וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: השבט המבודד בעולם שיורה חצים על מי שמתקרב - לפתע יצא מהיער

23.7.2024 / 0:02

חברי שבט משצ'ו פירו, אחד השבטים המתבודדים בעולם, תועדו מרחוק כשהם מתאספים על גדות נהר לאס פידראס בפרו. אם אדם חיצוני היה מנסה להתקרב, הם היו הורגים אותו. מומחים טענים: מאחורי התיעוד הנדיר מסתתרת אמת מסוכנת

תיעוד נדיר של השבט המבודד הגדול בעולם מגיח מיער האמזונס בפרו/רויטרס

לזכות בהצצה כל כך קרובה לחברי שבט שמאיימים בירי חצים על כל מי שמעז בכלל להתקרב אליהם זה בהחלט מאורע יותר דופן. תיעוד חדש ומרשים של חברי שבט משצ'ו פירו, אחד השבטים המתבודדים בעולם, מתאספים על גדות נהר לאס פידראס בפרו מעורר התלהבות ברשת.

חברי השבט, שעל פי הערכה היא הקבוצה הגדולה ביותר של ילידים שחיים ללא כל התערבות חיצונית - נצפו יוצאים מיער האמזונס, במרחק של מספר קילומטרים מפרויקטים של כריתת עצים שמתבצעים בדרום-מזרח המדינה, כך נמסר בהודעה שיצאה בשלישי שעבר מארגון זכויות הילידים "הישרדות אינטרנשיונל".

"זוהי עדות בלתי ניתנת להפרכה לכך שרבים מ'משצ'ו פירו' חיים באזור הזה, שהממשלה לא רק שלא הצליחה להגן עליו, אלא למעשה מכרה אותו לחברות כריתת עצים", אמר אלפרדו ורגאס פיו, נשיא ארגון הילידים המקומי "פנאמד", בהודעה לעיתונות. השבט הגיח מהיער בחיפוש אחר מזון, ליד הכפרים הנידחים מונטה סלבדו ופוארטו נואבו, בשבועות האחרונים - ופיו חושש שבקרוב יפרצו קרבות בין כורתי העצים לילידים. כורתי העצים יכולים גם להביא עמם לאזור מחלות חדשות - שיאיימו לחסל את השבט, לדבריו.

חברי שבט משצ'ו פירו, אחד השבטים המתבודדים בעולם, מתאספים על גדות נהר לאס פידראס בפרו. רויטרס
חברי שבט משצ'ו פירו, אחד השבטים המתבודדים בעולם, מתאספים על גדות נהר לאס פידראס בפרו/רויטרס

היסטוריה של אלימות

תומכי זכויות הילידים דורשים מהרשויות לבטל את האישור שניתן לחברת כריתת העצים הסמוכה Canales Tahuamanu, שבונה כבישים בתוך השטח של משצ'ו פירו. החברה קיבלה אישור להיכנס על אדמת הג'ונגל מאז 2002 ופעילותה כעת משתרעת על פני 193 מיילים רבועים, כך דיווח "הוושינגטון פוסט" במאי. לחברה יש גם היסטוריה של התנגשויות עם שבטים מקומיים, דיווח העיתון.

על אף התבודדותם של שבט משצ'ו פירו, היה להם בעבר מגע מוגבל עם זרים - וחלק גדול ממנו היה אלים. בשנים האחרונות הם נראו יורים חיצים לעבר סירות תיירים ואף ירו "חץ אזהרה" לעבר שומר בפארק הלאומי מאנו. האלימות הגיעה לשיאה, עם זאת, כאשר חברי השבט הרגו חבר משבט אחר, ניקולס "שאקו" פלורס, שניסה ליצור איתם קשר. עם זאת, כמה מבני השבט יצאו מהיער כדי לנסות לסחור מצ'טות ומזון עם תושבי הכפרים הסמוכים ומיסיונרים נוצרים.

עוד בנושא:
זו הסיבה המצמררת שהשבט המבודד בעולם הורג כל מי שמנסה להתקרב אליו

אילון מאסק חיבר שבט מרוחק לאינטרנט - והם התמכרו לפורנו

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
חברי שבט משצ'ו פירו, אחד השבטים המתבודדים בעולם, מתאספים על גדות נהר לאס פידראס בפרו. רויטרס
תיעוד יוצא דופן של חברי שבט משצ'ו פירו, שירו עליכם חצים אם תנסו להתקרב/רויטרס

"אסון הומינטרי בהתהוות"

בעבר, חברת כריתת העצים טענה שעובדיה מעולם לא דיווחו שראו איש משבט משצ'ו פירו - ושהם צייתו לחוקים בפרו, שם אסור ליצור קשר עם בני השבט. בשנה שעברה, השליח המיוחד של האו"ם לזכויות הילידים ביקש מהחברה לעצור את הפעילות שלה ולהגיב להאשמות על "מגע כפוי אפשרי" עם שבט משצ'ו פירו.

מנהלת Survival International הוסיפה: "חברת כריתת עצים אחת, Maderera Canales Tahuamanu (MCT), כבר פועלת בתוך שטח משצ'ו פירו, למרות שאנשי השבט הבהירו את התנגדותם לכך. זהו אסון הומניטרי בהתהוות. זה חיוני לחלוטין שהכורתים יסתלקו משם וסוף סוף השטח של משצ'ו פירו יהיה מוגן כראוי. המועצה לניהול יערות (FSC) חייבת לבטל את האישור שנתן ל-Maderera Canales Tahuamanu באופן מיידי".

ב-FSC אמרו בתגובה שביצעו הערכות מוקדמות והגיעו למסקנה שיש לאפשר זיכיון לכריתת עצים באישור רשויות ממשלתיות מאחר שהדבר אינו מהווה סכנה לאף אחד מהצדדים: "לחברה יש פרוטוקולים המיועדים למנוע מפגשים עם חברי משצ'ו פירו, שתוכננו בתיאום עם משרד התרבות בפרו האחראי על הגנה על עמים ילידים החיים בבידוד מרצון. אנו מכירים במורכבות הנובעת מההצעה המתמשכת של משרד התרבות לסווג מחדש חלק משטח יער הייצור הקבוע, שבו נמצא הזיכיון של MCT, כטריטוריה ילידית. כדי להתמודד עם המורכבויות והחששות הללו, FSC תערוך סקירה מקיפה של העמידה של MCT בחובות לכבד ולהגן על זכויותיהם של עמים ילידים החיים בבידוד עצמי בשטח הילידים המוצע במדרה דה דיוס. סקירה זו תודיע על עמדתה של FSC לגבי את ההסמכה של MCT ותנחה היבטים אחרים של עבודתנו. אנו מתייחסים ברצינות רבה לחקירה זו, ובשל היקפה היסודי - היא תדרוש גישה זהירה ושקולה להשלמתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully