וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך כ-6,000 גיריות בארץ, נראו רק 7 בדרום. מארק תיעד אחת. צפו

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 11:39

פקח רשות הטבע מארק כץ היה לקראת סיום יום עבודתו בערבה, כשלפתע ראה מולו גירית מצויה שרצה. "בכל 20 השנים שבהן אני פקח, זו הפעם הראשונה שזכיתי לראות גירית ואף לתעד אותה", הוא אומר. צפו בסרטון שלו

גירית מצויה בנגב/צילום: מארק כץ, רט"ג

פקח רשות הטבע מארק כץ היה לקראת סיום יום עבודתו אתמול (שלישי) בסיור פיקוח בשטח, כשלפתע הבין שהוא צופה במחזה די נדיר ואף זכה לתעד אותו: גירית מצויה רצה מולו באחד משמורות הטבע בערבה.

"בכל 20 השנים שבהן אני פקח אזורי, זו הפעם הוודאית הראשונה שזכיתי לראות גירית מצויה ואף לתעד אותה", אומר מארק כץ פקח הר הנגב. "פעמיים בעבר שיערתי שזה מה שראיתי, אבל היה זה באור אחרון ורק להרף עין קצרצר".

גירית מצויה בנגב. מארק כץ, רשות הטבע והגנים
הגירית המצויה שתיעד כץ/רשות הטבע והגנים, מארק כץ

נדירה בדרום

ניצן שגב אקולוגית ערבה ברשות הטבע והגנים מוסיפה: "הגירית המצויה כשמה כן היא - מצויה בצפון הארץ ובמרכזה, אך מכיוון שהיא פעילת לילה, לצערנו המפגשים איתה הם בעיקר עם פרטים דרוסים. בשנים האחרונות היא נלכדת יותר ויותר בעדשת מצלמות ניטור ומעקב, אשר פועלות גם בלילה. המפגש הנוכחי של הפקח עם הגירית התרחש עם אור אחרון, כאשר הגירית מתחילה את פעילותה.

"הגיריות נדירות בדרום הארץ, מתוך 5,884 תצפיות שדווחו במערכת של רט"ג, רק 7 דווחו מדרום לקו של מצפה רמון, כל אחת מהן היא תצפית בפרט בודד, בשמורת טבע הר הנגב, בשמורת טבע הנחלים הגדולים ולאורך הערבה הדרומית עד לפאתי העיר אילת, שם נצפתה לאחרונה בשנת 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully