירור אזהרת המסע מוטלת על הצרכן, אבל גם על סוכן הנסיעות. תקנות שירותי תיירות (חובת גילוי נאות) מחייבות את הסוכן לגלות לצרכן, בכתב, "כל מידע שנותנות רשויות בישראל לסוכנויות נסיעות על מדינות יעד מסוכנות". על כן זו חובה שבדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully