וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המצמררת שהשבט המבודד בעולם הורג כל מי שמנסה להתקרב אליו

21.5.2024 / 0:01

חוקרים מנסים לפענח מדוע הסנטינלים ממשיכים להרוג כל אדם שמנסה להתקרב אליהם - וכנראה שהם עלו על הסיבה (ולא בטוח שאתם, במקומם, הייתם נוהגים אחרת)

תיעוד נדיר של שבט הסנטינלים/Youtube - Guardians Of Fire

על הסנטינלים, השבט המבודד והמסוכן ביותר בעולם, סיפרנו לכם כאן בעבר. הסנטינלים, ילידי האי צפון סנטינל שבמפרץ בנגל, הודו, הם ככל הנראה בני האדם האחרונים על פני כדור הארץ שחיים בבידוד מוחלט מהציוויליזציה המודרנית. חברי השבט העוין מקיימים אורח חיים קדום של נוודים-מלקטים ומסרבים באופן עיקש לכל קשר עם אנשים מבחוץ. למעשה הם הורגים כמעט כל מי שרק מנסה להתקרב אליהם. בכל פעם שמישהו ניסה לבקר באי המיוער שלהם - הוא התקבל במטח של חצים וחניתות.

להערכת החוקרים, האי שנמצא ממערב לחלקם הדרומי של איי אנדאמאן, מנותק לחלוטין מהעולם שסביבו מזה יותר מ-60 אלף שנה. לצורך ההשוואה, חמישה שבטים אחרים שחיים באיים שונים בסביבה נמצאים בקשרים שונים עם האדם המודרני ונהנים מעזרתו - אך הסנטינלים נותרו בשלהם. על פי הערכה גסה מספרם נע בין 40 ל-500 איש, כשאף אדם מלבדם לא דובר את שפתם ולא מכיר את אמונותיהם. תצפיות שנערכו עליהם ב-30 השנים האחרונות הבהירו מעל לכל צל של ספק שגם בזמנים קשים, אין להם שום כוונה להיעזר בנו.

ב-2018 אזרח אמריקני נהרג בעת שסייר באי המבודד ורצה להכיר לחברי השבט את הנצרות. המיסיונר ג'ון אלן צ'או שתיאר את האי הצפוני כ"מעוזו האחרון של השטן על פני כדור הארץ", הותקף בחצים ע"י חברי השבט. קבוצה של שבעה דייגים ראתה את חברי השבט הורגים אותו, כורכים חבל סביב צווארו וגוררים את גופתו. במשך שנים רבות לא היה ברור מדוע השבט כל כך שונא בני אדם זרים, אך כעת מתברר שנמצאה הסיבה לכך - ולא בטוח שאתם, במקומם, הייתם נוהגים אחרת.

מסמכים שנחשפו לאחרונה על הסנטינלים חושפים מדוע הם התנהגו כך ומספרים סיפור על חטיפה, מחלות ותצלומים מיניים מטרידים. כלומר, יש להם הרבה סיבות לשנוא אותנו.

איש השירות הקולוניאלי יליד קנדה, מוריס וידאל פורטמן, קיבל פקודות מהצי המלכותי כאשר ירד לאי המסוכן בסוף המאה ה-19. "המשלחת הזו לא הייתה הצלחה", הוא כתב, "אי אפשר לומר שעשינו דבר מעבר להגביר את האימה הכללית שלהם ואת העוינות כלפי כל הבאים לקראתם". פורטמן, שהיה מפקח על מושבת העונשין הסמוכה באי אנדמן, חטף אז מהשבט שני מבוגרים זקיפים וארבעה ילדים ולקח אותם לבירת האי הדרומי של אנדמן, פורט בלייר. לסנטינלים, שכאמור חיו בבידוד מיתר האנושות, לא הייתה חסינות מפני מחלות נפוצות - ועד מהרה החטופים חלו. המבוגרים מתו, אולם הילדים, שנראה שהחלימו ממחלתם, נשלחו לאחר מכן חזרה לאי - שם המחלות שעדיין נשאו בגופם גרמו לפריצתה של מגיפה הרסנית בקרב בני השבט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורטמן כתב רבות על הקשר שלו עם תושבי האי, ובנה אוסף של תמונות שנועדו לתעד את מחקריו - שרבות מהן היו מיניות ולחלוטין בלתי הולמות. הוא נראה מתעניין במיוחד באיבר מינם של הגברים מצפון סנטינל - ומהאיים שמסביב. הוא הוסיף כי הנשים הסנטינליות היו "דווקא ממסדר היופי של ונוס ההוטנטוטית" - בהתייחסו לאישה שנחטפה בגיל 20 מאפריקה לאירופה, ומשום הצטברות גדולה של שומן בישבנה, היא הוצגה לראווה במופעי פריק שואו בבריטניה ובצרפת תחת שם הבמה "ונוס ההוטנטוטית".

פורטמן ניסה לחזור לאי צפון סנטינל יותר מפעם אחת בשנים הבאות, אבל הסנטינלים הסתתרו ממנו בכל פעם.

ארגון זכויות האדם Survival International, הפועל למען זכויותיהם של בני שבטי ילידים, אומר שזיכרון ביקוריו של פורטמן עשוי להיות אחת הסיבות העיקריות לכך שהסנטינלים עדיין חוששים כל כך מפני מגע עם העולם החיצון. "לא ידוע כמה חברי שבט חלו כתוצאה מה'מדע' הזה, אבל סביר להניח שהילדים העבירו את מחלותיהם והתוצאות היו הרסניות", כך נכתב באתר האינטרנט של הארגון, "זו השערה בלבד, אבל אם ניסיון זה עשוי להסביר את המשך העוינות והדחיה של הזקיפים מזרים?".


עוד שבטים בעולם
:
ילדי השבט התאילנדי מסוגלים לשנות את צורת עיניהם ולראות מתחת למים - בסכנה

שבט נידח באמזונס נכחד - אבל חזר לחיים בזכות אישה אחת

כיום האי מוגן על ידי אזור הפרדה של 8 קילומטרים שהוטל על ידי ממשלת הודו, אך עדיין מתקיימות להן פלישות מזדמנות - כמו ההרפתקה האכזרית של ג'ון אלן צ'או.

ספינת המשא "פרימרוז" שהגיעה למקום בשנות ה-80, שלחה דיווחים ברדיו על אנשי השבט הלוחמים, חמושים בחנית ובחצים, שהקיפו את הספינה. "אנשים פראיים, לפי הערכות, יותר מ-50, נושאים כלי נשק שונים תוצרת בית, מילאו שתיים או שלוש סירות עץ", מסר קפטן הפרימרוז ברדיו למטה שלו בהונג קונג, "דואג שהם יעלו עלינו בשקיעה. חייהם של כל אנשי הצוות לא מובטחים".

בשנים האחרונות לא היו ניסיונות רשמיים ליצירת קשר עם השבט - ואפילו מסוקים שטסו נמוך ונשאו אנתרופולוגים שרצו לתעד את בני השבט ולהעריך את מספרם, נתקלו בחניתות ובחיצים.

נראה שאוכלוסיית האי הולכת ומתמעטת, ומאחר שאנשים מבחוץ אינם מסוגלים ללמוד את השפה הסנטינלית, הסיבה המדויקת לבידודם עלולה להישאר קבורה לנצח ולא תתועד לטובת ההיסטוריה. עם זאת, האובססיות של מוריס וידאל פורטמן, שמת ביום האהבה ב-1935 ומעולם לא התחתן או הותיר צאצאים, נחשבות לגורם משמעותי שהביא לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully