וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורת דורבן הותקפה ע"י עורבים; משמר הכנסת הוזעק להצילה

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 21:53

דורבנית קטנה בת כחודש ימים, נמצאה משוטטת לבדה באזור הכנסת. לוחמי משמר הכנסת איתרו אותה והעבירו אותה לטיפול. "היא נפצעה ממתקפת עורבים", סיפר לוחם במשמר הכנסת, ואילו קצין הכנסת שיבח את "עבודת הלוחמים"

גורת דורבן חולצה מהכנסת והועברה לבית החולים בספארי/צילום: דוברות ספארי

לוחמת עם קוצים: דורבנית קטנטנה שגילה המשוער הוא בערך חודש, נמצאה כשהיא משוטטת לבדה באזור הכנסת. לוחמי משמר הכנסת שהיו במשימת אבטחה היקפית איתרו את הדורבנית שהותקפה על ידי מספר עורבים, והבינו כי עליהם לחלץ אותה ולהעביר אותה לטיפול הגורם המתאים כדי שתשרוד את הניתוק בטרם עת מאמה הדורבנית.

רס"ר חי סלם לוחם במשמר הכנסת סיפר: "במהלך סיור על גדר הכנסת קיבלנו דיווח על דורבנית קטנה שרצה על הגדר, כשהיא פצועה כתוצאה ממתקפת עורבים. תוך זמן קצר הגענו לנקודה המפגש, זיהינו את המצב ודיווחנו למוקד המשמר ולמרד''ם שאנחנו אוספים אותה ושיצרו בינתיים קשר עם מרכז הצפרות שסמוך לכנסת".

דורבנית קטנה חולצה מהכנסת. הספארי, דוברות הכנסת
בבדיקת הווטרינר נמצא פצע גדול בגבה שנגרם כנראה מתקיפת העורבים. דורה הדורבנית/דוברות הכנסת, הספארי
רס״ר חי סלם משמר הכנסת. איתמר בן עמי, דוברות הכנסת
"זיהינו את המצב ודיווחנו למוקד שאנחנו אוספים אותה". רס"ר חי סלם ממשמר הכנסת/דוברות הכנסת, איתמר בן עמי

רס"ר חי סיפר כי הצוות מצא ארגז ריק אליו הכניסו את הדורבנית בזהירות המתבקשת. "בינתיים ניסינו לתת לה חתיכת אבטיח קר ומים אבל היא הייתה מפוחדת מידי מכדי לאכול. לאור החשש כי לא תשרוד את התקיפה והריחוק ממשפחתה, העברנו אותה באופן מידי אל התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע, ומנהל התחנה יותם בשן העביר אותה אל בית החולים של הספארי להמשך טיפול".

הדורבנית שקיבלה מרס"ר חי את השם "דורה", הגיעה אל בית החולים של הספארי כשהיא חלשה ומיובשת, ובבדיקת הווטרינר נמצא פצע גדול בגבה שנגרם ככל הנראה מתקיפת העורבים. לדברי ד"ר נילי אנגליסטר ווטרינרית בבית החולים לחיות בר של ספארי רמת גן: "כשהדורבנית הגיעה אלינו היא עברה סדרה של בדיקות כלליות - בדיקה פיזיקלית, בדיקת עיניים, נשימה ומדדי התייבשות. היא קיבלה נוזלים וטיפול ראשוני לפצע שבגבה הכולל ניקוי וחיטוי, אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. היא אושפזה בחדר שקט כדי למנוע החתמה ואנו בודקים את הפצע אחת לכמה ימים כדי לעקוב אחר ההחלמה שלה".

ד"ר אנגליסטר ציינה, כי בניגוד לדעה הרווחת דורבנים אינם יורים את קוציהם. "הם יכולים לסמור את קוציהם בשעת סכנה כפי שעושים גם יונקים אחרים. הטריק שלהם כשטורף רודף אחירהם זה פשוט לעצור לפתע כך שהטורף המופתע לא מצליח לעצור, נתקע באחוריו הקוצניים של הדורבן ולפעמים חלק מהדורבנות ננעצים בו ונשארים עליו. במקרה של גורת הדורבן, הקוצים שלה עדיין רכים (כמו שיער של תינוק) ולא יכלו להגן עליה מפני העורבים".

בינתיים, עד שתחלים לגמרי, דורה מלקקת תחליף חלב אם להנאתה, בזמן שהמטפלים חושפים אותה למזונות מוצקים שהם חלק מהתזונה העתידית שלה. לא ברור האם היא תוכל לשוב לטבע מאחר ואצל הדורבנים למידה הורית חשובה מאין כמוה ואין דרכים טובות ללמד אותה איך מתנהגת דורבנית עצמאית, חוץ מלמצוא לה הורים דורבנים מאמצים. כרגע אין כאלו וצוות בית החולים של הספארי עושה כל מאמץ למצוא לה פתרון ראוי.

דורבנית קטנה חולצה מהכנסת. הספארי, דוברות הכנסת
לא ברור האם דורה תוכל לשוב לטבע/דוברות הכנסת, הספארי

"פועלים להבטיח את שלומם של המינים הרבים בקרבת הכנסת"

הדורבן ההודי הוא המכרסם הגדול ביותר ביבשת אסיה וכמובן שגם בישראל. הוא קיבל את שמו בגלל הדורבנות המכסים את גופו ומגנים עליו מפני טורפים.

קצין הכנסת ניצב ניצב יובל חן שיבח את "עבודת הלוחמים", שפוגשים לא אחת במסגרת עבודתם שלל בעלי חיים שמקיפים את הכנסת, שנחשבת לאחד הפרלמנטים הירוקים בעולם. "לצד פעולות האבטחה המתקדמות, אנו פועלים כדי להבטיח את שלומם של המינים הרבים של חיות הבר שחיים בקרבת הכנסת. אני שמח שהלוחמים והצוות הרפואי בספארי הצליחו להבטיח את שלומה של דורה הדורבנית הקטנה. אני מקווה שבזמן הקרוב יתאפשר לדורה לשוב אל הטבע ולחיות בסמוך לכנסת בבטחה עוד שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully