וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורבנית נכנסה למלכודת לגירית בצפון, ונפצעה. אבל יש סוף טוב. צפו

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 10:05

דורבנית שנכנסה בשוגג למלכודת, שיועדה לגירית שהורסת במשך לילות רבים חצר של בית בגליל המערבי, הסתבכה במלכודת ונפצעה כתוצאה מניסיונותיה להיחלץ ממנו. היא טופלה ושוחררה, ובנוסף נתפסה גם הגירית הסוררת

דורבנית נלכדה במלכודת בצפון, טופלה ושוחררה/צילום: אסף ירום

חילוץ משמח וסוף טוב לדורבנית אומללה, שהסתבכה במלכודת והושבה היום לטבע, לאחר שעברה טיפול בחוטמה שנפצע כאשר נלכדה במלכודת.

בימים האחרונים, גירית סוררת ביישוב נווה זיו במועצה אזורית מעלה יוסף חירבה חצר של בית פרטי. בשל כך, התירו אנשי רשות הטבע והגנים להציב מלכודת הומנית כדי לתפוס אותה ולהעתיקה למקום בו אין בו אדם, כדי לשמור עליה ועל תושבי המקום.

"קיבלנו תלונה מתושבים על גירית שהורסת לילות רבים את חצר הבית הפרטית", סיפר ד"ר אסף ירום, הרופא הווטרינר של מועצה אזורית מעלה יוסף. "הצבנו מלכודת, וכעבור יומיים התקשרו אלינו התושבים ודיווחו כי במקום שגירית תלכד בה - נלכד דורבן. בהגיעי למקום, הבנתי כי הדורבנית נפצעה ויש לטפל בה לפני השחרור, לכן יצרתי קשר עם מרפאתו של ד"ר צפריר וולנסקי שפתח בפנינו את מרפאתו בנהריה, וגם סייע בטיפול.

"לאורך הטיפול, קיבלנו סיוע טלפוני וייעוץ מקצועי מוטרינר רשות הטבע והגנים ד"ר תומר ניסימיאן. יחד עם הצוות הנהדר במרפאת נהריה, הדורבנית הורדמה בבטחה והחתך נתפר. לאחר הטיפול המסור, הושבה הדורבנית חזרה לטבע בשמורה בשמורת טבע נחל כזיב, לא רחוק מעין חרדלית".

בתוך כך, ברשות הטבע והגנים מדווחים כי אתמול (שני) נתפסה גם הגירית, ושוחררה במקום אחר בטבע.

דורבנית נלכדה במלכודת בצפון, טופלה ושוחררה. אסף ירום, רשות הטבע והגנים
הדורבנית שנלכדה במלכודת שיועדה לגירית/רשות הטבע והגנים, אסף ירום
דורבנית נלכדה במלכודת בצפון, טופלה ושוחררה. אסף ירום, רשות הטבע והגנים
הדורבנית הפצועה מועברת לטיפול ברט"ג/רשות הטבע והגנים, אסף ירום

צפו בגירית שנתפסה בסופו של דבר, אתמול

גירית שנתפסה במלכודת יעודית בצפון/צילום: רט"ג

שיתוף פעולה מנצח

"החברה האנושית הולכת ומצמצמת את שטח המחייה של חיות הבר", מוסיף ירום. "חלה עלינו חובה מוסרית למנוע את הפגיעה בחיות הבר, לטפל בהן ולשמור על המגוון הביולוגי ולכן אנו שמחים על ההזדמנות לסייע לחיית הבר שנפגעה ואני מאמין שתשוקם ותשוב לטבע. חשוב שהציבור ייקח חלק בשמירה על חיות הבר וילמד לחיות לצידן - אנו חייבים להקפיד על שמירת סביבה נקייה, פחים סגורים ואי האכלת חיות בר, ככה נגן על עצמנו ועל החיות".

ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר ראשי של רשות הטבע והגנים, מציין כי שיתוף הפעולה עם הגורמים המקומיים בשטח של פקח ורופא מהרשות, תוך תמיכה מקצועית של מטה רשות הטבע והגנים, חשוב ביותר כדי להמשיך את רציפות השירות לתושבים בגבול הצפון מצד אחד, ושמירת טבע מצד שני.

הדורבן הוא חיית בר מוגנת, בעל החיים הגדול בישראל מסדרת המכרסמים. אורך גופו כ-90 ס"מ, אורך זנבו כ-15 ס"מ ומשקלו כ-13 ק"ג. גופו של הדרבן מכוסה קוצים שאורכם עד 50 ס"מ. קוצי הדרבן משמשים לו רק להגנה פסיבית מפני טורפים, והוא אינו מסוגל "לירות" אותם. כשהדרבן חש סכנה הוא מסמר את הקוצים ואלו רוטטים ומשמיעים רעש מאיים.

דורבנית נלכדה במלכודת בצפון, טופלה ושוחררה. ירון גדי, רשות הטבע והגנים
הדורבנית הורדמה בבטחה והחתך נתפר/רשות הטבע והגנים, ירון גדי
דורבנית נלכדה במלכודת בצפון, טופלה ושוחררה. אסף ירום, רשות הטבע והגנים
הדורבן הוא חיית בר מוגנת, בעל החיים הגדול בישראל מסדרת המכרסמים/רשות הטבע והגנים, אסף ירום

רשות הטבע והגנים מזכירה לציבור כי אין להאכיל חיות בר, במידה ונתקלתם בחיית בר סוררת באזור ביתכם, יש ליצור קשר עם המחלקה הוטרינרית בעירכם על מנת לקבל עזרה. במידה ונתקלתם בחיית בר פצועה או במצוקה, יש ליצור קשר עם מוקד רשות הטבע והגנים במספר: 3639* והרשות תסייע. אין לנסות לגעת בחיית בר סוררת, יש לשמור מרחק, לדווח ולחכות להגעת גורמי המקצוע האמונים בטיפול בחיות בר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully